Jak na sítě


1 bod

Hodnocení: 100 %

Přidáno: 25.11.2021

Jak na sítě   Michelle Losekoot, Eliška Vyhnánková

Jak na sítě pro mě byla klíčovou knihou u mého vstupu do světa online/digitálního marketingu. Hodně brzy jsem zjistila, že sociální sítě nejsou zdaleka tak lehké, jak všichni říkají a že pro jejich tvorbu a viditelné výsledky je potřeba hodně znalostí a hódně schopností. Tato kniha hned v úvodu říká, že trocha štěstí a wifi opravdu nestačí, tak se pojďme kouknout, co udělat pro to, abychom byli na sociálních sítích co nejúspěšnější.


  1. Zaujmi

První kapitola pojednává o klasickém uživateli sociálních sítí a o rozdílu mezi tištěným zpravodajstvím/časopisech a onlinu. Zde je důležité si uvědomit, že člověk se v online prostředí chová diametrálně odlišně. Je roztěkanější, ruší ho reklamy a notifikace, spíše obsah prolétává, čte odlišně, stresuje ho to, cítí se provinile (prokrastinuje), multitaskuje - jeho plná pozornost je vzácná. Zároveň se chová více sobecky, jde mu primárně o jeho zájmy - buduje obraz sama sebe, sleduje životy ostatních, porovnává, chce zůstat v obraze, buduje vlastní smečku.. 

Abychom mohli vůbec zaujmout takového člověka, musíme vytáhnout esa z rukávu a hlavně si uvědomit, jak on sám přemýšlí, a co ho opravdu donutí se chvilku zastavit. Aby byl obsah stravitelnější, musíme vše co nejvíce zjednodušovat, ideálně vizualizovat. V tomhle dál figurují algoritmy jednotlivých sítích a všeobecně jejich rozdílnost, kterou nejspíš každý z nás cítí, jelikož jsem každodenní uživatelé.


Co dělá značka, kterou uživatel dlouhodobě sleduje?

  1. Exceluje v komunikaci
  2. Nedělá obsah sama pro sebe - funguje to na mou cílovou skupinu?
  3. Bere to vážně
  4. Její zaměstnanci tím žijí

Dále je potřebné vzít v potaz: pohodlnost lidí (udělat to co nejjednodušší), lidi na soc. sítích primárně budují svou image, potřebu jim jít naproti...


2.  Naslouchej 

Z této kapitoly si odnáším stručný návod, jak efektivně začít a do budoucna si ulehčit mnoho práce. Následující body pojednávají o určení vlastní identity a nastavení strategie pro sociální sítě.


  1. Zamyslete se nad tím, kdo jste a co děláte (Když nerozumíte sami sobě, nemohou vám rozumět ani ostatní)
  • Kdo jsme? Co nabízíme?
  • Ke komu mluvíme? (avataři/persony)
  • Kde se o nás mluví?
  • Kdo jsou naši kolegové a zaměstnanci? (na jakých soc. sítích se pohybují, jaký mají dosah)
  • Jak děláme v současnosti marketing a marketing na sociálních sítích?
  1. Ujasněte si své cíle (Když nevíme, kam jdete, těžko si naplánujete cestu)
  • Obchodní cíle
  • Komunikační cíle
  1. Naplánujte si strategii pro sociální sítě
  • Jaké sítě používat
  • Jaký obsah, kolik, kdy, jak
  • Kdo ho bude vytvářet
  • Zabezpečení


3. Vyprávěj

Už víme na koho mluvíme a máme strategii, jak na něj budeme mluvit, co mu ale máme říkat? Asi znáte klasické příspěvky, které na vás vyskočí a vy si řeknete wtf proč? Tomu se v téhle kapitole snažíme vyvarovat.


Konec nesmyslného marketingu, konec výplňkovým postům, zeptejte se radši:

  • Co lidé chtějí slyšet a já jim to zároveň potřebuji sdělit?
  • Proč by to mělo mou cílovku zajímat?
  • Čeho chci dosáhnout?
  • Co už mi fungovalo?
  • Jak mi pomůžou uživatelé?
  • Jak vymýšlet nový obsah? (Soustředit se na zábavu, vzdělání, inspiraci, zákulisí, pomáhání, prodej..)


Tipy a triky: 

  • Neprodávejte, pomáhejte
  • Občas mlčte - netvořte obsah pro obsah
  • Hledejte jiný úhe pohledu (IKEA, Air bank..), myslete mimo zajeté koleje
  • Sdílejte pikantní obsah, který jinde neuvidí
  • (Za)bavte je
  • Zapojte zaměstnance
  • Zapojte influencery
  • Držte se ve stejné smečce - hledejte zapálené lidi do vašeho tématu
  • Reagujte na aktuální události
  • Pište vše s ohledem na chování lidí na sociálních sítích
  • Ujasněte si, co píšete
  • Popisujte benefity, ne vlastnosti
  • Čechrejte ego
  • Mluvte s lidmi
  • Dejte o svých sítích vědět i mimo sítě
  • Předcházejte průšvihům, připravte se na hejtry
  • Nezblázněte se z toho!


  1. Vyhodnocuj

Na co bychom to všechno dělali, kdybychom se za tím potom nepodívali. Analytika není moje silná stránka, ale je potřeba a sociální sítě jdou v tomhle uživatelům naproti, protože samy vytváří různé přehledy, už se v tom jen naučit číst:-)

Dobré výsledky jsou takové výsledky, kterou lze měřit - a ne nejedná se o počet sledujících. Raději můžeme měřit dosah příspěvků, zobrazení stránky/profilu, zhlédnutí videí, zapojení, interakce, liky, sdílení, komentáře…

Důležitá součást práce na sociálních sítích jsou také placené reklamy, které je důležité umět nastavit na míru na naši cílovou skupinu.


Závěr

Tato kniha byla pro mě neskutečně přínosnou, děkuji Michelle Losekoot a Elišce Vyhnánkové za tak skvělé pojetí a lehkou stravitelnost. Je vidět, že opravdu vědí, co dělají!





Hodnocení: 100 %

Nový komentář:







Komentáře (0):



Nejnovější eseje:

Kategorie: Management

Body: 2

Kategorie: Společnost

Body: 0

Kategorie: Duchovní růst

Body: 0

30.09.2024

Kategorie: Učení

Body: 0

30.09.2024

Kategorie: Duchovní růst

Body: 2

30.09.2024

Kategorie: Společnost

Body: 1

30.09.2024

Sleduj nás na sociálních sítích: