Jak na sítě


1 bod

Hodnocení: 100 %

Přidáno: 19.12.2023

Jak na sítě   Michelle Losekoot, Eliška Vyhnánková

Kniha ”Jak na sítě - Ovládněte čtyři principy úspěchu na sociálních sítích” od autorů Michelle Losekoot, Eliška Vyhnánková.


Sumarizace: Marketing, sociální sítě, kreativita, copywriting, analytika


Knihu jsem si vybrala, jelikož jsem cítila absenci vědomostí o marketingu a propagaci na sociálních sítí. Na knihu jsem četla spoustu dobrých recenzí např. z marketingových skupin na facebooku, ale i dobré ohlasy z esejí. I když jsem si vědoma, že kniha už je malinko zastaralá (absence TikToku), věřím, že hlavní message, kterou předává, je stále aktuální.


Celou knížku doprovází 4 zásady, které nám pomůžou dosáhnout úspěchu na sociálních sítí a kvalitního marketingu.


Každá sociální síť má jiný okruh uživatel a podle toho je třeba vážit naše kroky.


Zaujmi

U této kapitoly mi nastalo uvědomění, že bych se měla zamyslet nad tím, proč já jsem na sociálních sítích, a tedy i proč tam mají účty i ostatní. Chodíme se tam bavit, zjistit, co s děje nového, hlavně abychom o nic nepřišli (FOMO). Chceme si vyprávět své vlastní příběhy, přidávat příspěvky a stories. Zároveň chceme být členi komunit, přidáváme se do skupin s naším oblíbeným zaměření nebo takové účty sledujeme. Chceme se i vzdělávat a využít čas, který strávíme v online světě trochu víc produktivně, alespoň pro osobní pocit.

Dále je důležité vnímat přidávané příspěvky nejen z kontextu našeho profilu, ale i z hlavních stránek na sociálních sítí. Náš příspěvek musí mezi tím velkým návalem dalších příspěvků zaujmout, abychom uživatele přesvědčili, aby se podíval na náš profil nebo cokoliv, co je naším cílem.


Jak být úspěšná značka?


Naslouchej

Mít plán a strategii je lepší, levnější, snažší a lehčí, než každý den trávit vymýšlením nových a nových příspěvků.


Tvorba strategie, krok pro kroku

  1. Fáze - kdo jsme a co děláme

→ co děláme, naše plány, požadované vnímání zákazníky, jak o nás zákazníci mluví…

→ naše cílová skupina, persony, naše konverze…

→ jak moc a často, pozitivně nebo negativně, komunity…

→ co dělá, jak to dělá, v čem jsme lepší, jaký mají cítě a příspěvky

→ jaký mají sítě, jak komunikují, pomáhají naší pověsti…

→ kdo se stará o co, jaký máme rozpočet, co nám funguje a nefunguje..


  1. Fáze - ujasněte si cíle

→ povědomí o značce, budování komunity, zvednutí prodeje


  1. Fáze - naplánování si strategie

→ zodpovědnosti, obsah…


Vyprávěj

Pomocí pravidelného kvalitního obsahového marketingu přilákáme a zapojíme naší cílovou skupinu. Udržíme si tím pozornost a vybudujeme si důvěru.

Co musí splňovat náš obsah?

Musí být srozumitelný pro publikum (žádné odborné názvy) a mít i přidanou hodnotu. Měl by mít jasný cíl - co mají uživatelé udělat, myslet si, když příspěvek uvidí?


Relevantní otázky:


Pět základních typů obsahu:


Vyhodnocuj

Veškeré kroky, co v rámci kampaně nebo ve správě sociálních sítí uděláme je potřeba vyhodnotit pomocí relevantních čísel. Jak je už dlouho známo, počet sledujících není ve finále moc důležitý - můžeme mít spoustu fanoušků, které s naším profilem nijak neinteragují, a tím pádem nám nezvyšují dosahy a spíše více našemu účtu škodí.

Důležitým měřítkem je např. interakce s příspěvkem - splnil příspěvek můj nastavený cíl? Navštívili uživatelé mé webové stránky nebo zakoupili produkt?

Pro měření nám v základu stačí klasický “Business manager”, který pojí naše účtu u provozovatele Meta. Dále je možnost zakoupení si různých aplikací nebo členství na stránkách, které naše příspěvky a kampaně dokážou změřit jasněji a snáž.


Pro firemní účty (např. náš účet KAAMOS) je z toho ponaučení, že je důležité přidávat příspěvky s přidanou hodnotou. Uživatelé se musí cítit dobře, že si naše příspěvky nebo profil prohlíží a nesmí je ovlivnit emoce, že prokrastinují. Měli bychom tedy svým obsahem na sítích bavit, vzdělávat, inspirovat, ukazovat zákulisí, pomáhat, ale i v neposlední řadě pomáhat.


Citace

„Smiřte se s tím, že vaše značka nikoho kromě vás nezajímá, a snažte se to změnit. Zkoušejte a sledujte, co dělá konkurence a velké značky. vytvářejte takový obsah, který by vás samotné zajímal, kdyby ho tvořil někdo jiný.“

„Cílem vašich sítí by nemělo být pouze nápaditější než konkurence, ale co nejlépe zapadnout do mixu příspěvků, zpráv a notifikací.“

„Když provozujete restauraci a sdílíte nádhernou fotku lesa, příspěvek se asi bude lidem líbit. Jenomže lajk patří lesu, ne vám, a na jídlo vám to nikoho nepřivede.“


Doporučená literatura z knihy

Zbraně vlivu, Kraď jako umělec, Ukaž, co děláš



Hodnocení: 100 %

Nový komentář:







Komentáře (0):



Nejnovější eseje:

Kategorie: Jiné

Body: 2

16.09.2024

Kategorie: Jiné

Body: 2

15.09.2024

Kategorie: Učení

Body: 3

15.09.2024

Kategorie: Management

Body: 3

15.09.2024

Kategorie: Učení

Body: 0

15.09.2024

Sleduj nás na sociálních sítích: