Inovuj, nebo nepřežiješ!
Proč jsem si knihu vybral?
Knihu jsem si vybral ke zkoušce Řízení inovací, zároveň jsem věděl, že v knize je mnoho příkladů, díky kterým se veškeré informace o hodně lépe pochopí.
Main points;
Kniha je rozdělena do 11 “přikázání” pro inovace ve 21. Století.
Bariéry, které se v knize nachází;
HORIZONTÁLNÍ BARIÉRY
str.112 “...které často brání spolupráci mezi různými odděleními a odborníky odlišných oborů.”
VERTIKÁLNÍ BARIÉRY
str.112 “Hierarchické bariréry oddělující vyšší řídící pracovníky od zaměstnanců v první linii.”
= Překonávat ideologické bariéry je náročné (hierarchie, zažité systémy, podnikové hranice). Největší překážky představují mentální bloky a zažité myšlenkové postupy.
HRANICE SPOLEČNOSTI
“...psychologická čínská zeď dělící celý podnik od dalších klíčových prvků jeho
vlastního ekosystému: zákazníků, dodavatelů a konkurentů.”
Spolupráce s konkurencí
“Navazování partnerství s konkurencí, nebojovat, pomáhat si, nenechat se ale spoluprací sežrat - sdílet dostatek informací a ulišempsté na vytvoření výhody proti konkurenci mimo jejich alinaci, ale zároveň si hlídali vlastní majetek.”
GEOGRAFIE
str. 115 “... časové zóny a kulturní rozdíly.” “Všechno se musí změnit: marketingové a distribuční strategie, vývoj a výroba, strategická partnerství vládní kontakty a především strategie získávání a šíření vědomostí a znalostí v rámci celého podniku.”
Co jsem si uvědomil?
Samotný název, Inovuj, nebo nepřežiješ je pravdivý, vždy si vzpomenu na příklad s firmou Nokia, která byla jedničkou na trhu a z důvodu nedostatku inovací je již na skoro posledním místě jako firma se smartphony. Docela mě zaujalo téma geografie, že vlastně i v podnikání bychom měli pracovat s geografickými rozdíly, viz. Košilárium, které se vlastně nejvíce prodává v Německu. = soustředit se na to.