Guerilla


3 body

Hodnocení: neohodnoceno

Přidáno: 12.04.2023

Guerilla marketing   Jay Conrad Levinson

Pojem Guerilla marketing už jsem dříve slyšel, a věděl jsem víceméně, o co se jedná. Proto jsem si vybral stejnojmennou knihu, která je považována za marketingovou klasiku. Ve světě podnikatelské literatury je Levinsonův Guerilla Marketing považován za průlomovou knihu, která změnila svět marketingu. Kniha byla napsána přibližně před 30 lety, od té doby je stále aktuální pro malé a střední podniky.

 

Guerilla marketing je marketingová strategie, která vyžaduje použití nekonvenčních metod založených na kreativitě a originalitě s cílem maximalizovat dopad na spotřebitele. Mezi základní principy guerillového marketingu patří:

 

Nízké náklady: Guerilla metody obvykle vyžadují minimální náklady, takže jsou dostupné i pro malé a střední podniky.

Originalita: Guerilla marketingové metody se od tradičních metod liší tím, že nutí spotřebitele věnovat reklamnímu sdělení pozornost.

Zážitek: Guerillový marketing se snaží vytvořit pro spotřebitele jedinečný zážitek, aby zanechal živý dojem.

 

Guerilla marketing je v podstatě marketing s velmi omezeným rozpočtem nebo dokonce zdarma. Většinu tipů uvedených v knize lze snadno uvést do praxe a umožní vám rychle přilákat zákazníky.

 

Použití guerillových metod může být velmi různorodé v závislosti na podniku a situaci. Zde je několik příkladů úspěšného použití guerillového marketingu:

 

Guerilla reklama: Jedná se o typ venkovní reklamy, která využívá neobvyklá místa nebo objekty k prezentaci reklamního sdělení. Například samolepky na zebře nebo kresby na chodníku.


Virální marketing: Šíření informací o výrobku nebo službě prostřednictvím sociálních médií a dalších kanálů, které podporují spotřebitelům sdílet obsah s přáteli a známými. Příkladem tohoto přístupu může být vytváření vtipných nebo provokativních videí, která provokují k diskusi a podněcují šíření online.

 

Event marketing: Organizujte neobvyklé nebo interaktivní akce, které upoutají pozornost spotřebitelů a učiní vaši značku zapamatovatelnou. Příkladem mohou být flash moby, pouliční představení nebo tematické večírky.

 

Spolupráce s místní komunitou: Guerilla marketing může zahrnovat aktivní zapojení do místní komunity, charitativní činnost, účast na komunitních akcích a spolupráci s dalšími místními podniky.

 

Využití technologií: Guerilla marketing může zahrnovat také využití nových technologií, jako jsou mobilní aplikace, geolokace nebo rozšířená realita, k vytvoření jedinečných a zapamatovatelných marketingových aktivit.

 

Guerilla marketing je skvělým řešením pro malé a střední podniky, které nedisponují velkými rozpočty na reklamu. Místo vynalézání kola lze využít osvědčené metody, které v praxi fungují. V tomto případě přísloví "levně a snadno" tak docela nesedí, protože guerillový marketing je nejen nákladově efektivní, ale také účinný při získávání a udržení zákazníků.



Hodnocení: neohodnoceno

Nový komentář:







Komentáře (0):



Nejnovější eseje:

Kategorie: Management

Body: 2

Kategorie: Společnost

Body: 0

Kategorie: Duchovní růst

Body: 0

30.09.2024

Kategorie: Učení

Body: 0

30.09.2024

Kategorie: Duchovní růst

Body: 2

30.09.2024

Kategorie: Společnost

Body: 1

30.09.2024

Sleduj nás na sociálních sítích: