Hodinové monopoly


2 body

Hodnocení: neohodnoceno

Přidáno: 04.07.2024

Funky Business navždy   Kjell A. Nordström, Jonas Ridderstrale

Knihu jsem si vybral z velké části kvůli názvu, ale také kvůli tomu, abych pochopil cizí pohled na svět byznysu a abych se díky němu lépe orientoval v obchodním prostředí dnešního světa. Kniha podle očekávání nebyla nabitá technikami, ale přinášela spoustu uvědomění a pohledů které člověka donutí se zamyslet nad fungováním nejen globálního obchodu.


Jedna z klíčových myšlenek je o bohatství společnosti. Co myslíte, co je největší bohatství obchodní společnosti? Peníze? Majetek? Pozice na trhu? Počet zákazníků? Ani jedno. Nejcennější je podle autorů vědění a tvorba krátkodobého monopolu. Proč krátkodobého? Žijeme totiž v době, kdy se vše šíří obrovskou rychlostí. Pokud tedy víte něco, co konkurence ne, střežte si to jako oko v hlavě. Pokud někdo získá vaše vědění a použije ho dříve než vy, je vám už k ničemu. V dnešní době se dají vytvořit pouze krátkodobé monopoly, dokonce monopoly trvající pár hodin. Pokud se vám totiž podaří ustrážit své vědění do doby než s ním vyjdete na povrch v prospěch svého podnikání, začínají tikat hodiny. S každou sekundou se krátí doba vašeho monopolu. To je chvíle během které musíte ze svého jedinečného vědění vyždímat vše. Během pár hodin totiž ví veškerá konkurence to co vy a rychlostí světla to aplikuje do svého podnikání.


S věděním se váže i druhé bohatství, Lidi. V čem se drží vědění? V mozku. Někdo by namítl že na papíře, ale jak těžké je pro konkurenci získat to, co vy máte na papíře? Z mozku se to krade mnohem složitěji. Mít tak tým plný výjimečných mozků držící vědění schopné tvořit mžikové monopoly, to je to bohatství které společnost potřebuje. Pokud máme tým plný dobrých úkoloplničů, monopol nikdy nezískáme. Investovat do lidí je dle autorů nejnávratnější investice.


Další myšlenka autorů nás navádí k odbourání strachu myslet globálně. Víte například kolik firem má své expertní týmy rozházené po celém světě? IT lidi v Indii, obchodní tým v Americe, výrobu v Číně atd.? Nevíte? Přesné číslo také nevím, ale stačilo by spočítat prakticky všechny úspěšné. Možnost hledání těch nejlepších lidí už není omezena na město nebo zemi. Dnes už není omezena ničím.


ATP na tuto knihu mě, doufám, ještě čeká. Aplikovat toto nastavení v našim menších týmech nebude fungovat ideálně, ale jakmile naše projekty vyrostou ve firmy, bude tento mindset velmi silný. Doporučuji si knihu přečíst asi hlavně třeťákům a druhákům ke konci ročníku, kdy už můžete postupně začít aplikovat podobné myšlení. Myšlení které říká: Buďme jedineční, světoví, flexibilní inovativní a odhodlaní.




Hodnocení: neohodnoceno

Nový komentář:







Komentáře (0):



Nejnovější eseje:

Kategorie: Marketing

Body: 2

06.11.2024

Kategorie: Duchovní růst

Body: 2

31.10.2024

Kategorie: Marketing

Body: 3

31.10.2024

Kategorie: Marketing

Body: 2

29.10.2024

Kategorie: Podnikání

Body: 3

26.10.2024

Kategorie: Inovace

Body: 3

25.10.2024

Sleduj nás na sociálních sítích: