Action Learning


3 body

Hodnocení: neohodnoceno

Přidáno: 12.01.2022

Action Learning   Michael J. Marquardt

Action Learning


Proč jsem se rozhodl číst?


Kniha je jedna z knih v rámci povinné četby ke zkouškám. Nicméně jakožto tým se potýkáme s různými problémy, které vyžadují mnohdy inovativní řešení a proto mi byla tato kniha doporučena od ostatních spolužáků. Metoda action learningu mě zaujala a chtěl jsem se o ní dozvědět více. 


Co si z knihy odnáším?



Metoda Action learning:




Co je vlastně Action learning


Action learning je metoda, kterou je vhodné využít v situacích, kdy skupina lidí potřebuje naleznout řešení nějakého složitého problému. Její hlavní princip je zapojení více různorodých jedinců, protože mohou přinést více informací o problému a jeho kontextu, souvislostech. Metoda vede účastníky k tomu aby zkoumali problem z co nejvíce možných úhlů pohledu a přispěli tak k jeho pochopení z jiných perspektiv. 


Spočívá v povinném sledu dějů. Nejprve přijde otázka, na kterou přichází odpověď (věta oznamovací nemůže nikdy předcházet otázce.) Druhý děj spočívá ve vynucené zpětné vazbě, ke které po jisté době předchozího sledu vybídne kouč. Při reflexi mají jedinci možnost pro učení. Zaměřují se na to, co se jim povedlo, co se jim nepovedl, co mohli udělat lépe. 


Jedinci se při reflexích učí, k čemuž se zároveň zavazují. Což nás přivádí k tomu, že metoda má svá jistá pravidla a pro její fungování jsou naprosto nezbytná.


AL má šest složek, které neustále prolíná a vytváří nový typ nástroje pro řešení problému: problém, skupina, otázky, akce, učení, kouč


Problém


Skupina


Otázky

Akce

Učení

Kouč


Dvanáct kroků pro zavedení a realizaci AL

1.    Získat podporu vrcholového vedení

2.    Provést přípravný workshop

3.    Vybrat projekty, problémy nebo výzvy

4.    Vybrat a připravit kouče AL

5.    Jmenovat členy a připravit skupinu AL

6.    Zajistit orientaci v otázkách AL a připravit členy skupiny – všichni členové musí před schůzkou znát obecné zásady (šest složek + dvě zkl. pravidla)

7.    Zavést a uskutečňovat schůzky AL – mít pravidelný rozvrh

8.    Přeformulovat problémy a vypracovat akční strategie

9.    Ověřit a doporučit akce

10. Realizovat akční strategie

11. Dokončit činnosti a podchytit konečné poznatky skupiny AL

12. Posoudit hodnotu a účinnost programu AL a hledat možnosti jeho rozšíření v celé organizaci


ATP

První pokus o provedení AL se nám s týmem moc nevydařil, dělali jsme ho na ts a pohořeli jsme na netrpělivosti některých členů s touto metodou. Neměli jsme tolik jasno v pravidlech. Nicméně tuto metodu budeme zkoušet v blízké době při birth givingu a jsem na její výsledek zvědavý. Po výsledku atp sekci doplním o poznatky.


Závěr

Kniha se četla příjemně, i když se občas stává,, že se vše začne omílat dokola a je to dost na jedno brdo. Už se ale těším na to, až metodu dostaneme do běžného používání a doufám, že se k ní budeme i vracet. 




 





Hodnocení: neohodnoceno

Nový komentář:







Komentáře (0):



Nejnovější eseje:

Kategorie: Jiné

Body: 2

16.09.2024

Kategorie: Jiné

Body: 2

15.09.2024

Kategorie: Učení

Body: 3

15.09.2024

Kategorie: Management

Body: 3

15.09.2024

Kategorie: Učení

Body: 0

15.09.2024

Sleduj nás na sociálních sítích: