V projektu Z – Found se zabýváme výběrem kvalitních Trainees a stážistů. Věřil jsem, že zde získám lepší pohled do HR světa a světa náboru.
1. HR ve firmách nemá čas a nerozumí tomu
2. Lidé na marketing nemohou řešit HR marketing, přemýšlí v pozici klienta
3. HR marketing jsme nikdy nepotřebovali – získat dobrého zaměstnance je těžší než získat nového zákazníka, nebyla poptávka po zaměstnancích, vysoké nároky na zaměstnance i zaměstnavatele
4. Už jsme to zkoušeli, ale nefungovalo to…
Důvod – příliš intervence, nepřipravenost na změny
5. Nemáme na to čas
1. Nerozumím si se šéfem
2. Už jsem tady dlouho, chci změnu
3. Chci pochvalu nebo uznání
4. Změnily se mi podmínky (stěhování, partner)
5. Pro změnu práce navýšení mzdy minimálně o 20 %
Problematika s náborem a neschopností firem aplikovat kvalitní HR marketing bude trvat minimálně několik dalších let, je to dlouhodobý trend.
Jediné, co by to mohlo změnit jsou technologie (nahrazení lidské práce stroji) a krize.
Stroje lidem práci neseberou, ale pouze se změní obsazované pozice.
Nezaměstnanost téměř neexistuje.
Kombinace Procesů náboru s marketingem a budováním značky
HR marketing budování značky dobrého zaměstnavatele.
Zákazníci = zaměstnanci
Útočte na zaměstnance, kteří ještě práci hledat nechtějí. = pasivní uchazeči
Lidé čekají, až je oslovíte.