Guerilla marketing


3 body

Hodnocení: 60 %

Přidáno: 14.12.2021

Guerilla marketing   Jay Conrad Levinson

Guerilla marketing

Jay Conrad Levinson

Proč jsem si knihu vybrala?


O knize jsem slyšela už loni a zaujal mě název, který skoro každý komolí. Knihu jsem si vybrala na téma marketing v tomto semestru a také kvůli tomu, že jsem na stejné téma vedla training session. Chtěla jsem ji pro naše TS, protože se u nás někdy stává, že se pojem Guerilla marketing špatně používá anebo se používá jen u příkladů něčeho velkého, u wow efektu a u něčeho finančně náročného, o čemž sice Guerilla marketing je, ale není jen o tom, a proto jsem se to snažila uvést na pravou míru.


O knize


Guerilla marketing je marketingová strategie, která se zaměřuje na překvapení/(šokující), silný první dojem, vzbuzení masového zájmu, aby se o tom mluvilo – šířilo se to ústně ve velkém. Snaží se zaměřit na publikum v nečekaných situacích (i malé firmy mají takto možnost zaútočit na konkurenci pomocí vtipných a překvapivých reklam – nemusí přitom vyjít draho).


Kdysi byl GM využíván zejména menšími podniky, které neměly dostatek financí na větší reklamní kampaně – působivou reklamu s nízkým rozpočtem.


Asi nejdůležitější u GM je kreativita (ne peníze).


Za dobrý guerilla marketing se považuje ten, který se „virálně“ šíří internetem a lidé o něm všude mluví. Zisk tak může několikanásobně převýšit náklady na marketing. 

Důležité a zajímavé informace a postřehy z knihy:

„Marketing je každý kontakt, který má vaše společnost s kýmkoliv ve vnějším světě (každý kontakt a tzn. množství marketingových příležitostí).“

„Marketing není o vás, je o vašich klientech.“

Základem a duší guerilla marketingu je malé podnikání – společnost s velkými sny, ale malým rozpočtem – už proto bych knihu doporučovala přečíst.:)

Porovnání tradičního marketingu a guerilla marketingu

Některé uváděné typy Guerilla marketingu 

Závěr



Kniha mi přišla přínosná, i když místy si myslím, že některé body už jsou poměrně zastaralé, přeci jenom kniha vyšla už před lety a svět marketingu (hlavně toho online) se rychle mění. Základem GM je rychlost a flexibilita, kterou vidím jako použitelnou výhodu u nás, kterou můžeme aplikovat u našich BG. Další myšlenkou, kterou bych ráda více využívala je barter, vy Finsku ho prý využívají hodně a tato kniha ho také velice doporučuje.



Hodnocení: 60 %

Nový komentář:







Komentáře (1):



Jana Švecová - 13.01.2022 - 11:15


Jak bys chtěla využít barteru? Jaké příklady z Finska Tě inspirují k jeho použití?

Nejnovější eseje:

Kategorie: Management

Body: 2

Kategorie: Společnost

Body: 0

Kategorie: Duchovní růst

Body: 0

30.09.2024

Kategorie: Učení

Body: 0

30.09.2024

Kategorie: Duchovní růst

Body: 2

30.09.2024

Kategorie: Společnost

Body: 1

30.09.2024

Sleduj nás na sociálních sítích: