Guerilla marketing - Jay Conrad Levinson
Co ten Guerilla marketing vlastně je?
Je to určitě síla naší samotné představivosti, peníze mnohdy nehrají roli, protože samotná jednoduchá představivost, energie a čas jsou něco cennějšího. Přišlo mi velmi zajímavé a vlastně logické, že pro dobré ovládání guerilla marketingu, musíme mít i dobrou znalost psychologie, toho jak lidé přemýšlí a chovají se, čím je zaujmeme a co je při chůzi po chodníku trkne do nosu na první dobrou. Jak g. marketing funguje? Odpověď zní: opakování.
Já osobně mám Guerilla marketing zafixovaný jako přechod vytvořený z mekáčových hranolek.
Příklady G. Marketingu, které ulehčí co to vlastně je a jsou moji osobní oblíbenci:
16 pravidel Guerilla marketingu:
Co mě z knihy zaujalo:
Nevím zda zaujalo, ale stálé opakování těch stejných myšlenek:
Knihu se mi drobátko chtělo hodit do koše po přečtení věty “Pro uvádění novinek jsou nejlepším médiem noviny” :D podobně je zmíněn také časopis, online marketing je tak drobátko naťuknut, ale jeho zvládnutí je v knize považováno za opravdovou gorilu :D
Zaujalo mě cosi co se jmenovalo Guerilla marketingový kalendář. V jednoduchosti to znamená využití jednotlivých marketingových technik, ale v kalendáři a neplánovaně. Jsem přirozeně organizovaný člověk a toto se mi opravdu líbilo. Na aktivity v kalendáři se následně reflektuje zda fungovaly či co změnit.
Neznala jsem tzv. vampýr marketing, jde o nejspíš negativní efekt reklamy, kdy se zákazníci zaměří spíše na vtipný motiv než na firmu, která se na tvorbě reklamy tolik vynasnažit. “Chceme, aby si zákazník náš produkt, koupil né aby se za břicho popadal” tato myšlenka mi přišla celkem zcestná, štěně je to forma dobrého marketingu, zákazník o vtipné reklamě řekne svým kamarádům a určitě produktu zvedně povědomí i když ne takové jaké by prodejce nejspíš chtěl.
Agitace = pitch, osobní prodej na schůzce
ATP:
Už dlouho přemýšlím nad napsání článku týkajícího se RRRRR. Inspiroval mě Mója se svou karetní hrou. V knize jsou články také velmi často zmiňovány, podpořil bych ho například aktuálním číselným počítadlem, který čtenářům ukáže kolik kusů víček jsme svět už zbavili a vytvořili z nich náš výrobek. Líbila se mi také myšlenka poukázat na to, že jsem skutečně cirkulární a podpořit fakt, že nemáme žádný odpad z výroby, vše skutečně vždy znovu využijme. To stejné budeme mít doufám brzy na našem novém webu.