Hlavní znalosti a myšlenky, které si z knihy odnáším:
Paretovo pravidlo
Autor v knize definuje pravidlo tak, že 80% našeho pracovního výkonu vyplývá z pouhých 20% našeho úsilý. Problém většiny firem je, že jejich zaměstnanci musí pracovat 8 hodin, takže místo toho, aby se soustředili na produktivitu, soustředí se na aktivitu. Organizují si svoji e-mailovou schránku, jsou na sociálních sítích chodí sebevědomě z kanceláře do kanceláře atd. Člověk, který vypadá nejvytíženěji obvykle dostane přidáno.
Z tohoto bodu si do praxe odnáším, že je opravdu klíčové upřednosťnovat na svém denním plánu úkoly, které přinesou 80% procent výsledků, ať už v projektu nebo ve svém vzdělávání v Tiimiakatemia Prague. To znamená eliminovat všechny aktivity, které nevednou k naplnění našich osobních cílů.
Jak identifikovat ty nejdůležitější úkoly?
U každého úkoly, který máme na svém to-do listu bychom si vždy měli odpovědět na otázku: “Byl bych šťastný, kdyby tento úkol jako jediný dokončil? Pokud je odpověď ne, tak je vhodné ho ze svého to-do listu odstranit.
V mém každodenním životě si na každý den vybírám jen 3 nejdůležitější úkoly, které přes den plním. Jedná se o jednu z nejznámějších metod na produktivitu, líbí se mi jak je jednoduchá a funkční.
Práce v kanceláři k produktivitě nepřispívá
Jak už jsem v mé eseji zmínil, tak kanceláře podporují aktivitu, ale ne produktivitu. Věřím, že by se každý z nás měl snažit o to, aby mohl pracovat kdekoliv bude chtít.
Vybudujte si firmu, která funguje na autopilota bez minimální práce z vaší strany
Pokud chceme oddělit čas strávený prací od peněz, které vyděláváme, je klíčové naše podnikání automatizovat. Pokud vytvoříme automatizovaný zdroj příjmů, které lze udržovat odkudkoli na světě, tak můžeme žít opravdu život, který chceme, jelikož nebudeme muset trávit náš veškerý čas v práci. V projektu máme v plánu využívat fulfillment centra pro automatizaci logistiky.
Před výrobou produktu otestujte trh
Před výrobou produktu bychom měli mít otestováno, že za náš produkt opravdu někdo zaplatí. A jediný způsob jak to zjistit je vyrazit mezi naše potencionální zákazníky, zeptat se přímo jich a zjistit jak reagují. Celá tato problematika je skvěle popsaná v knize Lean Startup od Erica Riese.
My jsme k ověření trhu u našeho projektu využili Slevomat, jelikož počáteční náklady na ověření trhu jsou na této platformě minimální.
Shrňte jasný účel našeho produktu nebo služby, nastavte prémiovou cenu a nekomplikujte zákazníkům jejich rozhodovací proces
Vždy bychom měli být schopni shrnout účel našeho výrobku do jedné věty. Skvělý příklad firmy, která v tomto směru exceluje je Apple. Když Apple vydal v roce 2001 iPod, všichni okamžitě věděli k čemu slouží, a to díky doprovodnému sloganu: “1000 písniček v kapse”. V našem projektu často využíváme větu pro vysvětlení: “Úniková hra naopak”.
Dále bychom měli zákazníkům co nejvíce usnadnit rozhodování o nákupu. Není vůbec dobré zákazníky nechávat vybírat z mnoha možností. Čím více barev a vzorů budou muset zákazníci vybírat, tím spíše si náš produkt nebo službu nekoupí, jelikož porovnávání všech možností je vyčerpávající. V našem projektu máme pouze dvě varianty - variantu Premium a variantu Standard.
Také bychom se měli snažit, abychom přilákali ty správné zákazníky to můžeme velmi dobře korigovat vysokou cenou. Nejenže vyšší cena dodá našemu výrobku prémiovou image, ale také nám zvýší marži a může snížit pravděpodobnost reklamací. Toto pravidlo v našem projektu také dodržujeme, jelikož cena je stanovena na 2 499,- za variantu Premium a 2 299,- za variantu Standard.