Proč jsem si vybral tuto knihu?
Neměl jsem vyloženě jeden hlavní důvod, proč bych si tuto knihu chtěl přečíst, nicméně jsem se tak rozhodl, jelikož pro nové znalosti nebo zkušenosti z oblasti prodeje se ve světě podnikání vždy najde vhodné uplatnění.
Obsah
Autor v knize popisuje základy pro úspěšný prodej a co to ten prodej vlastně je. Prodej je = “Přesvědčování zákazníka, že zrovna náš výrobek nebo služba má mnohem vyšší hodnotu než cena, kterou za ní požadujeme”.
Nicméně autor nám v knize vysvětluje, že prodej není jen o ceně, naopak – ukazuje nám na příkladech, že prodej je ovlivněn mnohem více faktory, než si myslíme. Může to být cokoli od toho, jak se na schůzku připravíme, jak si schůzku domluvíme, jak přijdeme oblečeni a jak jednáme na dané schůzce. Je to jakýsi soubor faktorů hrající roli v tom, jaký uděláme dojem na zákazníka. Neposledně k tomu ovšem patří perfektní znalost svého produkty či služby, Autor doporučuje, že je dobře produkt znát do takové míry, že jsme schopni odpovědět třemi odpověďmi na tyto tři otázky:
V knize je část myšlenek popsána na příkladu doktora a prodejce, kdy autor odkrývá skutečnost o tom, že přestože má každé povolání zcela jinou náplň práce, mají i leccos společného. Tento příklad uvedl na fázích, tedy že obě zaměstnání používají určité fáze, aby uspěly v tom, co dělají. Například doktor postupuje při svém vyšetření podobně jako prodejce, když se nad tím tak zamyslíme:
Zajímavé myšlenky z knihy
Za mě hlavní body:
Technika prohrané bitvy – Pokud se obchod nepovede, tak na odchodu u dveří se mile zeptat jaký je hlavní důvod odmítnutí. Buď budeme schopni vyřešit ten problém a uzavřeme obchod nebo se alespoň poučíme do příště. Win-win situace v každém případě.
7 důležitých částí prodeje
7 kroků k vybudování vztahu
ATP
Míra ATP je v případě této knihy nesmírná, jelikož je prodej opravdu nezbytný k podnikaní. Tudíž věřím, že mnoho z těchto technik a metod vyzkouším jak na klientských, tak na zákaznických schůzkách.
Závěr
Kniha se mi velmi líbila hlavně z důvodu toho, že jsem si ověřil svůj osobní názor, že prodej není pouze o ceně, ale do jisté míry o psychologii a manipulaci – tedy dostat druhou stranu tam kam potřebujeme. Knihu bych doporučil každému ze sales oddělení a obecně komukoli kdo by se chtěl zlepšit v oblasti prodeje.