How to Make Money with Social Media: Turner, Shah


2 body

Hodnocení: 70 %

Přidáno: 03.11.2020

How to Make Money with Social Media   Jamie Turner, Reshma Shah


Na tuto knihu jsem se moc těšila a velmi pěkně se mi četla i přesto, že je v angličtině.

Co se týče obsahu knihy, tak musím říct, že to byl pěkný úvod do tématu „social media“ – pro mě ale malinko zbytečný, jelikož už dávno jsem „social media friendly“ a nepotřebuji tedy přesvědčovat o jejich užitečnosti. Jako návod na vydělávání peněz mi kniha posloužila pouze částečně. Myslím si, že za to můžou 2 faktory: 1) V knize se především dbá na postupy, plány a analýzy. Já jsem očekávala spíše návod typu „v kolik hodin ideálně přidat příspěvek“, 2) Kniha je z roku 2011, což je v extrémně rychle měnícím se prostředí dost dlouhá doba. O Instagramu se tedy v knize nedočteme. Také je vidět, že je kniha napsaná v USA, kde lidé přeci jen používají trochu jiné platformy.


Nicméně si z této knihy odnáším několik poznatků do praxe:

·       Rozdíl mezi social media a masovou reklamou je dialog. Masová reklama vysílá interakci pouze jedním směrem a nemůže ji přijímat zpět. Při používání social media bychom měli využít toho, že je možné vést dialog. To znamená dát si tu práci a sledovat všechny diskuze, odpovídat na komentáře, dávat do příspěvků otázky a tak podobně.

·       Špatná reklama se šíří na social media velmi rychle a může mít velké dopady na náš business (A i proto je dobré sledovat různé diskuze o naší firmě/produktu atp. a takové reklamě zabránit již v zárodku.). Zároveň to ale může sloužit jako místo, kde si lidé náš produkt vzájemně doporučí, a to je třeba podporovat právě diskuzemi.

·       Díky social media také můžeme snadno sledovat naši konkurenci. A měli bychom!

·       Naše social media vyžadují spoustu času a péče, než nám začnou něco vydělávat. Proč? Protože potřebují každodenní updaty, které nejdříve pomalu vytváří vztah se zákazníkem a povědomí o značce. A pak se díky vytváření tohoto vztahu stane z potenciálního zákazníka reálný zákazník. Viz obrázek:



·       Tip: Speciální nabídky nebo slevy jen pro followery našich sítí – díky tomu se nám zvýší sledovanost.

·       U zákazníka se nejdřív musí vytvořit potřeba, kterou chce uspokojit. Tuto potřebu uspokojí náš produkt, který si zákazník koupí. Viz obrázek:


·       Měli bychom využívat co nejvíce různých platforem, které jsou navzájem propojeny, aby byla větší šance, že nás zákazník objeví. Viz obrázek:

              


·       3 základní kroky marketingové kampaně:

1)    Identify the key drivers for success

2)    Develop specific campaign objectives

3)    Know exactly which outcomes you are seeking to achieve


Slovníček:

AIDA model – proces, kterým prochází konzument než si koupí produkt: Awareness, Interest, Desire and Action.

ROI – return of investments – musíme vše důkladně analyzovat, abychom dokázali zjistit, jak se nám vložené peníze vrací zpět.

Social medium – categhory of tool that you use to run a social media campaign (a blog).

Platform – the software or technology you use within a social medium (Wordpress, Youtube).

Channel_ the specific connection between you and your customer (facebook profile, specific blog, specific YT profile)

A widget – a small application that can be downloaded an executed within a separate HTML based web page.

CLV – customer lifetime value – the amount of revenue you’ll generate from one customer during the lifetime of your relationship.

CPA – cost per acquisition (kolik utratím za marketing/reklamu, abych získal nového zákazníka).

Reverse Positioning - The focus of reverse positioning is not on earning an immediate purchase, but rather educating consumers about aspects of a brand’s product or business that normally wouldn't be highlighted. (Příklad: In 2015, Dove released a campaign that celebrated women, rather than showcasing their deodorant or body wash.)

Push and Pull marketing - Push marketing takes the product to the consumer, whereas pull marketing brings the consumer to the product.


Stránka:

https://60secondmarketer.com/

 

As Erik Qualman says, „Everything happens in Vegas, stays on YouTube.“




Hodnocení: 70 %

Nový komentář:







Komentáře (1):



Jana Švecová - 05.11.2020 - 18:32


První obrázek mi připomíná model AIDA, pak se o něm i zmiňuješ ve slovníčku. Překvapilo mě, že Tě knížka posouvá i k zákaznickým procesům, což se Ti může skvěle hodit k Rocket Modelu procesům A1, A2, A3 :-). Vybereš si další knihu na social media, která by měla zahrnutý i instagram?

Nejnovější eseje:

Kategorie: Marketing

Body: 2

06.05.2024

Kategorie: Učení

Body: 3

05.05.2024

Kategorie: Vedení

Body: 0

05.05.2024

Kategorie: Vedení

Body: 0

05.05.2024

Kategorie: Podnikání

Body: 1

05.05.2024

Sleduj nás na sociálních sítích: