Řízení Inovací


2 body

Hodnocení: neohodnoceno

Přidáno: 30.03.2022

Řízení inovací, zavádění technologických, tržních a organizačních změn   Joe Tidd, John Bessant, Keith Pavitt

Řízení inovací



Knihu jsem si přečetl z důvodu požadavků ke zkouškám z řízení inovací. Toto dílo bylo pro mne  velkou výzvou , protože je psané  v odborné angličtině a tak jsem měl  příležitost se přiučit novým kouskům v anglickém jazyce, které jistě využiju v oblasti podnikání    v zahraničí nebo  na zákaznických schůzkách v anglickém jazyce.


„ Inovace jsou specifickým nástrojem podnikatelů, prostředky, kterými využívají změny jako příležitost pro jiný obchod nebo službu. „

 

Jako vedlejší informaci z knihy která pro mne byla zbrusu překvapující byla že Tomas   Edison vymyslel elektrické křeslo.

 

Inovace je víc než pouhé přicházení  s dobrými nápady ale je to proces užívání těch změn v praxi.

 

 

Inovace je proces - aplikace příležitosti v nápad a jeho realizaci ( je to taktéž něčím co není nikomu na trhu známé  a stává se při správném využití konkurenční výhodou.

 

 

Inovativní podnikání je takové, které žije a dýchá ,, out of the box ,, . Nejsou to jen dobré nápady, je to kombinace dobrých nápadů motivovaného personálu a poučného porozumění tomu, co zákazník chce.

 

Bariéry  představují zakořeněné vzorce myšlení o světě, jsou odolné - ale mohou se také stát překážkami myšlení různými způsoby. Základní schopnosti se tak mohou stát základními rigiditami – když se způsob, jakým zde věci děláme, stane nevhodným, ale když je organizace příliš oddána starým způsobům změny. 

 

 

 Mezi hlavní bariéry patří ekonomické, technologické, politické, finanční, ekologické a také v dnešní době největší překážkou sestává nedostatek kvalifikované i nekvalifikované pracovní síly. Inovace se stále častěji považují za klíčový zdroj udržení hospodářského růstu. Vládní systém proto přijal politiku, která je zaměřena na poskytování různých podnětů či stimulů, aby se více podniků zapojovalo do inovační činnosti prostřednictvím dotací pro inovující firmy s cílem snížit vlastní náklady na inovace. Inovační politika státu zavádí opatření, směřující ke snížení či eliminaci inovačních bariér, zejména pro malé firmy. Zvyšování počtu aktivních inovátorů je dnes hlavním cílem inovační politiky v mnoha zemích. Inovační aktivity jsou důležitým prvkem firemní strategie, výkonnosti a vlastního přežití firmy. Inovace zaujímají v podniku významnou úlohu v konkurenčním boji. 




ATP:  Chci najít způsob jak využit bariéru složitosti produktu , pro  rozvoj naší nabízené služby (BG). Myslím to tak , aby byla zpracována tak autenticky a okořeněná o takové procesy , které naše konkurence schopná napodobit.  Tím si zajistíme , že budeme originální a nebude ohrožená naše příležitost být jedinými na trhu s unikátním produktem. 

 

 

 

 


 

V knize  je definováno spoustu bariér inovací a ty co mne  zaujali je : složitost produktu,






 Složitost produktu — ( technologická bariéra ). v polovině 80. let a výkon IBM v oblasti osobních počítačů byl od té doby méně než působivý. Dříve se IBM mohla spolehnout na velikost a složitost svých sálových počítačů jako na účinnou bariéru proti napodobování, vzhledem k dlouhým dodacím lhůtám potřebným k návrhu a výrobě kopírovacích produktů. S příchodem mikroprocesoru a standardního softwaru , Tyto technologické překážky napodobování zmizely a IBM na konci 80. let čelila silné konkurenci ze strany „klonů“ IBM, vytvořených v USA a ve východní Asii.



Boeing a Airbus nečelily žádnému takovému ohrožení svých pozic ve velkých civilních letadlech, protože náklady a dodací lhůty na imitaci zůstávají velmi vysoké . Složitost produktu je manažery uznávána jako účinná překážka ( bariéra) napodobování. 





 

 

Normy — Široké přijímání produktového standardu společnosti rozšiřuje její vlastní trh a zvyšuje bariéry vůči konkurentům. Carl Shapiro a Hal Varian napsali standardní (zatím) text o konkurenční dynamice internetové ekonomiky, kde je kompatibilita standardů základním rysem růstu trhu a „války standardů“ základním rysem konkurenčního procesu. Mimo jiné dochází k závěru, že má obvykle výhodu ve válce standardů, ale tu lze zvrátit radikálními technologickými změnami nebo lepší reakcí na potřeby zákazníků. Konkurenční firmy mohou přijmout buď „evoluční strategie minimalizující náklady na změnu pro zákazníky (např. zpětná kompatibilita s dřívějšími generacemi produktu), nebo revoluční“ strategie založené na výrazně lepších charakteristikách výkon/cena, takže zákazníci jsou ochotni akceptovat vyšší spínací náklady.

Války standardů jsou méně hořké a dramatické, když jsou náklady pro poražené na přizpůsobení se vítěznému standardu relativně malé . Geniální přehled literatury o standardech od Fernanda Suareze kritizoval velkou část výzkumu jako ex-post, a proto nabízí jen málo vhledů do „ex-ante dynamiky tvorby standardů, která je pro manažery nejdůležitější. Identifikuje, že jak úroveň firmy, tak faktory prostředí ovlivňují stanovování standardů." Faktory na úrovni firmy technologická nadřazenost, doplňková aktiva, instalovaná základna, důvěryhodnost strategického manévrování, včetně načasování vstupu, licencování, aliance, řízení očekávání trhu. 

 

 




Hodnocení: neohodnoceno

Nový komentář:







Komentáře (0):



Nejnovější eseje:

Kategorie: Management

Body: 2

Kategorie: Společnost

Body: 0

Kategorie: Duchovní růst

Body: 0

30.09.2024

Kategorie: Učení

Body: 0

30.09.2024

Kategorie: Duchovní růst

Body: 2

30.09.2024

Kategorie: Společnost

Body: 1

30.09.2024

Sleduj nás na sociálních sítích: