Guerilla Marketing


3 body

Hodnocení: neohodnoceno

Přidáno: 17.04.2023

Guerilla marketing   Jay Conrad Levinson

GUERILLA MARKETING

Guerilla marketing je takový marketing, který šokuje, překvapí, je neobvyklý a netradiční a rozhodně si ho lidé zapamatují. Významným bodem Gm je využívání mnoha různých komunikačních kanálů. Jeden z nejznámějších příkladů Gm v Česku je obří ledová koule od Jägermeister. 


Často úspěšné Gm projekty zasahují do veřejného prostoru. Jako další mě napadá reklama na serii Netflixu Arcane, kdy po celé Praze (ikdyž šlo o Americký animovaný seriál) bylo několik obrovských street artů. Lidé se s nimi fotili a sdíleli je na sociálních sítích. Také k tomu bylo několik nočních promítání znaků ze seriálu po památkách v Praze a lidé tak “lovili” tyto hologramy a byl z toho skoro sport.


Tyto reklamní kapaně nebývají moc dlouhodobé. Je proto potřeba je dobře vyhodnotit, aby se mohla udělat brzy další, nová, ještě lepší reklama. Na stejnou nebo stejně dobrou reklamu už by lidé nereagovali stejně pozitivně.


Principy Guerilla marketingu:

  • Buďte vytrvalí
  • Marketing je investice
  • Buďte konzistentní
  • Tvořte důvěru zákazníka ve vás
  • Buďte trpěliví
  • V marketingu používáme “zbraně”
  • Zisk je z prodeje, ne z marketingu
  • Buďte prozákazničtí
  • Využijte momentů překvapení
  • Měřte pečlivě a přesně
  • Buďte v kontaktu se zákazníky i potenciálními zákazníky
  • Obsah je důležitější než forma
  • Neustále rozšiřujte mark. program


Výhody:

  • Jednoduchost
  • Využití práce s psychologií
  • Schopnost na sebe upoutat sekundární publicitu
  • Malý rozpočet


Taktika guerilla marketingu:

  • Udeřit na neočekávaném místě
  • Orientovat se na přesně vytipované cíle
  • Co nejdříve se stáhnout zpět


ATP

Na poli svateb a svatebních agentur je to a výstředností dost ošemetné. Snažíme se odlišit, ale do velkých akcí v marketingu se zatím nepouštíme.



Doporučujeme ale GM ostatním. V rámci práce na různých BG byl guerilla marketing jedním z hlavním kroků, které jsme doporučovali. V dnešní době, kdy je kolem nás vjemů více než dokážeme pobrat, je potřeba vytvořit takový, který překřičí všechny ostatní.





Hodnocení: neohodnoceno

Nový komentář:







Komentáře (0):



Nejnovější eseje:

Kategorie: Management

Body: 3

30.04.2024

Kategorie: Učení

Body: 0

30.04.2024

Kategorie: Podnikání

Body: 1

29.04.2024

Kategorie: Učení

Body: 2

29.04.2024

Kategorie: Podnikání

Body: 3

28.04.2024

Kategorie: Duchovní růst

Body: 2

28.04.2024

Sleduj nás na sociálních sítích: