Business model


2 body

Hodnocení: neohodnoceno

Přidáno: 23.04.2023

Tvorba byznys modelů   Alexander Osterwalder a Yves Pigneur


Název: Tvorba business modelu v projektu Learning Expedition

Literární rešerše

Před samotnou tvorbou jsme se v našem projektovém týmu rozhodli pracovat s doporučenou literaturou, specificky s knihou od Alexandra Osterwaldera a Yves Pigneura. Tato kniha nás zaujala svým grafickým zpracováním, ale také početný kolektiv který se na knize podílel- 470 lidí z praxe, kteří se rozhodli své zkušenosti shromáždit do jedné knihy a dokázali nás tak provést a zjednodušit proces vytvoření našeho business modelu. V knize naleznete příklady z praxe, které usnadňují pochopení jednotlivých témat.

Popis reálné situace

S tvorbou business modelu jsme se již setkali v předchozím roce, konkrétně jsme v našem projektovém týmu vytvářeli Lean Canvasem, naše poslední verze je z června roku 2020. Když jsme v minulém roce na dokumentu pracovali, ujasnili jsme si čeho a jak chceme dosáhnout, bohužel jsme s tímto dokumentem již dále nepracovali. V listopadu roku 2020 ,poté co se změnilo složení našeho týmu, se změnily i naše cíle, které jsme v týmu pouze komunikovali.


 V únoru tohoto roku jsme se rozhodli znovu začít pracovat s business plánem a rozhodli jsme se, že vytvoříme nový na základě získané teorie z knihy Tvorba business modelů. Pro tento krok jsme se rozhodli z důvodu nepřehlednosti a nejasnosti našich primárních cílů a možností jejich naplnění.

Úkol: Vytvoření business modelů dle knihy Tvorba business modelů

Řešení

Rozhodli jsme se v projektovém týmu postupně následovat fáze doporučené v knize.

1. Fáze: Mobilizace

- Rozpravy nad projektem, naše motivace a cíle.

2. Fáze: Porozumění

- vytvořili jsme si personu, díky které jsme se přiblížili našim zákazníkům. Následně

jsme dávali dohromady možnosti jakými uspokojíme naše zákazníky.

3. Fáze: Návrh

- pověřili jsme člena týmu, aby vytvořil business plán, se kterým budeme dále

pracovat. Tento plán jsme si následně všichni společně zhodnotili a upravili.

4. Fáze: Realizace

- Náš plán je vytvořený, naším úkolem je ho následovat, či upravovat dle potřeb.

 Sebereflexe – Post motorola

Co se povedlo?

● Kniha nás inspirovala více pracovat s našimi zákazníky, vytvořit si persony a snažit se více našim zákazníkům porozumět

● Metoda z knihy “zdarma” nás motivovala obětovat část produktu zdarma/věnovat čas na bezplatnou propagaci programu, abychom získali více zákazníků.

● Společně jsme spolupracovali na vytvoření persony

● Finální verzi business modelu jsme společně odsouhlasili a ujistili se, že ji všichni

rozumí a souhlasí s ní.

● Dali jsme dohromady všechny důležité aspekty, které ovlivňují náš tým

● Rozhodli jsme se s business plánem pravidelně pracovat

● Plán jsme vypracovali stručně


 Co se nepovedlo?

● Nemohli jsme využít metodu vizualizace business modelu pomocí nákresů z důvodu distančních meetingů.

● Ve fázi návrhu jsme nedodrželi přesný postup, pověřili jsme jednu osobu, poté jsme museli návrh upravovat.

Co jsme se naučili?

● Metodu “zdarma” a její výhodnost.

● Podívat se na náš plán z více hledisek

● Pokud zadáme jednomu členu týmu aktivitu, na které by měl pracovat celý tým,

pravděpodobně se nám to nevyplatí a budeme muset vynaložit čas na přetvoření.

● Vytvořit business plán dle návodu a projít si fázemi jeho tvorby.

● Lépe se nám pracuje pokud máme v planu pouze nejdůležitější informace Co příště uděláme lépe?

● Sejdeme se offline

● Na fázi návrhu business plánu budeme pracovat společně.



Hodnocení: neohodnoceno

Nový komentář:







Komentáře (0):



Nejnovější eseje:

Kategorie: Učení

Body: 2

19.11.2024

Kategorie: Duchovní růst

Body: 0

17.11.2024

Kategorie: Duchovní růst

Body: 2

17.11.2024

Kategorie: Vedení

Body: 2

14.11.2024

Kategorie: Koučování

Body: 2

13.11.2024

Kategorie: Jiné

Body: 1

07.11.2024

Sleduj nás na sociálních sítích: