O knize
Kniha je celá o jedné metodě, která je ale velmi komplexní na pochopení. Sama metoda je využitelná na mnoho různých situací a měla by pomoct hlavně k rozhodování.
Praxe
Nejpřesněji jsem tuto metodu, o níž je celá kniha, využil při snaze o vymyšlení nových podnikatelských projektů. Jednalo se o offline schůzku na které byl cíl vymyslet ideálně co nejlepší potenciální projekty. Předcházela to vnitřní analýza ve které jsme si sepsali jaká máme majetky, kontakty, dovednosti a tak podobně. To mělo pomoct bílému klobouku ve faktičnosti. Na začáte jsme si tedy shrnuli a vysvětlili to co jsme sepsali do vnitřní analýzy. Potom jsme se začali zabývat zeleným klouboukem a branstormingem jsme se snažili vymyslet co nejvíc nápadů. To samo osobě byla nejdelší fáze, která byla ale příjemná a probíhala ve flow. Povedlo se nám tam vymyslet několik potenciálních projektů. Poté jsme pokračovali černým a žlutým klouboukem a ke všem nápadům jsme si sepsali výhody a nevýhody. To samo o sobě celek trochu konvergovalo. Nakonec jsme se zabývali červeným klouboukem a vybrali jsme čtyři finalisty, které nám pocitově dávaly smysl. Finalisty jsme následně začali testovat tržně.
Reflexe na řešení
Co se povedlo?
Zvládli jsme zkombinovat poměrně úspěšně tři metody.
Cíl, kterým bylo vymyslet potenciální projekty, byl splněn.
Co se nepovedlo?
Nebyli jsme dostatečně kreativní pod zeleným kloboukem.
To zapříčinilo méně nápadu, než jsme očekávali.
Co příště uděláme lépe?
Pokusíme se lépe naplánovat zelený klobouk. Napřílad můžeme najít kreativce, který by nám pomohl.
Stanovíme si volnější časový rámec.