GimiTimi vs metodika - Team Couch's Best Tools


3 body

Hodnocení: neohodnoceno

Přidáno: 18.11.2022

Team Couch's Best Tools   Johannes Partanen

Co v GimiTimi používáme a jak?


Rocket model

Tým je obeznámen s tím co to je a jak to vypadá. Máme vytvořenou tabulku kde jsou rozepsané jednotlivé stickery. Ale vědomě ho neplníme. Tak jednou dvakrát jsme si ho projeli, abychom věděli co v něm je. S novým Teamleaderem bychom ho v evaluaci 15. prosince chtěli zhodnotit.




Seznam zákazníků a kontaktů

Náš account subtým začal s excelovskou tabulku na kontakty zákazníků, nyní je přesouváme na HubSpot, takže rozjíždíme naše CRM.

Skill profile

 

Learning dokumenty

Eseje – každý člen našeho týmu nahrává eseje z přeštěných knih do esejbanky, sbírá knižní body a je v tabulce s celkovým hodnocením týmu

Převážně píšeme eseje na obodované knihy z BoBu a málokdy píšeme eseje na články nebo jiné zdroje inrofmací.


Learnig diary

– každý z nás začínal s LD, Ovšem jen málokdo ho nyní pravidelně používá. Když už ta převážně jen na TS pro zápisky. Já svůj learning diary také používám především na TS ale myslím si že má i větší využití i mimo.


Co si do LD píšu?

Zápisky z témat na TS

Poznatky z TS, jak se kdo choval, zajímavé tipy na knihy, hlášky, myšlenky nebo z BM

V podstatě můj LD odráží mentální vývoj našeho týmu a mě vůči němu.

Zpětné vazby

Myšlenky na který nechci zapomenout – poznámky

Nápady do projektu

Prototypování myšlenek


Reflection paper

Už prakticky nikdo moc nevyužívá. Žhavé téma to bylo na začátku Tiimi, ale tím že jsme se ho nenaučili správně používat, tak jsme ho používat přestali protože nám přišel zbytečný. Také se to pojí s tím, že neděláme reálné projekty, ale businessy a ty běží pořád a žádné průběžné reflexe na plnění cílu se moc nedějí. Když už tak tuto znalost přebíráme od vyšších ročníků u kterých je zvyk psát pre a post motorolu mnohem zachovalejší. Je to obrovská škoda, protože je to skvělý nástroj, který nás posouvá dál


Teď začínáme s novým modelem reflexí každý měsíc. Myslím že by nám to mohlo dost pomoci a zhmotnit tak ty věci které jsme se naučili a od čeho se odrážet, protože každý z nás si nastavuje měsíční cíle, tak to je už kousek od toho abychom si nastavili měsíční cíle a měli na co reflektovat.


Learning portfolio

Se mi pojí s tím že bychom si dohromady měli dát naše reflexe a mělo by být výsledkem celkové evaluace našich nabitých znalostí

Reálné learning portfolio jsme dělali v prvním semestru protože jsme to měli povinné na zkoušky, od té doby už se to nedělá



Projekový plán

-už je u nás zakázané slovo, ale rozhodně jsme s ním na tom lépe než s reflection paper, protože díky zkouškám si uvědomujeme jeho význam a to že nám to pomůže si ucelit myšlenku projektu. Avšak se nám často stává to, že na projektovém plánu strávíme víc hodin než pak na projektu a to bych řekla že je chyba.


Příklad z praxe

Momentálně vypracováváme nový projektový plán na Fluego (už asi 2. nebo 3.) z více důvodů

Tím nejzásadnějším je asi to, že ho potřebujeme mít hotový na marketing, pak jsme si potřebovali ucelit jak vlastně budeme fungovat a jakou máme cenotvorbu a třetím důvodem bylo předělávání celého konceptu po odchodu Téry. Všechno se to sešlo a poslední asi 3 týdny se nám stávalo, že náplní našich projektových schůzek bylo dělání právě tohoto plánu. To způsobilo to, že nemáme čas na to reálně dělat co chceme a pociťujeme to i na naši motivaci. Jak extrémně to na nás působí jsme si v pondělí zkusili, když jsme půlce schůzky řešili plán, byli jsme extrémně demotivovaní a projekt nás nebavil, protože prakticky ještě nezačal a druhou půlku schůzky jsme se věnovali ideaci nové zakázky, při které jsme byli extrémně namotivovaní a náš drive byl najednou úplně někde jinde. Jak ale tehle problém vyřešit a skloubit reálné fungování projektu a dělání toho proč ten projekt vznikl s plánováním, rešerší analyzováním atd. atd.?

A to skloubení je extrémně důležité protože když jsme tento PP dělali ještě než jsme za sebou měli reálné zakázky – dělal se nám jen velmi stěží a až teprve načerpanou zkušeností jsme si uvědomovali co všechno potřebujeme a jak jsou jednotlivé části důležité. Pak bylo období kdy jsme jenom dělali zakázky a teď je opět to nudné období přenastavování a vymýšlení.



Kouč

V našem týmu figuruje jako externista, dohlíží na vzdělávání a týmové učení.

Individuály od kouče

Náš kouč nám nabídl projektový koučing, ve kterém se nám bude pomoci posunout naše projekty dále. Nabízí nám také individuální koučování


BG – máme mít každý sprint, tak jak bychom měli podle této knížku. Avšak realita je jiná. Paradoxně od té doby co vznikl account subtým tak jsme přestali BG mít. Problematiku s BG jsem rozepisovala v mé předešlé eseji na sprint, kdy mi došlo jak málo tento koncept využíváme, že ho nemáme vůbec připravený a nezamýšlíme se nad tim jak ho dělat.


Na naše 2 týmové BG co jsme měli, jsme neměli určeného ani projektového manažera, natož abychom z toho udělali report a nějak výrazně se z toho poučili. Je pravda že na naše první týmové BG jsme si zvolili i strategii, i když byla použita z donucení kvůli zkouškám (dělali jsme BG pomocí Action Learningu)




Fungováni MNG group

Za minulé období jsme měli stanoveno, že v roli smí člověk zůstat maximálně rok a pak se střídá. Měli jsme obsazeny všechny role, s tím že jsme měli 2 finanční manažery, ale ve výsledku to bylo zbytečné a nemuselo to tak být, protože ten druhý měl reálně jen tu roli, ale nic moc v ní nedělal – což způsobilo jeho frustraci z toho, že byl moc dlouho na místě, které ho nebavilo a nerozvíjelo.

Pravidelně se scházíme každý týden, agendu píše teamleader. Řešíme co se v týmu děje, jak na tom jsou jednotlivé subtýmy -account a komunikační subtým.

Teamleader má u nás na starosti psaní agendy, vedení a facilitaci našich BG. Dělali jsme s ním 1v1, inicioval cabin, řešil problémy s jednotlivými členy (neaktivita člena a jeho návrh na vyhození), vedl management group meeting, inicioval vizi. Chodil na TLF. Odhlasovali jsme s pro něj právo VETA.


Nově náš teamleader má na starost vést nás k cíli na kterém jsme se dohodli.


Já z pozice komunikačního manažera chodím na CMF, vedu schůzky, komunikuji s CIO, předávám info dál do týmu, píšu zápisy. Crossy moc nemonitoruji jelikož máme tabulku kam se zapisují crossáci.




Závěr

že v Tiimi metodice je spoustu procesů, které v TAPu nepoužíváme a místo toho abychom se drželi kostry lámeme si hlavu nad tím jak dělat některé věci




Hodnocení: neohodnoceno

Nový komentář:







Komentáře (1):



Tomáš Konrád - 15.12.2022 - 10:50


Simčo, moc hezká esej!!! Líbí se mi, že se ATP prolíná celou esejí, a tak to má být :) Zároveň oceňuju, jaký přehled a zájem o tým máš, víc takových. Kdo s tebou podobný zájem sdílí? Které procesy z Tiimi metodiky máte osvojené, ke kterým se blížíte, a které tým nepřijal? Co tě při čtení knihy napadlo, že by vám s tím Team Coach měl pomoct? :D

Nejnovější eseje:

Kategorie: Management

Body: 2

Kategorie: Společnost

Body: 0

Kategorie: Duchovní růst

Body: 0

30.09.2024

Kategorie: Učení

Body: 0

30.09.2024

Kategorie: Duchovní růst

Body: 2

30.09.2024

Kategorie: Společnost

Body: 1

30.09.2024

Sleduj nás na sociálních sítích: