Friend leadership


1 bod

Hodnocení: neohodnoceno

Přidáno: 15.02.2021

Friend leadership   Heikki Toivanen

Friend leadership

Problém, který potřebuji vyřešit: Připomenout si techniky tiimiakatemia a jejich propojení. Získat tipy a triky na jejich aplikaci.

Otázky, které mi můžou pomoci:  

Jaké jsou nástroje individuálního vzdělání a jak je použít?

 

Kromě toho, co známe mi kniha pomohla zvědomit, že bych měl navázat kontakt se vzorem, který dosáhl mých cílů.  

Learning contract – Použít se všemi otázkami, retrospektiva je důležitá pro motivaci. Kriticky, ale laskavě zhodnotit po uplynutém časovém období. Při tvoření nového vycházet z Training, Reading, Priactice 4x Wheel Drive; Rocket Modelu; Skill profilu.

Vision Mandala. Je to podobní ikigaii, ale dá se to uchopit trochu konkrétněji. Připomenout svůj účel.

4 X Wheel Drive in learning. – Theory, Learning Contract, Practical actions with customer, Dialogue. – Training, reading, practice – Budujeme skill profilem a Rocket modelem.


Jaké jsou nástroje týmového vzdělání a jak je použít?


Vize,mise,hodnoty ve spojení s týmovým contractem - Autor nenabízí možnost, jakou technikou tyto věci propojit, nebo vytvořit. Avšak na základě dřívějších realizací těchto cvičení bych načrtl možný scénář pro budoucí experimenty.

1.      Vytvořte skupinu lidí

2.      Každý si udělá Ikigai, Vision Mandala, 5x Proč – uvědomí si svoji vizi, smysl bytí.

3.      Dialog nad výstupy a možnými cestami k dosažení – výstupem divergentní fáze budou cíle nutné k dosažení ambicí jednotlivců, ať už dlouhodobé nebo krátkodobé, zatím není nutnost commitmentu.

4.      Na základě cílů a aspirací jednotlivců se nám odryjí společné hodnoty a možná mise.

5.      Vytvořme kodex – reflektuje na hodnoty a na to co chceme dělat.

6.      V návaznosti na cíle jednotlivců se pobavme o jejich fundamentálních společných rysech – pomůžou vypracované techniky, vision mandala, nebo ikigai. A zkusme najít společný KRÁTKODOBÝ cíl (získání zákazníka, 20 telefonátů pro zpětnou vazbu, Vypracovaný lean canvas…atd.).

7.      Tento cíl splňme a proveďme reflexi.

8.      Vyřešme možné konflikty, které z reflexe vyvstanou a posuňme úroveň chápání cílů jednotlivců a týmových hodnot.

9.      Jednotlivci zrevidují svůj pool cílů a aspirací v návaznosti na první dosažený cíl – rozšíří nebo uberou. Také zrevidujeme ikagai, nebo Vision Mandala, nebo jestli s námi rezonuje „minulé“ Proč?

10.  Nyní by měli být záměry a kolektiv připravení na zasazení společné záměru. Co chtějí společně dokázat za čas, který spolu budou a proč to chtějí udělat(hledáme společné rysy ve vypracovaných materiálech a odrážíme se od hodnot). – pro to mohou využít týmovou adaptaci ikigai, nebo 5x Proč(navzájem se odkoučovat), Hedgehog concept.

11.  Na základě toho připíšou možné krátkodobé a dlouhodobé cíle do poolu cílů a vyberou jeden krátkodobý (třeba pomocí Eisenhoverova matice), kterým začnou plnit záměr skupiny.

12.  Tento cíl pak dosadí do vhodného políčka rocket modelu. (Např. Kontakt s X zákazníky, X telefonátů apod.) a do políčka ve sklil profilu – jaký skill budou plněním cíle rozvíjet.

13.  Po splnění cíle reflexe a zpět k bodu 8.

14.  Po pár splněných krátkodobých cílech a revizích týmového proč bychom měli být schopni začít stanovovat dlouhodobé cíle, dělit je do akčních kroků a s důvěrou dávat zodpovědným osobám, svázat je s rocket modelem a jednotlivci propojit se skill profilem. – Toto propojení může sloužit jako týmový learning contract.


Týmová vize - Hedgehog concept(str.66) - What inspires us? Where can we be best? Where can we make money?         

-         Reflexe na budování learning contractu: Náš learning contract jsme provázali s naší vizí a metrikami rocket modelu. Tento přístup se zdá logický, ovšem cíle, které jsme si stanovili jsme nesplnili a po několik měsíců jsme na něj nereflektovali. Hledat příčinu je složité, ale jednou z možných příčin, kterou bych podložil poznatky o dosahování malých cílů v krátkém čase, pro podporu motivace, jsou dlouhé pomlky mezi akčními kroky pro plnění contractu. Jako řešení bych nabídl zařazení revize týmového contractu a akčních kroků v pravidelných setkáních na týdenní bázi.

Jak propojit týmové a individuální vzdělání?

K propojení těchto dvou disciplín slouží training session, dialog a týmový learning contract (pokud týmový contract vychází z aspirací jednotlivců).

 

Jak tyto znalosti přenášet do praxe?

Základem všeho se pro mě začíná stávat skill profile. Nabízí, v čem se mohu zlepšovat a jak. Ve spojení s Rocket Modelem, který mi nabízí KPI a postupy, mi tyto dva postupy pomáhají získávat kompetence a znalosti hodné dobrého podnikatele.  



Hodnocení: neohodnoceno

Nový komentář:







Komentáře (1):



Jana Švecová - 12.07.2021 - 12:36


To je velice zajímavý scénář pro budoucí experimenty! Jdi do toho! Přemýšlím o: K 1. bych přidala ještě definovaný záměr, učel složení skupiny. U 3. bych jako výstupy z divergentní části vnímala spíš možnosti a cíle až jako výstup z konvergentní fáze. U 4. myslím, že hodnoty se objeví podle konání... a možná i mise. Představuji si ten obrázek trojúhelníku s vizí, misí a hodnotami z Team Mastery. Mění na Tvém na vrhu něco informace z Team Mastery, že Head Coach prostě přijde a řekne týmům - tohle je vize - TRW! Jdeš do toho?

Nejnovější eseje:

Kategorie: Učení

Body: 2

19.11.2024

Kategorie: Duchovní růst

Body: 0

17.11.2024

Kategorie: Duchovní růst

Body: 2

17.11.2024

Kategorie: Vedení

Body: 2

14.11.2024

Kategorie: Koučování

Body: 2

13.11.2024

Kategorie: Jiné

Body: 1

07.11.2024

Sleduj nás na sociálních sítích: