Knihu jsem si vybrala do předmětu Řízení inovací. Inovace mě zajímají, mám ráda pokrok dopředu a změnu, takže jsem inovacím a novým nápadům otevřená.
Nejdříve si řekneme, co je inovace. Považujeme za ni „obnovu a rozšíření škály výrobků a služeb a s nimi spojených trhů, vytvoření nových metod výroby, dodávek, distribuce. Zavedení změn řízení, organizace práce, pracovních podmínek a kvalifikace pracovních sil.“
Kniha mluví převážně o tom, jak důležitá inovace v dnešním světě je. Doba je rychlá a vše se mění, trh je přehlcen značkami a firmami a každým dnem přichází další nové trendy. Všichni se jim musí přizpůsobovat a ten, kdo se nepřizpůsobí, pravděpodobně zanikne nebo výrazně spadne. Možná se nabízí otázka, zda je možné se vždy přizpůsobovat a jít dopředu, protože těch změn je tolik, že se v tom často nedá orientovat, já si ale myslím, že pokrok dopředu a změny jsou jedním z hlavních bodů, jak firmu vylepšovat a jak si držet dynamické prostředí.
Kniha rozděluje lidi na dvě skupiny – adaptátory a inovátory. Adaptátoři se drží již známých věcí, které pak jen vylepšují, inovátoři se snaží přicházet pořád s něčím novým a lepším. Sebe bych označila spíš jako inovátora, myslím si ale, že každý má v sobě část od obou. V našem týmu si myslím převažuje inovátor.
Kniha dále mluví o kreativitě a nebo inovativním managementu.
V knize bylo zmíněno sedmero inovativního managera, které mi přišlo zajímavé:
1. Inovativní manager ví v čem inovovat a proč
2. Inovativní manager dokáže vyvážit úsilí pro současnost i budoucnost
3. Inovativní manager vede inovátory k cíli
4. Inovativní manager jde inovátorům příklade
5. Inovativní manager dokáže inovace prodat a prosadit
6. Inovativní manager efektivně využívá práce inovačních týmů
7. Inovativní manager těží z nástrojů inovační infrastruktury
Kniha je plná dalších zajímavých informací a myslím si, že je přínosná. Čte se snadně a je srozumitelná.