How to Grow into Teampreneur


2 body

Hodnocení: neohodnoceno

Přidáno: 13.03.2023

How to Grow into a Teampreneur   Timo Lehtonen

Knihu „How to Grow into Teampreneur“ od Timo Lehtonen jsem si vybrala kvůli hlubšímu poznání Tiimiakatemia do projektu Learning Expedition a také i kvůli tipům ke studiu, na Team Contract a další dokumenty, které zde v průběhu studia používáme a činnosti, které zde děláme.


“If you really want to see the future of education, you should visit Tiimiakatemia. It’s a business school without professors. Students learn business by creating business, no lectures but loads of dialog and learning by doing.” - Peter Senge


Hlavní myšlenky


PRACOVNÍ PROSTOR

Co mě velmi zaujalo, byl popis, jaké předměty a věci by se měly nacházet v pracovním prostoru teampreneurs a co my, náš tým KAAMOS, tam nemáme.

  • Rocket model plakát
  • Logo týmu, nejlépe osvětlené
  • Mapa světa, s vyznačenou cestou kolem světa
  • Statistiky zákaznických schůzek/návštěv
  • Graf výnosů a výsledků
  • Počet Book Points každého člena týmu

Poslední 3 zmíněné věci máme v rámci možností uložené v aplikaci Teams. Nyní náš prostor a naše stěna slouží převážně pro fotky a vzpomínky z různých teambuildigů.


PRINCIPY

Odpovědnost jedince

→ Každý z nás je odpovědný za svou práci pro sebe a pro týmovou společnost.

Proaktivita

→ Svými činy vytváříme naší společnost a proaktivně se zapojujeme do její působení.

Týmové podnikání

→ Podnikáme v týmu a vzájemně si pomáháme.

Tok znalostí

→ Šíříme povědomí dále.

Učení se

→ Naše znalosti pramení z praxe, sdílení zážitků, dialogu, diskuze a knih.

Odkaz

→ Uvědomujeme si, že tvoříme prostředí pro budoucí tučňáky a neustále jej inovujeme.


TÝM

Týmy jsou nedílnou součástí Tiimiakatemia, nyní se teď hlavně tvoří pomocí PI testů. Je důležité, aby byly různorodé - lidé by se neměli znát, měli by pocházet z různých měst. Optimální tým čítá 13 - 17 členů.

V týmu se učíme hlavně na Training sessions. Z knihy mě zaujala myšlenka, že by se teampreneur měl na TS připravovat 3 hodiny - a hlavně převést přípravu do praxe.

→ Pro učení se využívá komunikační prostředek dialog.


ROZVOJOVÉ FÁZE TÝMU

The Working Group (0 - 4 měsíce) → The Pseudo Team (5 - 12 měsíců) → The Potential Team (12 - 24 měsíců) → The Real Team (24 - 32 měsíců)→ The High Performance Team (32 měsíců - …)

// Fun fact: Naší novou týmovou vizí je stát se The High Performance Team


TEAM CONTRACT

Věci, na kterých se musíme shodnout:

  • Odpovědnosti
  • Kompetence leadera + management group, asistence
  • Pracovní doba
  • Řešení konfliktů
  • Porušení pravidel
  • Odměny

Když porovnám náš Team contract v prvním semestru a ve druhém semstru, vidím u nás zlepšení s definicí pravidel. V prvním semestru jsme hlavně neměli pořádně nastavené tresty za porušení pravidel, např. absence na TS, pozdní příchody (můj problém) nebo pozdě poslaná příprava. Také jsme neměli nastavenou pracovní dobu, což u nás hlavně dělalo poblémy s hybridní komunikací přes Teams. A v neposlední řadě jsme neměli 1. TC podepsaný všemi členy. Od té doby, co jsme si nastavili tyto části pravidel, neuběhla moc dlouhá doba, takže nedokážu reflektovat na zlepšení či zhoršení. Dokážu ale říct, že mě osobně pravidlo: 3x pozdní příchod = 1 absence, dokopává vycházet z domu na TS o 20 minut dříve.


SKILL PROFILE + LEARNING CONTRACT

Nejzajímavějším poznatkem z knihy je, jak moc se Skill profile a Learning contract pojí dohromady. Learning contract je smlouva se sama sebou. Měla bych neustále dbát na to, abych podle něj jednala. Pokud jsem ztracená - nevím, co si tam napsat, nevím, na jaké znalosti a dovednosti se chci v tomto semestru zaměřit - podívám se do Skill profile, vyberu si jednu z částí a podle toho si vytvořím svůj “učební plán”. Díky tadytomu uvědomění si propojení se mi Skill profile snadno splní a nebudu si s ním muset lámat hlavu ke konci studia.


ATP

Veškeré poznatky z knihy jsem aplikovala na projekt Learning Expedition. S projektem jsme obnovili akci, která zde běžela již dříve “Den (s) téčkem.” Nabité znalosti, jak o fungování celé Tiimiakatemia, tak výše zmíněné pojmy a zajímavosti, jsme předávali budoucím uchazečům, aby se jim blíže přiblížila představa, co je zde bude čekat. Nejvíce se nám osvědčilo vést s nimi “Brainstorming” na pojmy a znalosti, které už měli, např. ze Dne otevřených dveří . Veškeré informace jsme zapsali na tabuli. Když jim došli nápady, dopsali jsme pojmy, které nezmínili. Následně jsme hodinu věnovali objasňování všeho možného s tím, že měli celou dobu prostor pro dotazy. Účastníci tak ze Dne (s) téčkem odcházeli plně informovaní.



Hodnocení: neohodnoceno

Nový komentář:







Komentáře (0):



Nejnovější eseje:

Kategorie: Jiné

Body: 2

16.09.2024

Kategorie: Jiné

Body: 2

15.09.2024

Kategorie: Učení

Body: 3

15.09.2024

Kategorie: Management

Body: 3

15.09.2024

Kategorie: Učení

Body: 0

15.09.2024

Sleduj nás na sociálních sítích: