Guerilla marketing


3 body

Hodnocení: neohodnoceno

Přidáno: 04.10.2021

Guerilla marketing, Jay Conrad Levinson   Jay Conrad Levinson

Guerilla marketing, Jay Conrad Levinson


Tuto knihu vydal Jay Conrad Levinson, bývalý kreativní ředitel Leo Burnett v roce 1984. Popisuje zde nekonvenční marketingové nástroje používané v případech extrémně nízkých finančních možností. Od 80. let je guerillový marketing využíván malými společnostmi, stejně jako velkými firmami.


S guerilla marketingem přišly tedy firmy, které byly odkázané na nízký reklamní rozpočet. Tyto firmy vymýšlely inovativní metody s ohledem na výši rozpočtu vytvořit efektivní způsob, jak oslovit potenciální zákazníky. Mezi první reklamy patří například polepování jablek logem firmy, inzerováním produktů na zadních částech vstupenek nebo vlajkách umístěných na golfových hřištích. Toto byla tzv. „přepadení“ potenciálních klientů na takových místech, kde to nečekají. A to je hlavní myšlenka guerilla marketingu.


Pokud se na marketing podíváme z širšího měřítka, tak je všude okolo nás – reklamy v televizi, reklamy v rádiu, billboardy, bannery na zastávkách, reklamy na budovách, reklamy na internetu, veškeré sociální sítě a spoustu dalšího. Guerilla marketing se k marketingu také řadí. Je to zase jiný druh marketingu, který je často označován jako provokativní, kontroverzní až agresivní reklama, při níž se nepoužívají klasické reklamní kanály a když se použijí, tak netradičním způsobem.


Pokud chcete vzbudit maximální zájem a zaujetí lidí za použití omezeného rozpočtu, tak je guerilla marketing ta nejlepší věc pro váš projekt.


Výhody:

-       Jednoduchost

-       Využití práce s psychologií

-       Schopnost na sebe upoutat sekundární publicitu

-       Malý rozpočet


Pravidla guerillového marketingu:

1)    Musíte být ve svém marketingovém programu vytrvalí.

2)    Uvažujte o svém marketingovém programu jako o investici.

3)    Dohlédněte na to, aby se váš program dodržoval důsledně a byl konzistentní.

4)    Usilujte, aby vaši potenciální zákazníci měli důvěru ve vaši firmu.

5)    Abyste dosáhli toho, že vaši pracovníci budou věrně dodržovat marketingový plán, musíte mít trpělivost.

6)    Musíte si uvědomit, že v marketingu jde o výběr „zbraní“.

7)    Musíte si uvědomit, že zisk přichází z důsledku prodeje.

8)    Vaším cílem musí být vést firmu tak, aby to vyhovovalo zákazníkům.

9)    Ve svém marketingu nezapomínejte na prvek překvapení.

10) Nezapomeňte posuzovat efektivitu svých marketingových zbraní na základě exaktních měření.

11) Prokazujte svůj zájem o zákazníky i potenciální klienty pravidelným kontaktem.

12) Naučte se spoléhat na ostatní firmy a naopak.

13) Musíte být zruční v zacházení s výzbrojí guerilla marketingu, což znamená především znalost technologií.

14) Využívejte marketing k tomu, abyste získali souhlas potenciálních klientů s vašimi marketingovými postupy, a pak tento souhlas rozšiřte až k samotnému prodeji.

15) Prodávejte spíš obsah své nabídky než formu, prodávejte steak a k tomu i prskání, protože lidé jsou dostatečně orientovaní, než aby koupili samotné prskání bez steaku.

16) Když připravíte plně vyzrály marketingový program, snažte se jej rozšiřovat, nespočiňte na vavřínech.


V dnešní době se guerilla marketing stává opravdu agresivním a útočným, jelikož je potřeba aby se jeho výsledky dostavily rychle a byly viditelné. Svými technikami umožňuje vyvolat rozruch a zvýšenou pozornost.


Guerilla marketing je často propojován s virálním marketingem. Pokud je však guerilla marketing povedený, tak se většinou virálně šíří sám mezi vybranou cílovou skupinou. 


Taktika guerillového marketingu:

1.     Udeřit na neočekávaném místě

2.     Orientovat se na přesně vytipované cíle

3.     Co nejdříve se stáhnout zpět


Marketingová kampaň by měla být, nečekaná, drastická, humorná, krátkodobá, levná, s dobrou vůlí.


S guerilla marketingem jsem měla již tu čest se setkat. Bohužel jsme ho nezrealizovali, ale pouze vymysleli. Bylo to na mezinárodním Birth Givingu pro Peru, nového mobilního operátora. Pokud jsem to správně pochopila, tak v Peru si člověk často mění mobilního operátora a oni chtěli, aby právě potenciální zákazníci přišli k nim a nevyměnili je zase po nějaké krátké době. Využili jsme tedy Guerilla marketing k tomu, abychom jim přilákali nové zákazníky. Reklama měla být jednoduchá, zaujala by a lidé by se i pobavili.

            V té době byl covid-19 po celé zemi. Soustředili jsme se na to, jak lidi spojit, aniž by došlo k přímému kontaktu. Vymysleli jsme tedy koncept, pomocí kterého by se spojení lidí podařilo, a navíc by to firmě přivedlo novou klientelu.

            Tatadadáááá  Cube experience! Do dvou částí Peru, které jsou nejvíce navštěvované bychom umístili dva velké prosklené boxy, do kterých bychom dali pouze telefony. Když by do boxu kdokoli vešel viděl by pouze telefon a že jej má zvednout. Daná osoba, která by telefon zvedla by měla možnost si povídat s lidmi v druhém umístěném boxu v Peru. Tento skvělý nápad nám vyhrál druhé místo!!!


Celkově kdybych to shrnula, se mi guerilla marketing strašně líbí a láká mě ze všech druhů marketingu asi nejvíce. Doufám, že budu mít možnost si guerilla marketing vyzkoušet naživo a na 1000 %. Knihu doporučuji těm, kteří se zajímají o marketing.





Hodnocení: neohodnoceno

Nový komentář:







Komentáře (0):



Nejnovější eseje:

Kategorie: Marketing

Body: 2

06.11.2024

Kategorie: Duchovní růst

Body: 2

31.10.2024

Kategorie: Marketing

Body: 3

31.10.2024

Kategorie: Marketing

Body: 2

29.10.2024

Kategorie: Podnikání

Body: 3

26.10.2024

Kategorie: Inovace

Body: 3

25.10.2024

Sleduj nás na sociálních sítích: