Knížkou Dokonalý lídr jsem začala svou práci na budování vlastní autority, porozumění lidem, chci se zlepšit ve schopnosti vedení, předávání informací ostatním, v jejich přijímání, komunikaci a vůbec vším s vedením spojeným.
Moje hlavní otázky, na které jsem v knize hledala odpovědi byly:
Jak si budovat autoritu?
Jak pracovat na svém sebevědomí?
Jak zaujmout lidi a motivovat je k (spolu)práci?
Jak komunikovat s lidmi, aby mě chtěli následovat?
Jaké schopnosti mám rozvíjet k tomu být dobrý lídr?
Na všechny tyto otázky jsem v knize našla alespoň částečné odpovědi a vím, po čem se pídit dál.
ZAJÍMAVÉ MYŠLENKY:
K mému překvapení se poměrně značná část knihy věnovala marketingu, což se mi hodí.
Mluví hodně o budování vztahu zákazníky a firmy, jak zákazníkovi předcházet.
Cílem marketingu je najít, získat a udržet si zákazníka.
Doporučuje využívat většího spektra distribučních kanálů, jak se k zákazníkovi dostat. Tuhle radu chci využít v projektu Piknik, kde předpokládám, že bude příležitost získávat zákazníky vícero kanály.
Lidé se řídí emocemi.
Strategie získání pozice - nezaleží tolik na tom, co dělám, ale jak to vnímá zákazník a co si o mně myslí (doporučení ostatním)
Odpovědět si na otázky: Jak chci, aby mě zákazníci v budoucnu vnímali? Co změnit?
Plánování - koukat dopředu, předvídat, dělat plány a strategie pro všechny případy, co by mohly nastat.
Draftování - výběr a udržení si nejlepších lidí do týmu
Zlaté pravidlo komunikace - Nedělejte druhým to, co byste nechtěli, aby oni dělali vám. Golden.
Povzbuzovat, obdivovat, chválit, podporovat. Být pozitivní, hledat na lidech a situacích to dobré.
nejprve ty sám pochop, a až pak hledej pochopení.
Schůzky jsou příležitost se ukázat, zazářit.
Měla by mít jasně vymezené téma a časový rámec. Nepřetahovat, nečekat na opozdilce.
TIP: při schůzce je fajn stát, zvýší to dynamiku a lidi neusínají.
Motivace - kromě Maslowovy pyramidy potřeb mluví o Herzbergově teorii motivačních faktorů - faktor hygieny je základní. Když je splněn, jsme spokojení. Když není, jsme demotivováni. Je to minimum - mzda, klimatizace na pracovišti, kávovar. Motivační faktory jsou nadstavbou, která motivuje. Jde o angažovanost, pocit užitečnosti, seberealizaci, kolegialitu a výzvy.
Koučování a zpětná vazba - nemluvit o minulosti ale o budoucnosti (místo „měl jsi to natřít na červeno“ říct „příště to zkus natřát na červeno“)
Projevovat zájem, předpokládat jen dobré úmysly. Doptávat se, hledat lepší řešení.