A už jsi Manažer


2 body

Hodnocení: neohodnoceno

Přidáno: 10.08.2024

...a teď jste Obchodní Manažer   Walter E. Vieira

Knihu a teď jste  OBCHODNÍ MANAŽER  jsem si vybral protože jsem si chtěl osvěžit znalosti v oblasti managmentu a také se mi znalosti hodí do projektu, kterém aktuálně připracuji.


  Cílem této knihy je pomoci obchodnímu manažerovi pochopit, co se od něj očekává. Kniha je psána jako pro nováčka a tím je dobře uchopitelná.  


Autor této knihy Walter Vieira je hostujícím profesorem marketingu na Bajaj Institute of Management Studies, na Bombajské univerzitě.  V průběhu poledních 25 let vyškolil stovky obchodních zástupců a obchodních manažerů v různých.  I přes to že kniha je napsána roku 1994 tak teorie z knihy mi přijde stále aktuální a využitelná  praxi. 

 

Co mně v knize zaujalo : 



Jaký by měl být obchodní manažer ? 


Obchodní manažer by měl věnovat 50% svého času řízení a 50% práci. Podle autora je vhodné rozdělení pracovní doby následovné :


Denně 

-              Rutinní zprávy od obchodních zástupců 

-              Diktování zpráv v kanceláři 

-              Odpovědi obchodním zástupcům 

-              Odpovědi firmám, adt ..

Pravidelně 

-              Plánování

-              Schůze ve společnosti a mimo ni 

-              Kontakt se zákazníky 

Nepravidelně 

-              Naléhavé zakázky 

-              Organizace velkých konferencí, organizace zvláštních obchodních  kampaní 

Plánování

-              Nové obchodní strategie 

-              Nové teritoriální strategie 

Ztráty 

-              Časové ztráty, kterým nelze zamezit 


Většina manažerů se dostává do časové tísně kvůli některé z následujících příčin 

-              Snaží se stihnout příliš málo, nebo příliš mnoho. Tím se chce říci – že buď neustále sedí za stolem, nebo se u stolu ani neobjeví

-              Nepohlíží na problémy zpříma a bez emoci. Tím následně ztratí hodně času. Je možné že má nejlepšího obchodního zástupce v nejhorší oblasti nebo naopak.  Touto chybou je většinou zapříčiněna velká časová ztráta. 



 Jako každý jiný manažer ,musí i obchodní manažer vést a organizovat práci jiných lidí, v tomto případě svých obchodních zástupců. Obchodní manažer musí výsledku dosáhnout prostřednictvím svých podřízených. Proto musí být jak efektivním vedoucím, tak i efektivním kontrolorem. 




V ideálním případě je obchodní manažer zkušený a úspěšný obchodní zástupce s vůdcovskými kvalitami. Je nápaditý dokáže přijít na nové způsoby prodeje, řeší problémy obchodu ,jedná s obtížnými zákazníky, potýká se s problémy pokrytí teritoria ,nebo s nízkými průměrnými výsledky prodeje. Obchodní manažer je myslitel který  aplikuje své znalosti a zkušenosti ,aby analyzoval každou situaci, aby učinil logické závěry a pak podle nich jednal. 




Proto autor knihy doporučuje pro organizaci práce  připravit následující schéma :













Obchodní manažer by měl umět dlouhodobě plánovat na příští měsíc, následující rok a ideálně i následujících 10 let. Na tomto základě si musí správný manažer nastavovat své cíle a sledovat jeho progres. Následně manažer vypracuje seznam potřebných zdrojů , které jsou nutné k dosažení těchto cílů a z toho vyplívajících finančních prostředků. 



Obchodní manažer musí organizovat svou práci i svého týmu. Je zapotřebí aby dokázal určit co a kde má kdo udělat. Musí umět určit kolik lidí ke splnění úkoly potřebuje. To určí na základě velikosti teritoria, počtu zákazníků, a potenciálu trhu pro své zboží. Následně pracovníky vybere a najme. Obchodní manažer také musí určit odpovědnost a pravomoc každého obchodního zástupce. 


Obchodí manažer musí koordinovat činnost několika obchodních zástupců.  Jeho úkolem je sjednocovat práci a spojovat jednotlivé kroky pod svým vedením tak, aby se dosáhlo cílů společnosti. 


Obchodní manažer musí motivovat svůj tým, povzbuzovat své spolupracovníky a podřízené, aby dosáhli větší produktivity. V tomto případě nebude jejich šéfem, ale vůdcem.  Obchodní manažer bude tak členem týmu a nebude určovat jen směry a přikazovat seshora, ale bude součástí pracovního procesu tím že bude dávat příklad svou vlastní prací. 


Obchodní manažer musí kontrolovat práci svých podřízených tak, že bude pravidelně kontrolovat jednotlivé kroky a porovnávat skutečné výkony s obchodními cíli které sám stanovil.  


Tím, že obchodní manažer bude dodržovat takový postup, bude se obchodní manažer sebezdokonalovat a s tím souběžně, se bude neustále zlepšovat i práce jeho celého týmu. 


Desatero přikázání podle autora knihy :

1)        Buďte objektivní 

2)        Buďte stálý 

3)        Buďte upřímní a poctiví 

4)        Buďte pozitivní 

5)        Buďte laskaví 

6)        Poznejte co motivuje vaše obchodní zástupce 

7)        Analyzujte výsledky, nikoliv osobu 

8)        Buďte entuziastičtí

9)        Jděte příkladem 

10)  Jednejte s podřízenými jako s inteligentními dospělými 



Závěr : 

Myšlenky které jsem v knize objevil jsou pro mne poučky, které se mohou uplatnit jak v managmentu tak v našem reálném životě. Kniha byla sice krátká ale plná užitečných informací. 






Hodnocení: neohodnoceno

Nový komentář:







Komentáře (0):



Nejnovější eseje:

Kategorie: Učení

Body: 2

19.11.2024

Kategorie: Duchovní růst

Body: 0

17.11.2024

Kategorie: Duchovní růst

Body: 2

17.11.2024

Kategorie: Vedení

Body: 2

14.11.2024

Kategorie: Koučování

Body: 2

13.11.2024

Kategorie: Jiné

Body: 1

07.11.2024

Sleduj nás na sociálních sítích: