"Svět prodeje je jedno velké teleshoppingové studio." A jak si ho vyzdobit - to vás naučí tato kniha.
Proč jsem si knihu vybrala:
S copywritingem se potýkám dnes a denně ve všech svých projektech. Cítím velkou potřebu se v tomto skillu zdokonalit, protože je mi jasné že "i zázrak potřebuje dobrou reklamu". A psát poutavé texty, které mi pomohou zaujmout mojí cílovou skupinu je první (a možná i nejdůležitější) krok. Kniha "Pište jako copywriter" mi dala nějaké základní know-how o copywritingu jako takovém, spoustu zábavných momentů a ještě mnohem víc.
Myšlenky z knihy, které mě zaujaly:
Bez zkoušení se nikam neposunete
Jak vyladit homepage
1 Claim
"Půl království za originální slogan"
Slogan si musí každý
Nic nepopisujte
Méně je více
Škrtejte, pokud máte více než 6 slov je něco špatně
Hrajte si se slovy
Nebojte se příslibů, chceme zaujmout budoucího zákazníka
Řazení slov ve sloganu má být zajímavé a libozvučné
Za sloganem se NIKDY nepíše tečka
Ihned pod nadpisem musí být jasné co děláte + konkrétní příslib
2 Headline
Osm z deseti čtenaru si precte headline ale jen dva z osmi pokračují ve čtení
Začít s nadpisem a až pak psát zbytek textu
Šokovat, zaujmout, přehánět -> nezhrnovat
Velkou školou je bulvár
Akční slovesa
Konkrétní výhoda
Jazyk ulice
Čísla, rady, tipy a zkratky
Za nadpisem není tečka
3 Perex
"Dejte mi dobrý popis a pohnu světem"
Kujte uživatele dokud je žhavý
Krátký text, jehož úkolem je uvést následující dlouhý text
5 vět už je moc
Vyberte si 1 nebo 2 nejzájímavější benefity vaší služby, které rozvádí headline
To že o svém buissnessu víte všehno vy, neznamená že to ví čtenář
Prodejním textem musíte svádět
4 Kontakt
Jsou věci u kterých se vyplatí držet se zajetých pravidel
"Kontakt" má být na webu vpravo nahoře, poslední položka
Kontakt patří do hlavního menu
Nepodřazovat pod jinou stránku
Možné přidat "Okamžitý kontakt" -> číslo, skype,...
5 Přihlášení/registrace
Proč bych to měl dělat?
Musím lidem říct, co z toho budou mít/že to má smysl
3 hlavní výhody + vstřícný rozcestník s návodem
6 Newsletter
Nepište newslettery pokud nemáte co zajímavého zdělit, pokud nemáte vyřešený firemní vizuál, pokud to po vás chce někdo jiný
Říct proč - "S naším newsletterem víte první že..."
Upřímnost je výhra
Chceme emaily od lidi kteří budou i reagovat
Hlavní stránka webu je jako výloha obchodu
Pokud váháte jestli nezvětšit písmo - máte pravdu!
Fňukáním ještě žádný podnikatel nezbohatl
Pište jak mluvíte
Závěr:
Kniha mě opravdu velmi bavila a dala mi mnoho. Není čistě jen o copywritingu, ale dle mého názoru pokrývá více oblasti jako je marketing či tvorba brandu. Takže i pokud vás slovo "copywriting" děsí, jděte do toho! Za svoji energii a čas (možná i peníze?) dostanete víc než čekáte. Jedinou nevýhodu vidím v tom, že na relativně malé ploše dostanete ohromné množství (pro mě) cenných informací a při prvním čtení nemáte možnost je všechny pojmout. Proto doporučuji mít vlastní kopii knihy, abyste se k ní mohli vracet.