Guerilla Marketing


3 body

Hodnocení: 100 %

Přidáno: 15.12.2023

Guerilla marketing   Jay Conrad Levinson

Guerilla marketing aneb něco, co je tu s námi už od poloviny osmdesátých let 20. století. Využívají ho jak malé, tak velké podniky po celém světě. A to právě proto, že je tak účinný a navíc vyžaduje v hodně případech pouze nízký rozpočet. Za málo peněz hodně muziky takzvaně. Důležitá a klíčová je u GM totiž kreativita a nebojácnost provokativně upozornit na svou značku.


Guerilla marketing se snaží cílit na lidi (potenciální zákazníky) pomocí nových, nekonvenčních a někdy až šokujících způsobů "reklamy". Dávám to do uvozovek, protože ono to vlastně na první pohled ani nepůsobí mnohdy jako reklama. To hlavně proto, že to nemá ty obyčejné reklamní parametry. Zkrátka to TEĎ UŽ není jen billboard s často trapným textem či obrázkem, ale něco, co vás donutí se zamyslet nad tím, na co vlastně koukáte. A to, že se ve finále zasmějete, jste šokovaní či překvapení je ono!

Pro lepší představu vám sem pinknu pár příkladů, ať pochopíte to gró.


Pravidla guerilla marketingu:

  1. You must have commitment to your marketing program
  2. Think of that program as an investment
  3. See to it that your program is consistent
  4. Make your prospects confident in your firm
  5. You must be patient in order to keep a commitment
  6. You must see that marketing is an assortment of weapons
  7. You must know that profits come subsequent to the sale
  8. You must aim to run your firm in a way that makes it convenient for your customers
  9. Put an element of amazement in your marketing
  10. Use measurement to judge the effectiveness of your weapons
  11. Prove your involvement with customers and prospects by your regular follow-up with them
  12. Learn to became dependent on other businesses and they on you
  13. You must be skilled with the armament of guerillas, which means technology
  14. Use marketing to gain consent from prospects, and then broaden that consent so that it leads to the sale
  15. Sell the content of your offering rathečr than the style: sell the steak and the sizzle, because people are too sophisticated to merely buy that sizzle
  16. After you have a full-fledged marketing program, work to augment it rather than rest on your laurels


ATP a co si myslím já:

No takhle, zaprvé jelikož je i sama kniha z minulého století, tak hodně informací je už poměrně neaktuálních. Hlavně co se online světa týče je ten pokrok nesrovnatelný. Ale zároveň je to jakási bible GM a ne jen tak pro nic za nic.

Hlavní myšlenka GM, tedy že v minulosti meněli menší firmy peníze na rozsáhlé marketigové kampaně a tak je řešili levnými, ale zajímavými způsoby, je sice fajn, ale myslím si, že nyní už to tak úplně nefunguje. Udělat dobrou GM kampaň si myslím, že stojí fakt raketu. Samozřejmě se může stát, že někdo bude mít geniální nápad, který fakt bude stát minimum, ale jsem si téměř jistá, že spoustu firem se nedrží toho pravidla nízkého rozpočtu a dělá megalomanské GM kampaně, což už se trochu vymyká tomu originálnímu konceptu, ale budiž.

Já sama jsem přemýšlela nad tím, jak GM zakomponovat do praxe a jediné, co mě napadlo je propojit nějakým způsobem GM s kremrolema, pro které teď děláme sociální sítě s projektem Serene. Nijak hlouběji jsem se nad tím ještě nezamýšlela, ale díky tomu, že je to produkt, tak by se nějaká shocking věc dala určitě vymyslet. A to vlastně i za malý obnos peněz, protože to není zrovna movitá firma. (:



Hodnocení: 100 %

Nový komentář:







Komentáře (1):



Anna Neradová - 16.01.2024 - 14:23


Líbí se mi obrázkové příklady Maruško, jen tak dál!

Nejnovější eseje:

Kategorie: Management

Body: 2

Kategorie: Společnost

Body: 0

Kategorie: Duchovní růst

Body: 0

30.09.2024

Kategorie: Učení

Body: 0

30.09.2024

Kategorie: Duchovní růst

Body: 2

30.09.2024

Kategorie: Společnost

Body: 1

30.09.2024

Sleduj nás na sociálních sítích: