Inovacéé


1 bod

Hodnocení: neohodnoceno

Přidáno: 06.05.2023

Inovuj nebo nepřežiješ   Matthew J. Kiernan

Inovuj, nebo nepřežiješ!

Proč jsem si knihu vybral?

Knihu jsem si vybral ke zkoušce Řízení inovací, zároveň jsem věděl, že v knize je mnoho příkladů, díky kterým se veškeré informace o hodně lépe pochopí.

Main points;

Kniha je rozdělena do 11 “přikázání” pro inovace ve 21. Století. 


  1. Neřiďte se pravidly převládajícími ve vašem oboru. 
  2. Inovuj, nebo nepřežiješ! 
  3. Prozkoumejte svůj podnik, najděte skrytá strategická aktiva a vytěžte z nich, co se dá.
  4. Zaměřte se na rychlost a akceschopnost.
  5. Buďte proaktivní a experimentujte. 
  6. Bořte hranice.
  7. Neustále využívejte všech svých zaměstnanců a všeho, co umějí. 
  8. Globalizujte svou reálnou i vědomostní základnu. 
  9. Přiznejte si, ze ekoprůmyslová revoluce se dotýká každého z nás. 
  10. Udělejte z nepřetržitého vzdělávání podnikové náboženství. 
  11. Vytvořte si nástroje sledování strategických přínosů.  

Bariéry, které se v knize nachází;

HORIZONTÁLNÍ BARIÉRY

str.112 “...které často brání spolupráci mezi různými odděleními a odborníky odlišných oborů.”

VERTIKÁLNÍ BARIÉRY

str.112 “Hierarchické bariréry oddělující vyšší řídící pracovníky od zaměstnanců v první linii.”

= Překonávat ideologické bariéry je náročné (hierarchie, zažité systémy, podnikové hranice). Největší překážky představují mentální bloky a zažité myšlenkové postupy.

HRANICE SPOLEČNOSTI

“...psychologická čínská zeď dělící celý podnik od dalších klíčových prvků jeho 

vlastního ekosystému: zákazníků, dodavatelů a konkurentů.​”

Spolupráce s konkurencí

“Navazování partnerství s konkurencí, nebojovat, pomáhat si, nenechat se ale spoluprací sežrat - sdílet dostatek informací a ulišempsté na vytvoření výhody proti konkurenci mimo jejich alinaci, ale zároveň si hlídali vlastní majetek.”

GEOGRAFIE

str. 115 “... časové zóny a kulturní rozdíly.” “Všechno se musí změnit: marketingové a distribuční strategie, vývoj a výroba, strategická partnerství vládní kontakty a především strategie získávání a šíření vědomostí a znalostí v rámci celého podniku.”


Co jsem si uvědomil?

Samotný název, Inovuj, nebo nepřežiješ je pravdivý, vždy si vzpomenu na příklad s firmou Nokia, která byla jedničkou na trhu a z důvodu nedostatku inovací je již na skoro posledním místě jako firma se smartphony. Docela mě zaujalo téma geografie, že vlastně i v podnikání bychom měli pracovat s geografickými rozdíly, viz. Košilárium, které se vlastně nejvíce prodává v Německu. = soustředit se na to.  





Hodnocení: neohodnoceno

Nový komentář:







Komentáře (0):



Nejnovější eseje:

Kategorie: Management

Body: 2

Kategorie: Společnost

Body: 0

Kategorie: Duchovní růst

Body: 0

30.09.2024

Kategorie: Učení

Body: 0

30.09.2024

Kategorie: Duchovní růst

Body: 2

30.09.2024

Kategorie: Společnost

Body: 1

30.09.2024

Sleduj nás na sociálních sítích: