Proč jsem si knihu vybral?
Knihu jsem si vybral z důvodu předmětu Řízení inovací a zároveň jsem o inovacích ještě žádnou knihu nečetl. Jsme přeci inovativní obor, tak bych měl vědět co to inovace jsou a jak funguje.
Main points;
Pokud firma neinovuje, může zaniknout (jejich konkurence ji může spolknout). Nejvíce mě zaujal příklad s Nokií, ohledně které jsem vedl menší dialog s kamarádem. Nokie se na trhu nyní již moc nevyskytuje, přestože měla výborný start. Proč? – přestali inovovat a nepřizpůsobili se inovativnímu trhu.
Adaptátor vs inovátor
Adaptátor – preferuje strukturovanou situaci a vylepšují již funkční věci.
Inovátor – chce přijít s něčím úplně novým, mimo mantinely stávajícího systému.
Jak podpořit kreativitu?
Výzva
- Neměla by být astronomní, až nemožná – pokud ano: úzkost a stres, nudí nás.
Svoboda
- Nechat lidem svobodu, zde se ale musí dát pozor, zda o svobodu stojí.
Zdroje
Podpora vedení
Podpora organizace
- Samotná skupina musí být odhodlána problém řešit, měla by být co nejvíce rozmanitá, každý by měl mít jiný pohled k věci.
Vlastnosti pracovní skupiny
Co jsem si uvědomil?
Inovace je jakási obnova, nebo rozšíření škály výrobků a služeb na trhu, jsou ale také i nové metody výroby a organizace.
Když jsem se pokoušel zařadit mezi inovátora nebo adaptátora, přikláněl jsem se spíše k adaptátoru, ale záleží na situaci, ve které se nacházím.
Svět firem se hodně mění, nyní jsme ve fázi, kdy se firmy snaží být pro své zaměstnance velice flexibilní a spíše vyhledávají kreativní zaměstnance. Změny tedy podporují. (Je Tiimi svobodná firma?)
Otevřená inovace- zde mě velice oslovil příklad s Legem a Starbucksem, kde firmy mají speciálně vytvořené webové stránky, kam samotní zákazníci píšou své podněty na inovaci dané firmy. (Lego: pokud daná inovace osloví dostatek potencionálních zákazníků podle samotného hlasování, tak nad tím budou přemýšlet.)