Firemní strategie pro praxi


2 body

Hodnocení: neohodnoceno

Přidáno: 18.01.2023

Firemní strategie pro praxi   Jaroslav Charvát

“Cíle určují, čeho chceme dosáhnout. Strategie říká, jak toho chceme dosáhnout.”


Proč se strategií vůbec zabývat? 

Definovaná strategie pomáhá firmě k tomu, aby byla schopna dlouhodobě vydělávat peníze. Abychom věděli, kam naše naše firma směřuje, čeho chce dosáhnout, je potřeba mít stanovený cíl. Když máme cíl, tak je potřeba si říct, jak se k němu dostaneme. A k tomu slouží právě strategie. 

Aby byla firma schopna dobře fungovat, je potřeba, aby všichni lidé ve firmě byli s cílem ztotožněni a sdílet stejné hodnoty. Proč? Protože pokud jsme osobně přesvědčeni o správnosti cíle a rozumíme mu, jsme schopni a ochotni lépe přispívat k naplňování cíle. 


Jak by měl cíl vypadat?



Jaké jsou základní charakteristiky významu strategie? 


Jaké všechny faktory na strategii působí?

Naše firma nežije v žádné bublině, ne všechno můžeme ovlivnit. Sloupeček prostředí na obrázku zobrazuje skutečnost, že naše firma existuje, podniká v určitých politických a společenských podmínkách. Musí se řídit také nějakým obchodním a daňovým právem. Podmínky může mít každá firma samozřejmě jiné. Jinak se podniká u nás, jinak v USA. 

Šipka v obrázku pak znázorňuje, že to, co je uvedené v levém sloupci, ovlivňuje podnikání firmy.



Tým a strategie

Každý z nás je jiný. V čem konkrétně? Mischel (1986) uspořádal odlišnosti následujícím způsobem:


Ať se člověk ocitá v jakékoliv práci, ocitá se v nepřeberném množství situací a konfliktů, kterým musí čelit. A zde může nastat problém. POkud člověk neví , co se od něj ve firmě očekává , není si jistý tím, jak se mu vede, může se dostat do jisté míry nejistoty. 


Jak s tím to pracovat?


Role 

Je rozdíl mezi rolí a popisem práce. Popis práce je seznamem hlavních úkolů, které musí jedinec splnit, zatímco role se více soustředí na na aspekty chování a na výsledky, které se od jedince v této roli očekávají. 


Motivace

Motivace se nerovná peníze. Lidé ve firmě mají různé potřeby a cíle. A dělají různé kroky k tomu, aby své potřeby uspokojili. 

Máme dva typy motivace:


Z pohledu firmy můžeme konstatovat, že motivovaný pracovník pracuje podle potřeb firmy, tedy je automaticky orientován na plnění cílů firmy. 





Hodnocení: neohodnoceno

Nový komentář:







Komentáře (0):



Nejnovější eseje:

Kategorie: Management

Body: 2

Kategorie: Společnost

Body: 0

Kategorie: Duchovní růst

Body: 0

30.09.2024

Kategorie: Učení

Body: 0

30.09.2024

Kategorie: Duchovní růst

Body: 2

30.09.2024

Kategorie: Společnost

Body: 1

30.09.2024

Sleduj nás na sociálních sítích: