Jak drahé je zdarma?
Proč jsem si knihu vybral?
Kniha se mi opět, jako ostatní knihy líbí samotným názvem, zároveň se s pojmem “zdarma” shledávám velmi často, tak bych se rád podíval od skořápku.
Main points;
Všechno nás nějakým způsobem ovlivňuje. (vzhled, zpracování, pocit, nebo jen pouhá myšlenka o daném produktu/službě)
Když si chceme vybrat něco správně, vždycky budeme porovnávat = lepší práci s tou předchozí…
NÁVNADA
Cestovka nabídne: Paříž - polopenze, Řím - polopenze. Nemůžete se rozhodnout, obě jsou super romantická města.
Cestovka přidá Řím - bez penze.
Díky tomu se Řím - polopenze jeví jako mnohem lepší, vyberete Řím - polopenze.
· Nelákavá nabídka Řím - bez penze byla jenom návnada.
-Starbucks? Velkosti kelímků?
Když chcete, aby po něčem lidé opravdu toužili, stačí, když to uděláte těžko dostupným.“ - Tom Sawyer
ZDARMA
V dnešní digitalizační době je hodně věcí “zdarma”, ale ve skutečnosti něco stojí. Například, když si stáhneme bezplatnou aplikaci, nebo využijeme nějaké bezplatné služby, můžeme být vystaveni reklamám = $ příjem, nebo osobním údajům = často email, které jsou pak využiti k cílené reklamě, nebo prodeji produktů = affiliate.
FREEMIUM
Tenhle model spočívá hlavně v tom, že základní verze produktu, nebo služby je zdarma, ale za příplatek jsou k dispozici další funkce, nebo vylepšení. V tomto případě mohou obě strany být spokojené = zákazník = využívá funkce zdarma, které mu k něčemu jsou, majitel = získává peníze díky placeným funkcím (je ale hodně důležité si uvědomit, co placené bude a co ne)
Ideální příklad je Spotify, který nabízí svým uživatelům zdarma pouštět hudbu za předpokladu, že můžou jen několikrát přeskočit písčinou, či si musí poslechnout zvukovou reklamu soustředěnou na nákup “premium” aplikace.
Co jsem si uvědomil?
Velmi často vnímám slovo “zdarma”, vždy, když je něco zdarma, tak se poohlédnu po okolnostech. Nejvíce mě zaujala tato situace; Nedávno jsem hledal nějakou informaci ohledně bakalářských prací na internetu, když jsem zabruslil do jednoho blogu, tak na mě vyskočil popup banner, kde majitel blogu psal: Zanechte mi zde na vás email a já vás pro změnu odměním mou elektronickou knihou na bakalářky. Nebo si ji můžete koupit za 200.
Přemýšlel jsem, jak bych teorii pasoval ke mně do karetní hry. Vytvořil jsem POPup banner, kde potencionální zákazník obdrží 10% slevu při uvádění hry.