Dokonalý lídr


1 bod

Hodnocení: neohodnoceno

Přidáno: 29.03.2021

Dokonalý lídr   Dan Miller

Knížkou Dokonalý lídr jsem začala svou práci na budování vlastní autority, porozumění lidem, chci se zlepšit ve schopnosti vedení, předávání informací ostatním, v jejich přijímání, komunikaci a vůbec vším s vedením spojeným.

Moje hlavní otázky, na které jsem v knize hledala odpovědi byly:


Jak si budovat autoritu?

Jak pracovat na svém sebevědomí?

Jak zaujmout lidi a motivovat je k (spolu)práci?

Jak komunikovat s lidmi, aby mě chtěli následovat?

Jaké schopnosti mám rozvíjet k tomu být dobrý lídr?


Na všechny tyto otázky jsem v knize našla alespoň částečné odpovědi a vím, po čem se pídit dál.


ZAJÍMAVÉ MYŠLENKY:

K mému překvapení se poměrně značná část knihy věnovala marketingu, což se mi hodí.

Mluví hodně o budování vztahu zákazníky a firmy, jak zákazníkovi předcházet.

Cílem marketingu je najít, získat a udržet si zákazníka.

Doporučuje využívat většího spektra distribučních kanálů, jak se k zákazníkovi dostat. Tuhle radu chci využít v projektu Piknik, kde předpokládám, že bude příležitost získávat zákazníky vícero kanály.

Lidé se řídí emocemi.


Strategie získání pozice - nezaleží tolik na tom, co dělám, ale jak to vnímá zákazník a co si o mně myslí (doporučení ostatním)

Odpovědět si na otázky: Jak chci, aby mě zákazníci v budoucnu vnímali? Co změnit?


Plánování - koukat dopředu, předvídat, dělat plány a strategie pro všechny případy, co by mohly nastat.

Draftování - výběr a udržení si nejlepších lidí do týmu


Zlaté pravidlo komunikace - Nedělejte druhým to, co byste nechtěli, aby oni dělali vám. Golden.

Povzbuzovat, obdivovat, chválit, podporovat. Být pozitivní, hledat na lidech a situacích to dobré.

nejprve ty sám pochop, a až pak hledej pochopení.


Schůzky jsou příležitost se ukázat, zazářit.

Měla by mít jasně vymezené téma a časový rámec. Nepřetahovat, nečekat na opozdilce.

TIP: při schůzce je fajn stát, zvýší to dynamiku a lidi neusínají.


Motivace - kromě Maslowovy pyramidy potřeb mluví o Herzbergově teorii motivačních faktorů - faktor hygieny je základní. Když je splněn, jsme spokojení. Když není, jsme demotivováni. Je to minimum - mzda, klimatizace na pracovišti, kávovar. Motivační faktory jsou nadstavbou, která motivuje. Jde o angažovanost, pocit užitečnosti, seberealizaci, kolegialitu a výzvy.


Koučování a zpětná vazba - nemluvit o minulosti ale o budoucnosti (místo „měl jsi to natřít na červeno“ říct „příště to zkus natřát na červeno“)

Projevovat zájem, předpokládat jen dobré úmysly. Doptávat se, hledat lepší řešení.




Hodnocení: neohodnoceno

Nový komentář:







Komentáře (1):



Adam Šulc - 09.04.2021 - 15:04


Esej se mi líbí, leadership a marketing jsou pro mě aktuálně dvě nejzajímavější oblasti a líbí se mi myšlenka jejich propojení. V čem přesně Ti kniha pomohla? Co z knihy využíváš v praxi?

Nejnovější eseje:

Kategorie: Vedení

Body: 3

23.04.2024

Kategorie: Učení

Body: 3

22.04.2024

Kategorie: Učení

Body: 3

22.04.2024

Kategorie: Učení

Body: 3

22.04.2024

Kategorie: Učení

Body: 0

22.04.2024

Kategorie: Učení

Body: 3

22.04.2024

Sleduj nás na sociálních sítích: