Hned po přečtení Brand gap, jsem s nadšením vrhnul na její pokračování knihu Brand flip. Upřímně i přes veškeré své nadšení a dobré pocity z první knížky, jsem měl menší obavy, že v knize bude obsažena ta stejná informace, která bude podaná jinou formou a slovy. Mé obavy se nenaplnily, brand flip perfektně doplňuje předchozí díl.
Jedna to jedna z mých nejoblíbenějších knih vůbec. Všechno je k věci a minimum marketingštiny. Rozhodně doporučuju.
Co bych ale vytknul: V knize jsou uvedené příklady z praxe, ale o hodně víc do hloubky autor rozebírá fiktivní případ. Nic nemám proti fiktivním případům, hrají důležitou roli ve sdělení pointy a zároveň mně osobně to inspiruje vymyslet své fiktivní modelové situace. V te knize jsou ale ty fiktivní případy zneužívané. Marty Neumeier je přímo odborník z branže, je škoda, že si to nevyužil a nerozebral s nami do hloubky nějaký skutečný případ.
A přesně tenhle bod mě inspiroval přečíst další knihu o brandingu a soustředit na tema cesty hrdiny.
Hlavní klíčové myšlenky, které držim v hlavě při práci na projektu.
• Lidi nekupují značky. Oni se připojují ke značkám. Chtějí mít vliv na to, co se vyrábí a jak se to doručuje.
• Když se produkt stane symbolem, symbol se stane produktem.
• Ve světě marketingu není produkt inovací, ale zákazník. Vyhrává společnost s nejlepšími zákazníky.
• Jakákoli snaha získat zákazníky je marketing. Jakákoli snaha je udržet je branding.
• Zákazníci nechtějí aby jste jim něco říkali či ukazovali, chtějí ŘÍKAT A UKAZOVAT. Touží být hrdiny své vlastní cesty. P.S. A přesně tenhle bod mě inspiroval přečíst další knihu o brandingu, která se fokusuje na cestu hrdiny."
• Značka není to, co říkáte, že je. Značka je co o ní říkají vaši zákazníci.