Proč jsem si knihu vybral?
Trh se neustále mění a stále vznikají další a další konkurenti, kteří jsou čím dál tím chytřejší, rafinovanější a agresivnější, než bývali. Potřebujeme získávat nové zákazníky, ale také udržovat ty stávající. Proto jsme si vybral tuto knihu, aby mi pomohla najít přinesla nové podněty a nástroje pro efektivní marketing v 21. století.
Jak bychom nad marketingem měli přemýšlet v našich projektech v několika bodech:
Image X identita
Autor knihy doporučuje, že bychom měli v projektech porozumět zásadnímu rozdílu mezi slovy image a identita. Image totiž vzbuzuje představu něčeho umělého, něčeho, co není pravé. Identita definuje to, o čem naše podnikání skutečně je, naši osobnost.
Zakladatel projektu se svými zaměstnanci vytvoří image a jejich marketingový plán odráží image, kterou si zvolili. Pokud ale zákazníci zjistí, že firma není přesně taková, jak očekávali, pocítí k ní důvěru.
Jiný zakladatel projektu se spolu se svými zaměstnanci pokusí definovat identitu firmy - založenou na pravdivé skutečnosti. A jejich marketing tuto identitu odráží. Lidé přijdou a přesvědčí se, že firma je přesně taková, jak čekali. Vědí, že této firmě mohou věřit.
Měli bychom se při tvorbě každého z našich projektů, co je lepší? Podezřelá image nebo poctivá identita? Odpověď je asi jasná…
Co bychom měli v marketingu komunikovat?
Stačí mluvit o pocitech, které bude potencionální klient prožívat, až bude vlastnit to, co mu nabízíme. Může to být tak jednoduché? Ano, může, pokud si to sami nebudeme komplikovat. Guerilla marketéři přizpůsobují svůj marketing, tvůrčí sdělení i celou svou filozofii aktuálním skutečnostem doby. Místo toho, aby se změnami bojovali, přizpůsobují se jim.
V našem projektu se snažíme používat, co nejvíce marketingových metod. Kniha potvrzuje, že je to správná cesta.
Čím více marketingových metod budeme používat a čím dovedněji je dokážeme zvolit a pracovat s nimi, tím budeme úspěšnější. Nejdůležitější je zkombinovat správná marketingová sdělení a správná média. V tom tkví jádro guerilla marketingu.
Co by měl obsahovat propagační leták?
Obsahem musejí být faktické obchodní informace oživené prvkem stylu a romantiky. Při tvorbě letáku je vždy klíčové se zamyslet nad základní myšlenkou, kterou chceme vyjádřit a pak ke slovům najít vhodný obraz (kresbu nebo fotografii). Poté, co vyjádříme stručně svoji myšlenku, vysvětlujeme podrobněji, co nabízíme.
Zásadní prvky na webových stránkách:
Co se mi na knize nelíbilo?
Občas autor popisuje již velmi zastaralá média.
Co se mi na knize líbilo?
Jedná se o velmi obsáhlý zdroj všech možných marketingových nástrojů, které můžeme v projektech využít.