S pojmem Guirella marketing jsem se několikrát během naší praxe setkal, ale nikdy jsem pořádně nevěděl, co si pod tím představit a jak přesně funguje.
Toto odvětví marketingu jsem pochopil jako způsob propagace služby nebo produktu pomocí něčeho, co zákazníka “vyvede z míry” - překvapí.
Cílem takových kampaní bývá vytvořit obsah, který si zákazník zapamatujte a bude na něj reagovat. Guerilla marketing se zaměřuje primárně na konkrétní jednotlivá místa a ne na média nebo velkou globální reklamu. Takovými místy jsou například koncerty, obchodní centra, náměstí velkých měst…, kde se schází velký počet lidí.
Já jsem se takovým marketingem setkal v praxi, když jsme podle jeho definice vytvářeli řešení pro zákazníka při mezinárodním birth givingu, kde jsme skončili mezi TA z celého světa na druhém místě. Myslím, že jsme pochopil tento marketing správně a podle něj také vytvořili správnou strategii:
Na základě zadání které jsme dostali - zkráceně rozšíření služeb jednoho ze začínajících španělských telefonních operátorů, jsme ve finále přišli s nápadem umístit na náměstí města, ve kterém měla kampaň začít, skleněnou krychli, uprostřed které by stál stolek s mobilním telefonem a číslem, na které mají kolemjdoucí zavolat. Žádné jiné informace kolem. Po vytočení čísla by se ozvala vtipně podaná nabídka služeb operátora a následně by došlo k propojení s konzultantem.
V současné době se kolem tohoto marketingu točíme u našeho klienta Císařská louka, kdy hledáme nové způsoby, jak rozšířit povědomí o tomto místě.