Jak na problémy ?


3 body

Hodnocení: neohodnoceno

Přidáno: 01.05.2022

Action Learning   Michael J. Marquardt

Action Learning





Action Learning je metoda, která nám dává příležitost efektivně řešit komplikované  problémy , kultivovat komunikační dovednosti,  dovednosti ve vedení a organizační postupy.  Ukazuje nám přesné postupy jak efektivně vést sezení a dospět k vyřešení podstatných problémů v týmu. Je to modernější metoda , ale  již se to stává součástí programu rozvoje podniků a organizací.   Pro správné nasměrování procesu je důležité pokládat  promyšlené a přesné otázky , které jsou klíčové, vskutku je důležité se ptát  dobře ! Když se správně ptáme, dokážeme lépe nasměrovat  naše myšlení.



6  důležitýh prostředků AL :





Problem

 Definování problému který  nás zatěžuje. Né  každé řešení má  svůj problém , ale každý problém má své řešení. Dalším efektem je, že  řešení a vyřešení problému stmeluje tým dohromady. Každý problém musí mít svého zadavatele, který problém prezentuje skupině.




Skupina

 Doporučení je řešit problém ve skupině 8 lidí.  Pak je náročnější meeting udržet ve svých kolejích.



Otázky

 Definice jasné otázky , která se následně rozvíjí . Je důležité položit kvalitní otázku a členové smějí mluvit pouze v oznamovacích větách v reakci na otázku položenou před. To zajistí , aby se udržel ten správný konteiner a téma se mohlo vyřešit do hloubky. Vidím zde úzké propojení s metodami Dialogu…😊



Akce

Z každého řešení problému je nutné odcházet s akčními kroky, které povedou k vyřešení probírané problematiky. Akční kroky by měli být SMART a tedy si jasně definovat do kdy a tak aby krok byl specifický a uchopitelný.  Následně po vykonání akčních krok je vhodné udělat reflexi a podívat se na proces z dálky.




Učení

 To že získáme rovnou zkušenost řešením problému je jedna část , druhou částí je , že pomocí reflexe a zpětnovazebních procesu , díky tomu se rychleji učíme a můžeme tak rychleji detekovat a odstranit chybné postupy.



Kouč

  Vytváří podpůrné prostředí k udržení prsocesu a dává pozor na to , zdali se skupina drží tématu a neodchyluje se k řešení jiného problému. Stejně tak má mít  u týmu mít respekt. Kouč lépe rozpozná  vzdělávací tenzi u jedince a tak ho na to může upozornit , kdy může dojít k velmi důležitému uvědomění.  






Hodnocení: neohodnoceno

Nový komentář:







Komentáře (0):



Nejnovější eseje:

Kategorie: Učení

Body: 2

19.11.2024

Kategorie: Duchovní růst

Body: 0

17.11.2024

Kategorie: Duchovní růst

Body: 2

17.11.2024

Kategorie: Vedení

Body: 2

14.11.2024

Kategorie: Koučování

Body: 2

13.11.2024

Kategorie: Jiné

Body: 1

07.11.2024

Sleduj nás na sociálních sítích: