7 návyků skutečně efektivních lidí


2 body

Hodnocení: neohodnoceno

Přidáno: 02.11.2022

7 návyků skutečně efektivních lidí   Stephen R. Covey

Proč jsem si knihu vybral?

Hodně lidí se o této knize již zmiňovalo v prvním ročníku. Já jsem se tedy rozhodl, že si knihu také přečtu a zjistím, jak moc jsem blízko k efektivitě. Osobně si myslím, že jsem efektivní člověk, jak moc? To zjistím dále v eseji.

Zároveň si myslím, že tyto návyky je velice dobré znát pro management, aby samotný tým/jednotlivci byli také co nejvíce efektivní.


Main points;

1.    Buďte proaktivní

Proaktivita se dá aplikovat skoro všude, jak do podnikání, tak ale i do vztahů, jak kamarádských, tak i milostných. 

U nás v týmu je proaktivita velice vyžadována, problém ale spočívá v tom, že jí někteří členové neopětují. 

Já osobně se řadím do proaktivních lidí a stále se snažím na proaktivnost navodit i ostatní členy v týmu. Při vedení lidí, bychom měli ukazovat, jak proaktivní jednání je efektivní a proč by ostatní měli být efektivní také. 

-       Schopnost reagovat

-       Přijímat zodpovědnost

-       Jednat

-       Získat kontrolu

2.    Začínejte s myšlenkou konce

Relativně nedávno jsme se při Training Session dívali na speach Steva Jobse roku 2005 na Stanfordu. Ten na toto pravidlo velice apeloval, nebudeme na světě věčně, „Váš čas je limitován, tak ho nepromarněte žitím života někoho jiného.“

Dle mého je hlavní mít vizi, vize je potřeba i při vedení jakéhokoli týmu, protože mu dodává „drive“. Já si za svou vizí jdu poměrně dlouhou dobu a stále půjdu; vize vlastní kavárny, do které se odhodlávám na 100 % pustit po studiu Tiimiakatemie. (to je moje upsání se, k dočinění)

3.    To nejdůležitější dávat na první místo

Skutečným úkolem není řídit čas, ale řídit sám sebe. Můj time management se pohybuje na velice obstojné úrovni, díky vedení vlastnímu kalendáři mám ve všem přehled a vždy všechno stíhám. Také jsem byl rád, že jsem na tento styl time managementu přivedl i ostatní v týmu, kteří mi vyprávějí, jak jsou za to rádi a nedokážou si představit, jak fungovali bez toho.

4.    Win-win situace

Respektive, já získám a ty získáš taky. O WIN-WIN situacích jsem se již dočetl v mnoha knihách; Jak efektivně vést porady – Eva Kaňáková

5.    Nejdříve se snažte pochopit, potom být pochopeni

Zde mě velice oslovil dialog hluchých = druhý si připravuje co řekne a nedává tak pozor. 

6.    Tvořivost nových a lepších řešení

7.    Ostření pily

Neměli bychom zapomínat na péči sama sebe, jak fyzickou, tak mentální, duchovní…

Na tento návyk se pojí všechny ostatní, pokud nějaký návyk zanedbáme, projeví se to časem i u ostatních. – u sedmého dvakrát více.


Co jsem si uvědomil?

Kniha se opět zmiňuje o Paretovém principu 80/20.

Při vedení projektového týmu není úplně od věci pokusit se tyto zásady lidi naučit, nebo je alespoň připomínat. Pokud jsou jednotlivci v týmu efektivní, tým se posouvá dál a dál, nezastavuje se a je ve “flow”.


Zde jsem si vzpomněl na naše vyhazování člena z týmu, kde nás člen opravdu brzdil, až skoro zastavil na celý půlrok. Po vyřešení této situace jsme se rychle postavili na nohy a stali se opět efektivními s výsledky.


 



Hodnocení: neohodnoceno

Nový komentář:







Komentáře (0):



Nejnovější eseje:

Kategorie: Učení

Body: 2

19.11.2024

Kategorie: Duchovní růst

Body: 0

17.11.2024

Kategorie: Duchovní růst

Body: 2

17.11.2024

Kategorie: Vedení

Body: 2

14.11.2024

Kategorie: Koučování

Body: 2

13.11.2024

Kategorie: Jiné

Body: 1

07.11.2024

Sleduj nás na sociálních sítích: