CBUG?


2 body

Hodnocení: neohodnoceno

Přidáno: 29.09.2022

Co by udělal Google?   Jeff Jarvis

Co by udělal Google?


Google patří k nejvyužívanějším platformám světa, to není žádnou novinkou. Google je průkopníkem, který razantně změnil svět reklamy a víznamně přispěl ke globalizaci, možná dokonce zformovat současnou světovou ekonomiku tak, jak ji známe. Mnozí z nás si život bez Googlu už ani neumí představit.

Autor této knihy se snaží rozlíčovat základní lekce, na kterých Google vystavěl své impérium a zajistil si tak úspěch. Šáhla jsem po tomto titulu v letních měsících s touhou po lehkém rozptýlení a zavírám jej obohacena o koncepty, které jsou možné uplatnit téměř v každém podnikatelském sektoru..


Dnes rozhodují zákazníci.


Jejich hlasy jsou slyšet po celém světě, během pár vteřin od stisknutí tlačítka “send”. Tahle skutečnost má zásadní dopad na množství institucí. Z toho důvodu je prioritou č. jedna v Googlu prvotřídní zákaznický servis. Lidé jsou schopni se vzájemně vyhledat v kterékoliv části světa a vytvořit kolem vás různé koalice - nebo také proti vám. Život je zkrátka veřejnější.


Musíme se naučit zvládat nadbytek.


Nacházíme se v době, ve které je pro běžného člověka velice jednoduché splnit si každé přání (pokud má dostatek našetřeno). Je z čeho si vybírat, protože trhy jsou nasycené a panuje v nich velká kompetice. To nutně znamená, že se budou produkty více a více vylepšovat. Jenže o tom, co je kvalitní, rozhoduje spotřebitel.


Nejúspěšnějšími podniky jsou dnes sítě, které odčerpávají co nejméně hodnot, aby mohly co nejvíce růst. Umožňovat zákazníkům, aby s vámi spolupracovali je to, co na současných trzích tvoří zisk. Klíčem k úspěchu je otevřenost.

Autor říká, že by se každý podnik po vzoru Googlu měl začít chovat jako platforma, které pomáhá lidem stavět na vlastních základech. Tímto způsobem začně vznikat network - vzájemná podpůrná symbioza.


Google uspokojuje základní potřeby svých uživatelů zcela zdarma. Jelikož je technologie Googlu na vrcholu uživatelských preferencí, je jeho popularita zkrátka nevyvratitelná. Díky tomu může “obchodovat s lidmi”. Nejhodnotnějším kapitálem se stává spotřebitel.


Kdo tohle už zvládnul?

  • DámeJídlo, Košík, Rohlík..
  • Youtube
  • Denník Metro
  • Botl, Uber…
  • Linux


Mezi hlavní zásady Googlu patří:

  • Be HOT (Honest, Open, Transparent).
  • Rychle je lepší, než pomalu.
  • Sbíráme data na neustále vylepšování vlastního produktu.


V praxi to znamená, že Google nechce dělat věci, za které by se styděl, kdyby je veřejně přiznal. Místo toho ne nebojí přiznat vlastní chyby. Pracuje se v iteracích, neustále se vypouštějí beta verze a produkty se dodělávají teprve s dostatkem zpětné vazby od uživatelů. Na závěr bych ještě zmínila, že rychlost, je opravdu hlavním důvodem, proč lidé Google tak milují. Dostanou to, na co se zeptali během pár milisekund. To je síla Googlu.




Hodnocení: neohodnoceno

Nový komentář:







Komentáře (0):



Nejnovější eseje:

Kategorie: Marketing

Body: 3

19.04.2024

Kategorie: Management

Body: 0

19.04.2024

Kategorie: Učení

Body: 0

Kategorie: Vedení

Body: 3

19.04.2024

Kategorie: Vedení

Body: 3

19.04.2024

Sleduj nás na sociálních sítích: