Guerrilla marketing


2 body

Hodnocení: neohodnoceno

Přidáno: 15.04.2023

Guerrilla Marketing   kenneth Parker

Knihu jsem si vybrala po tom, co o ní Sofi mluvila na ts, kde mě zaujala. V projektu Taistella jsme do teď tyto techniky využívaly nevědomky a po tom, co mi Sofi řekla o tom, jak propojené to je, jsem si chtěla tuto teorii doplnit.

Kniha je navíc psaná v angličtině, což mi přišlo super, jelikož čtu převážně v ní, a mám v ní dost jinou slovní zásobu než v češtině, takže je to pro mě zajímavý.

Hlavní myšlenkou knihy je, že můžeme využívat dost neobvyklé, levné nebo inovativní způsoby, které nás třeba nikdy nenapadly, nebo naopak o nich víme, jen nevíme o tom, jak efektívní jsou.

Guerrilla marketing je navíc super pro začínající a lowcost projekty, což je na Tiimi vlastně všechno.

Jedním z důležitých bodů této teorie je využití jiných marketingových kanálů, než na které jsme normálně zvyklí. Jedním z nich je i street marketing, kdy například lepíte plakátky, nebo mě napadá třeba kytarista, který se snaží rozšířit povědomí o své hudbě, a tak hraje na náměstí a rozdává cdčka.

My v Taistelle tento marketing využíváme převážně, a to hned dvěmi způsoby. Za prvé poměrně často tiskneme letáčky, které nesou různé statementy našeho projektu, na kterých je zároveň náš Instagram, které pak roznášíme a lepíme po ulicích. Máme s tím dost dobrou zkušenost, protože nejen že nám díky tomu rostou sledující, taky ale zaujmeme přesně naši cílovou skupinu a navíc nás i kontaktovala jedna organizace, se kterou díky tomu vznikla spolupráce.

Plánujeme příští víkend jít i do ulic malovat křídami, čehož si všimne i víc lidí a není to nelegální, takže uvídíme, jak to zabere.

Dalším způsobem, jak tuto teorii využíváme, je že točíme na ulicích rozhovory a ty pak zveřejňujeme na sociálních sítích.

Další myšlenkou knihy je budování silné značky a že si vás lidi s danou věcí spojí, že máte nějakou silnou myšlenku, což je opět jednou z předností Taistelly.

S tím se také pojí další důležitý bod – využití emocí. Autor tvrdí, že marketing je hodně emocionální, s čímž souhlasím, a opět říkám – přesně to se Taistella snaží dělat.

Důležitým faktorem Guerrilla marketingu také je udělání něčeho neobvyklého, něčeho, co zaujme hodně lidí a budou si to pamatovat. Když jsme o knize mluvili na ts, Šimon udal příklad toho, že nějaká značka postavila na náměstí obrovský dárek a lidi nevěděli, co to je. Dalším skvělým příkladem je Kazma a jeho kauzy, ta poslední s datovou schránkou podle mě guerilla marketing byl na milion procent.

Důležitým bodem je také spolupráce, což je velikým plánem Taistelly, protože do budoucna chceme spolupracovat s kluby a dalšími organizami a já sama s tím mám hodně zkušeností a vím, že zvlášť v téhle aktivistické sféře je to fakt důležité.

Kniha jako taková mi přijde osvěžující a myslím si, že by si ji měl přečíst každý, kdo chce být originální a přijde mi mnohem důležitější, než spousta dalších marketingových technik.



Hodnocení: neohodnoceno

Nový komentář:







Komentáře (0):



Nejnovější eseje:

Kategorie: Management

Body: 3

01.12.2024

Kategorie: Učení

Body: 2

19.11.2024

Kategorie: Duchovní růst

Body: 0

17.11.2024

Kategorie: Duchovní růst

Body: 2

17.11.2024

Kategorie: Vedení

Body: 2

14.11.2024

Kategorie: Koučování

Body: 2

13.11.2024

Sleduj nás na sociálních sítích: