Action learning


3 body

Hodnocení: neohodnoceno

Přidáno: 22.12.2023

Action Learning   Michael J. Marquardt

Co je to Action learning?


Action learning je vzdělávací a rozvojová metoda, která se zaměřuje na učení se skrze konkrétní akce a praktické zkušenosti v reálných situacích


AL se skládá se 6 částí

Problem

·     Problém v action learningu představuje konkrétní, reálnou výzvu, kterou skupina čelí a řeší. Tento problém by měl být významný, komplexní a relevantní pro účastníky, aby vyvolal zájem a angažovanost.

·     Význam problému spočívá v tom, že poskytuje praktický kontext pro učení a aplikaci teorií.

·     Správně zvolený problém může vést k významnému rozvoji dovedností, jako jsou rozhodování, kritické myšlení a týmová práce.

Group

·     Účelem skupiny je poskytnout různé perspektivy a zkušenosti, což umožňuje hlubší analýzu problému a vede k inovativnějším řešením.

·     Skupina podporuje otevřenou komunikaci, vzájemnou podporu a zpětnou vazbu, což jsou základní prvky pro úspěšné učení a řešení problémů.

·     Nejméně jeden člen skupiny by měl dobře znát kontext problému, aby mohl poskytnout důležité informace a perspektivy. Je také nezbytné, aby alespoň jedna osoba měla pravomoci k realizaci navrhovaných akčních opatření, což zajišťuje, že řešení mohou být skutečně implementována. Další členové skupiny by měli mít alespoň základní znalosti o problému, což umožňuje efektivnější diskusi a brainstorming. Je také důležité, aby alespoň někteří členové měli silný zájem o vyřešení problému, což podporuje motivaci a angažovanost skupiny. Nakonec je doporučeno, aby skupina nepřesahovala osm členů, protože větší skupiny mohou vést k příliš složité komunikaci a ztížit efektivní spolupráci.



Questions

·     Otázky v AL jsou považovány za nástroj pro vedení diskuse a stimulaci myšlení. Právě kvalitní otázky mohou otevřít nové perspektivy a přivést k hlubšímu porozumění problému.

·     Je důraz spíše na otázky než na přímá řešení, což poskytuje členům prostor pro zapojení vlastního myšlení a stavění otázek na předchozích odpovědích. Otázky typu "proč" a "jak" stimulují aktivní účast všech členů, aniž by docházelo k prosazování vlastních názorů, a otevírají diskusi k alternativním možnostem, nevyužitým zdrojům a potenciálním důsledkům akcí.

Action

·     Akce umožňuje účastníkům získat přímé zkušenosti s řešením problémů, což je považováno za nejcennější formu učení.

Coach

·     Jeho úlohou není poskytovat odpovědi nebo řešení, ale spíše vedení a podporu skupiny v jejich učebním procesu.

·     Pomáhá týmu reflektovat, co se učí a jak řeší problémy

Learning

·     Členové se učí nejen od sebe navzájem, ale také rozvíjejí své sociální a komunikační dovednosti.

·     Učení v AL je považováno za centrální prvek celého procesu. Klíčovým aspektem je, že učení se odehrává skrze konkrétní zkušenosti a akce, nikoli pouze skrze teoretické studium.



Celkově je kniha cenným zdrojem pro každého, kdo hledá praktické metody pro řešení reálných problémů a podporu učení a rozvoje v různých profesních i osobních kontextech.



Hodnocení: neohodnoceno

Nový komentář:







Komentáře (0):



Nejnovější eseje:

Kategorie: Učení

Body: 2

19.11.2024

Kategorie: Duchovní růst

Body: 0

17.11.2024

Kategorie: Duchovní růst

Body: 2

17.11.2024

Kategorie: Vedení

Body: 2

14.11.2024

Kategorie: Koučování

Body: 2

13.11.2024

Kategorie: Jiné

Body: 1

07.11.2024

Sleduj nás na sociálních sítích: