INOVACE JE ROZHODNUTÍ
Asi hlavním bodem proč jsem se rozhodla pro tuto knížku byl můj skill profile, ve kterém jsem zaškrtávala poměrně málo bodů u kolonek s inovací. K inovacím jsem delší dobu měla celkem negativní vztah kvůli zkoušce z inovací (už nevím jak se to jmenovalo). Rozhodla jsem se tedy pro tuto knížku abych si ujasnila co to inovace teda je a k čemu je dobrá.
MYŠLENKY Z KNIHY
INOVACE = obnova a rozšíření škály výrobků a služeb, vytvoření nových metod výroby, dodávek, distribuce. Aby se firma naučila vytvářet inovativní výrobky, musí být stejně dobrá i ve své vnitřní schopnosti vytvářet nové procesy, zavádět změny, učit se a úspěšně řídit inovační projekty.
6 klíčových kompetencí úspěšné inovativní organizace:
Kreativní lidé: dokážou poradit, mají ochotu riskovat, jsou svobodní, mají schopnost fluence (pohotově a nápaditě produkovat slova), mají flexibilitu myšlení, dokážou najít originální řešení. Kreativitu má ale každý jedinec jinou, výše uvedené body tedy nemusí splňovat každý.
Sedmero inovativního manažera:
Jaké jsou důležité aspekty inovativní organizace? Svoboda, kdy mají zaměstnanci dostatečnou volnost a autonomii. Čas na nápady, pro nejlepší výkon při práci. Hravost a humor, výzvy, podpora nápadům, důvěra a otevřenost, zvládání konfliktů, možnost debatovat a ochotu riskovat.
Líbila se mi pyramida kompetencí, které jestli jsem pochopila správně souvisí s motivovaností pracovníků. Odspoda je v pyramidě: poslušnost, pracovitost, intelekt, iniciativa, kreativita a posledním bodem je vášeň a zápal. Prostředí/manažer by tedy mělo/měl pracovat se zaměstnanci a postupně se snažit docílit posledního bodu.
Proces designového myšlení:
Emoční cíle mají lidi velmi rádi. Doporučeno je provést změnu vzorcem vidět-pociťovat-změnit nikoliv analyzovat-myslet-změnit. Při jakékoliv změně musíme myslet na emotivní příběh, cíl nebo obraz, kterým můžeme své zaměstnance správně motivovat.
“Vědecky zvolit, trénovat a rozvíjet každého zaměstnance je lepší, než je nechat, aby se v oboru zdokonalovali sami.”
Školení zaměstnanců by mělo probíhat například různými workshopy či konferencemi. Dále vybudováním informčního systému, kam budou zaměstnanci sdílet své znalosti a naopak získávat jiné.
Kniha je hned ze začátku moc hezky a přehledně rozdělena na body, kterýma nás autor bude provázet, což mě velmi zaujalo.
ATP, neboť co chci využít