A True Story of a Community That Learns by Doing


3 body

Hodnocení: neohodnoceno

Přidáno: 17.03.2024

The Team Academy: A true story about comunity that learns by doing   Johannes Partanen, Niina Leinonen, Petri Palviainen

Kniha “A True Story of a Community That Learns by Doing” od autorů Niina Leinonen, Johannes Partanen a Petri Palviainen.


Sumarizace: Metodika, Team Academy a její historie, principy fungování


Knihu jsem měla dlouho v seznamu knih, co chci přečíst. Uvědomila jsem si, že po Learning Circusu ve Finsku, přiblížení si jejich fungování a uvědomění si, že to nemusí být ten velký pán, ke kterému tak moc vzhlížíme, a pomalu 1/2 roku (hrozný si to říct) studia v TAP, by bylo dobré přečíst si “bibli” o fungování metodiky, a říct si, kam se celý koncept Team Academy vyvíjí a bude vyvíjet.


V knize najdeme spoustu esejí od studentů, jako například Jukky Haisena, kterého se nám při naší cestě podařilo potkat, stejně tak i Johannese Partanera, zakladatele konceptu.


“We must become the change we want to see in the world.”


Učící organizace je prostor, kde lidé mají možnost se neustále vyvíjet a dosahovat výsledků, dle nich, zároveň mají stejné cíle a vizi a učí se společně. Team Academy organizace je definovaná jako plochá, chaotická a založená na propojení mezi lidmi.

Neuvěřitelný, že to všechno začalo před třiceti lety nám známou větou: “Chcete jet na cestu kolem světa a naučit se marketing?”. Studenti, kteří na leták s tuto větou zareagovali začali formovat první tým. Společně s koučem a Johannesem nastavovali pravidla a procesy, revidovali knihy, budovali první projekty, dohadovali se se školou a snažili si utvrdit společnost, že tenhle systém vzdělávání má smysl. Zkrátka řečeno dost podobný proces jako u nás v Praze, akorát s několikaletým rozdílem. Ale podařilo se jim semínko nové budoucnosti vzdělávání zasadit velmi úspěšně. Po několika letech se podařilo koncept Team Academy dostat i do akademického prostředí.


Individuální vzdělávání

Přejít z klasického vzdělávacího systému do TAP byla, troufám si říct, největší výzva pro každého z nás. Nemáme rozvrh, dobře, máme sice 2x týdně TS, ale co mám dělat ten zbylý čas? Proces zvykání si na koncept a na všechny procesy trvá dle knihy cca 1 rok. Při čtení knihy jsem se vracela do minulosti, do prvního a druhého semestru. Pamatuju si, jak jsme řešili, že nemáme projekty, nechápeme, kdy číst knihy a splnění 40 hodin týdně nám přišlo nereálné. Teď, když už mám koncept něco přes 1 rok zarytý, se spíš potýkám s problémem, že toho času je hrozně málo. Můj kalendář někdy bývá tak narvanej, že si knihy dočítám o víkendu. Chuť k učení a zkoušení věcí se mi tak zvýšila. Čtení knih je pro mě samozřejmost. Vždyť je tolik knih, co jsou zajímavé a hodily by se mi do projektů. Už se na knihy nekoukám na něco, co je potřeba, ale na něco, kdy si odpočinu. Na projektech mě baví pracovat. Co je víc, než dělat projekty, co tě něco naučí, přibyde ti pár chechtáků a dávají ti obrovskej smysl? Možnost individuálně se vzdělávat mi otevřelo spoustu dveří a enormně pomohlo se seberozvojem.


Network

TAP nám nabízí neomezený network - komunita, kterou jsme součástí, týmy, ve kterých pracujeme, zákazníci, který kontaktujeme. V knize se na networku zakládá nejen v Brain-industrual modelu, ale i v otázce, co po studiu. O této otázce už začínám dost silně uvažovat. S příchodem bakalářky a finálního portfolia se mi pomalu dostává do hlavy, že bude pomalu konec a musím si rozmyslet, co dál. Dle knihy, spousta absolventů našlo práci díky jejich kontaktů z projektu. Dostává mě to k dalšímu tématu - Rocket Model. Náš tým má (nově určenou) misi, že ho k našemu vzdělávání využíváme. Vidíme v něm spoustu benefitů např. ulehčení psaní portfolia. Jedna otázka, co jsme teď nedávno řešili se týkala plánu zákaznických schůzek, což je součástí stickeru A3. Nevěděli jsme, jak to uchopit, k čemu potřebujeme plán, když ani nevíme, v jakém stavu se projekty budou nacházet. Díky knize to teď vnímám jako příležitost. Udělat si plán na research našeho dream job. Prací na spoustě různorodých projektech jsme si našli sféry, ve kterých se chceme profilovat. Teď nás jen čeká akce. Oslovíme experty, co nás inspirují a pracují v oborech, co nás baví nebo firmy, co nás zajímají a vytvoříme si plán na schůzky. Díky tomu pokryjeme absenci zákaznických schůzek, ale rozšíříme si network a zvýšíme si šanci k dostání našeho dream job.


V závěru je Team Academy koncept učící se, inteligentní, ale převážně živá organizace a neustále vyvíjecí se ekosystémem, ale se zarytými metody. Díky tomu je možné neustále reflektovat na fungování komunity a procesů v ni, podobně jako reflektujeme pravidelně na fungování našich projektů a týmů. Stejně jako se v knize píše o důležitosti hodnotách, jako velké plus a zároveň vděk vnímám, že hodnota Cestování a mezinárodnost a fungující komunitní International tým nás, pražskou Tiimiakatemia, dokáže vyvíjet rychleji. Například nedávná návštěva Finska nám přivedla nápad, jak komunitu můžeme strukturovat tak, aby u nás procesy probíhaly transparentě, a zároveň, jak zajistit, aby se komunita neustále vyvíjela i z peněžního hlediska. Konkrétní příklad na Rocket Days, pokud by byly financovány z komunitní kasy, nám pomůže podpořit propojení mezi všema, protože můžou jet všichni.

Quotes

If you have an idea, expand it and start implementing it!

We are what we want achieve.

You should not wait for others to give you a chance to act but take the initiative - now!

Studying at the Team Academy requires a high level of self-control and self-directiveness.

The Team Academy is some kind of a Theater Academy. We need to improvise, to be able to manage unexpected situations.



Hodnocení: neohodnoceno

Nový komentář:







Komentáře (0):



Nejnovější eseje:

Kategorie: Jiné

Body: 2

16.09.2024

Kategorie: Jiné

Body: 2

15.09.2024

Kategorie: Učení

Body: 3

15.09.2024

Kategorie: Management

Body: 3

15.09.2024

Kategorie: Učení

Body: 0

15.09.2024

Sleduj nás na sociálních sítích: