HR Marketing


1 bod

Hodnocení: 92.5 %

Přidáno: 09.03.2023

HR Marketing   Lubor Malý

Proč jsem si knihu vybral?


V projektu Z – Found se zabýváme výběrem kvalitních Trainees a stážistů. Věřil jsem, že zde získám lepší pohled do HR světa a světa náboru.


Proč v HR naráží na nedostatek zaměstnanců? 


1.     HR ve firmách nemá čas a nerozumí tomu 


2.     Lidé na marketing nemohou řešit HR marketing, přemýšlí v pozici klienta


3.     HR marketing jsme nikdy nepotřebovali – získat dobrého zaměstnance je těžší než získat nového zákazníka, nebyla poptávka po zaměstnancích, vysoké nároky na zaměstnance i zaměstnavatele


4.     Už jsme to zkoušeli, ale nefungovalo to…


Důvod – příliš intervence, nepřipravenost na změny 


5.     Nemáme na to čas 


Proč lidé mění práci? 


1.     Nerozumím si se šéfem

2.     Už jsem tady dlouho, chci změnu

3.     Chci pochvalu nebo uznání 

4.     Změnily se mi podmínky (stěhování, partner)

5.     Pro změnu práce navýšení mzdy minimálně o 20 %


Problematika s náborem a neschopností firem aplikovat kvalitní HR marketing bude trvat minimálně několik dalších let, je to dlouhodobý trend.


Jediné, co by to mohlo změnit jsou technologie (nahrazení lidské práce stroji) a krize.


Stroje lidem práci neseberou, ale pouze se změní obsazované pozice. 


Nezaměstnanost téměř neexistuje.


Co je to HR marketing?


Kombinace Procesů náboru s marketingem a budováním značky 


HR marketing budování značky dobrého zaměstnavatele. 


Zákazníci = zaměstnanci 


Útočte na zaměstnance, kteří ještě práci hledat nechtějí. = pasivní uchazeči


Lidé čekají, až je oslovíte.



Obsah obrázku text

Popis byl vytvořen automaticky

Závěr 


Kniha rozhodně nešla do hloubky problému, nicméně nám v projektu Z - Found ukázala, jak hledat zaměstnance do firem. Dala nám příklady otázek v předběžné analýze kvalit uchazeče. Zároveň jsem se dozvěděl o nejčastějších důvodech odchodu zaměstnanců ze zaměstnání. Největší využití knihy vidím při náboru konkrétních pozic do Summer Internship programů a Trainee pro větší společnosti. Zde se totiž budeme zaměřovat na marketing náborové kampaně.




Hodnocení: 92.5 %

Nový komentář:







Komentáře (0):



Nejnovější eseje:

Kategorie: Učení

Body: 2

19.11.2024

Kategorie: Duchovní růst

Body: 0

17.11.2024

Kategorie: Duchovní růst

Body: 2

17.11.2024

Kategorie: Vedení

Body: 2

14.11.2024

Kategorie: Koučování

Body: 2

13.11.2024

Kategorie: Jiné

Body: 1

07.11.2024

Sleduj nás na sociálních sítích: