Guerilla marketing


3 body

Hodnocení: neohodnoceno

Přidáno: 11.03.2024

Guerilla marketing   Jay Conrad Levinson

Proč jsem si knihu vybrala?

V mé sérii marketing RD jsem šáhla i po této knize. V předchozí eseji na marketingový plán na jednu stránku jsem popisovala náš plán na marketing Rocket Days. Narazili jsme na problém, že zákazník za naši službu nechce zaplatit, protože …. V ní nevidí hodnotu, je moc drahá, nepřijde mu užitečná, neví proč si ji koupit apod. Šáhla jsem tedy po této knize a doufala, že najdu odpověď jak originální zacílit na naše zákazníky a vymyslet out of the box marketing


Hlavní myšlenkou Guerilla Marketingu je, že nezávisle na rozpočtu může každý podnikatel vytvořit efektivní a inovativní marketingové kampaně. Autor nabízí několik základních principů, které by měly být dodržovány. Mezi nimi patří: využití kreativity, dosažení neotřelých a nečekaných kampaní, maximalizace využití zdrojů, pochopení psychologie zákazníka a vytvoření udržitelných a dlouhodobých vztahů se zákazníky.


To zní jako ideální způsob jak vyřešit náš problém


Co jsem se dozvěděla?

Hlavní je MYŠLENKA - Guerilla vyžaduje čas představivost a informace

Guerilla marketing je velmi customer oriented.

Zážitek – Guerilla se snaží vytvořit pro spotřebitele nějaký jedinečný zážitek, aby v něm zanechal dojem.

·      Buďte vytrvalí

·      Marketing je investice

·      Buďte konzistentní

·      Tvořte důvěru zákazníka ve vás

·      Buďte trpěliví

·      V marketingu používáme “zbraně”

·      Zisk je z prodeje, ne z marketingu

·      Buďte prozákazničtí

·      Využijte momentů překvapení

·      Měřte pečlivě a přesně

·      Buďte v kontaktu se zákazníky i potenciálními zákazníky

·      Obsah je důležitější než forma

·      Neustále rozšiřujte mark. program


Jak na guerilla marketing strategii

1.    Cíl marketingu – co konkrétně mají naši zákazníci učinit (navštívit webovou stránku, nakoupit, zanechat email)

2.    Jak hodláte svého cíle dosáhnout – jaké jsou vaše konkurenční výhody.

3.    Specifikujte své cílové trhy.

4.    Definujte, jaké marketingové metody použijete.

5.    Vymezte svou tržní pozici a co reprezentujete.

6.    Zaměřte se na identitu vaší firmy.

7.    Znejte váš rozpočet, který by měl být vyjádřen procentem z plánovaných hrubých příjmů.


Souhlasím s tím, že tento typ marketingu bych zásadně využívala (u menších firem) u offline kampaní, kde bude hrát nejsilnější položku první dojem.


Jak vlastně poznáme, že se jednalo o guerilla marketing? Překvapilo nás to?


Jak jsem to použila?

Příklady querilla marketingu, které jsem v minulosti zkusila. Jelikož mi přijde, že s kreativními a nekonvenčními nápady bez budgetu fungujeme v TAP velmi často. Jen si to moc neuvědomujeme a pořád se to učíme.

Proto mě napadli příklady, které vyčnívaly od našeho klasického marketingu co děláme a měly nadstardantní ohlasy.

-video na HC zpracované jako reklama na old spice

-Znázornění kolik lidí jede na RD


Tyto infografiky mě napadly právě na základě guerilla marketingu, když jsem se zaměřila na potřebu zákaznika a chtěla vytvořit FOMO


Zpětně jsem se dozvěděla, že na základě počtu třetích ročníků, které byly na grafu znázorněny se jeden tým prvních ročníků (náš primární zákazník) rozhodoval jestli na RD poletí (zaplatí nám za službu)


Avšak oproti jiným příkladům querilla marketingu mi to nepřijde tak závratné, co si z toho ale je odnáším je že :



Celkově se více snažím orientovat na potřebu zákazníka, řešit jeho problémy, vnuknout mu otázky, které ho navádí přemýšlet mým směrem. Myslím si že guerilla marketing v dnešní době už musí být součástí mindsetu marketingového týmu.



V případě guerilla marketingu je velmi důležitý kreativní nápad. Při vytváření kreativních nápadů na BG jsme došli k následujícím poučkám.


·      Kreativita je jako mlíko u krávy – nemůžeš ji dojit když chceš a furt.

·      Pro více nápadů je dobré kreslení místo jen mluvení – proto doporučují paintstorming

·      Kreativní brainstormíng potřebuje víc času – klidně hodinu a půl

·      Velmi pomáhá se inspirovat nejenom u konkurence, ale u všeho okolního - Dělejte rešerši a inspirujte se jinde

·      Empathy map pomůže se vžít do zákazníka

·      Stejně tak vytvoření mapy zákazníka – co po cestě ke koupi vašeho produktu – ještě lépe co na cestě k vaší potřebě, kterou řešíte vaším produktem/službou, potká

·      Jak se u toho cítí, co vidí apod. prostě nakreslete si situaci

·      Po brainstoringu udělejte dlouhou pauzu – změňte prostředí, jděte na oběd někam do jiného prostředí



Hodnocení: neohodnoceno

Nový komentář:







Komentáře (0):



Nejnovější eseje:

Kategorie: Management

Body: 2

Kategorie: Společnost

Body: 0

Kategorie: Duchovní růst

Body: 0

30.09.2024

Kategorie: Učení

Body: 0

30.09.2024

Kategorie: Duchovní růst

Body: 2

30.09.2024

Kategorie: Společnost

Body: 1

30.09.2024

Sleduj nás na sociálních sítích: