Byznys modelečky


2 body

Hodnocení: neohodnoceno

Přidáno: 27.12.2022

Tvorba byznys modelů   Alexander Osterwalder a Yves Pigneur

Knížečka je hodně podobná knize Od nápadu k podnikatelskému plánu, kterou jsem četla minulý rok. Knížku jsem začala číst po Tsku na téma byznys modelů, chtěla jsem si doplnit teorii, tak Vám jí sem hned napíšu. Byla jsem překvapená množstvím příkladů z praxe. U některých jsem si dokonce řekla, že to znám a taky jsem to zažila. Příklady mi pomohly propojit teorii s praxičkou. 


Kniha vysvětluje celý proces tvorby byznys modelu. Co to je? Jak to funguje? Knížka mi dala základy, které musí člověk pochopit, pokud chce rozvíjet firmu s funkčním byznys modelem. 

Kniha se dělí na 5 částí. První část mi přišla nejvíce přínosná, rozebírá 9 základních pilířků byznys modelů, ze kterých lze vytvořit fungující firemní systém.

Zákaznické segmenty = Cílová skupina

Musíte znát svého zákazníka, nejlépe si na něj udělat podrobnou analýzu. Musíte znát jeho potřeby, typologii chování, kde se pohybuje a hlavně jak s ním pracovat, jak mu něco prodat. 

V knize jsou segmenty rozděleny následovně:

Masový trh - konkrétní zákazník není, takže ho není potřeba zkoumat. Příkladem může být trh s běžnou elektronikou. 

Nikový trh - zaměřuje se na specifické konkrétní zákaznické segmenty. Mají konkrétního zákazníka, na kterého mohou udělat například avatara. 

Vícestranné platformičky - zaměřují se na více segmentů. Mají více cílových skupinek. Například bezrealitky.cz - jeden zákazník je nájemnce a druhý je majitel nemovitosti. 

Hodnotové nabídky

Proč si vaší službu/produkt zákazník koupí? Čím se lišíte od konkurence? Jakou máte výhodu?

Kanály

Skrz jaké prostředky komunikujete se zákazníkem? Jaké jsou vaše cesty za zákazníkem? Zde jde jako příklad uvést alanýza komunikace projektu. 

Vztahy se zákazníky

Jaké máte vztahy se zákazníkem? Z jaké motivace vztah vychází? Jaký vztah se zákazníkem chcete mít?

Zdroje příjmů

Vše z čeho vám přicházejí penízky. Příjmy mohou být jednorázové nebo opakující se. Peníze jde generovat hodně způsoby například: prodej aktiv, poplatek za užití, předplatné, půjčení či pronájem atd. 

Klíčové zdroje

To jsou nejdůležitější aktiva, která potřebujete k fungování vašeho byznys modelečku. 

Klíčové činnosti

Nejdůležitější činnosti, které musíte dělat, aby váš byznys model fungoval.

Klíčová partnerství

Partnerství je výhodná spoluprácička podporující a usnadňující vaše fungování. Spojit se můžete s nekonkurenčním i konkurenčním subjektem. 

Struktura nákladů

Před financí a seznam vašich vašich nákladů. Struktura nákladů obsahuje: fixní náklady, variabilní náklady, úspory ze sortimentu a úspory z rozsahu.

ATP 

Díky knize jsem dostala znovu chuť psát projektová portfolia a dělat podrobné analýzky všeho. Věřím, že mě to zase přejde, ale ve zkouškovém období se taková motivace hodí. 

Gratuluji čtenářům, kteří esej dočetli až sem! Za odměnu jsem pro Vás připravila malou hru. Najdi v eseji všechny zdrobněliny a spočítej je. Kdo bude mít správný počet, vyhrává!





Hodnocení: neohodnoceno

Nový komentář:







Komentáře (0):



Nejnovější eseje:

Kategorie: Učení

Body: 2

19.11.2024

Kategorie: Duchovní růst

Body: 0

17.11.2024

Kategorie: Duchovní růst

Body: 2

17.11.2024

Kategorie: Vedení

Body: 2

14.11.2024

Kategorie: Koučování

Body: 2

13.11.2024

Kategorie: Jiné

Body: 1

07.11.2024

Sleduj nás na sociálních sítích: