S Guerilla marketingem jsem se v praxi setkal při mém působení v České produkční, když jsme měl na starosti přípravu realizace kampaně pro Hornbach. Abych si rozšířil i teoretické obzory, rozhodl jsem se přelouskat tuto knihu.
Co jsem si odnesl?
Image versus identita
Autor zdůrazňuje rozlišení mezi pojmy image a identita. Image může evokovat dojem něčeho neautentického, zatímco identita odráží skutečnou podstatu našeho podnikání a naši osobnost
Na co se zaměřit?
Měli bychom mluvit o emocích, které klient zažije, když získá náš produkt/ službu.
Guerilla útočí výhradě na emoce (wow efekt, rychlé dělání fotky, asociace se vzpomínkou z dětství.
Jak stavět webovky?
Výrazný nadpis – zapojit claim (zisk pozornosti)
Přívětivá navigace - intuitivní ovládání (na co mám chuť kliknout, to musí být na klik připravené ), web nás podvědomě vede ke koupi nebo zisku leadu atd.
Kvalitní propagační obsah (videa, fotografie a copy jsou základ)
Výzva k akci (všude musí mít zákazník možnost kliknout na akční tlačítko)
Možnost přihlášení k odběru novinek (zisk mailu = lead, možnost opakovaného prodeje)
Reference od zákazníků (reference fungovala a fungovat bude stále)
Představení týmu (lidé si chtějí firmu spojit obličejem člověka, přídat krátký příběh)
Často kladené dotazy (urychlí práci zákazníkovi i vám, nezapomeňte je průběžně aktualizovat)
Kontaktní informace (jasný jeden kontakt pro řešení zákazníkova problém)
Jak by měl vypadat marketing v TAPu?
Musíme být v marketingu vytrvalí.
Marketing bychom měli chápat jako investici, která nám přinese v budoucnu mnohem více peněz.
Je důležité dodržovat marketingový plán a zachovávat v něm konzistenci.
Měli bychom směřovat k budování důvěry potenciálních zákazníků.
Potřebujeme trpělivost, abychom zajistili, že naši zaměstnanci budou marketingový plán dodržovat. (práce s lidmi je Alfa a Omega dlouhodobých výsledků)
V marketingu je klíčový výběr správných "zbraní".
Musíme si uvědomit, že zisk je důsledkem prodeje. (Bez prodeje může i firma s nejlepším produktem zkrachovat)
Naše firma by měla být orientovaná na zákazníka. (To je naše poslání a vždy se nám vrací dobrá zpětná vazba)
Nesmíme zapomínat zařadit do marketingu prvek překvapení. (Všechno je to o emocích)
Je důležité přesně měřit naše marketingové aktivity. (Asana, Everhour a následné vyhodnocení přínosů a efektivity)
Ukázat zájem o zákazníky a potenciální klienty pravidelným kontaktem. (usilujeme o dlouhodobé spolupráce/opakovaný prodej.
Je dobré se spolehnout na naše partnery a být pro ně spolehliví.
Důležitější je obsah nabídky než její forma – prodáváme zážitek, pocit, který zákazník bude mít po zavedení procesů v Z – FOUNDu, není to jen o výsledku v číslech – pocit je víc
Marketingový program bychom měli neustále rozvíjet, abychom nezastavili v procesu růstu.
Závěr
Aktuální stav našeho marketingu i jeho budoucnost je nastíněná výše v sekci „Jak by měl vypadat marketing v TAPu?“ Kniha byla pěkné shrnutí již načerpaných znalostí, více než k marketingu samotnému mě napadaly věci, k zlepšení řízení projektu IZPP i ostatních projektů. V Z – FOUNDu nás čeká kvalitní web, který bude postaven na nás jako osobách, funguje to lépe.