The Science of Creativity, Audiobook, Audible


2 body

Hodnocení: neohodnoceno

Přidáno: 21.04.2022

The Science of Creativity   Scientific American, a division of Nature America, Inc. Scientific American is a registered trademark of Nature America, Inc. (P)2020 Blackstone Publishing

 The science of creativity

Scientific American

 

Co jsem si z knihy odnesl?

Kreativita není jen vrozená, dá se kultivovat a né jen múzami. Rozvíjení kreativity je zásadní i pokud máte dar kreativity. Vím odkud kreativita přichází a jak ji rozvíjet.


Propojení oblastí pro dosažení lepší kreativity

Autor popisuje na příkladech významných osobností, jak je kreativita stimulována a budována. Nejvíce mě zaujal příklad Leonarda da Vinciho jako neurovědce. Zkoumal mozek a podstatu vědění a pro hlubší poznání využil horkého vosku který napumpoval do cév v mozku. Díky tomu měl jasný model cév a mohl udělat skleněný odlitek a zkoumat proudění krve. Toto poznání udělal díky studiu fyziky a chemi.


Původ kreativity

Původ kreativity můžeme vystopovat až k australopitékovi. Zavisí na hustotě osídlení, resp. large social networks sparks kreativity.


Sny

Už se vám někdy stalo že jste řešili problém reálného života ve snu? I tam lze stimulovat kreativitu. Studentům byli zadány brain teasery před spaním a po několika dnech zkoumání se zjistilo že řada z nich pokračovala v řešení problému když snili. Dalším nástrojem kreativity ve snech jsou tzv. lucidní sny. Tzn. Když sníme uvědomíme si že se jedná o sen a můžeme jej ovlivnit. Jsou vzácné ale trénováním např. opakovat si zda „spím?“ přes den, se pravděpodobnost jejich výskytu zvyšuje.


Motory inovace

Kreativitu lze podpořit kolektivní snahou něčeho dosáhnout. Autor nabízí možnost zavřít se do malých prostor s týmem. Takto vznikla například digitální revoluce. Další možnost je dělat rutinní práci, která nás něják zvlášt nezatěžuje, takhle einstein přišel na teorii relativity. Další nástroje jsou daydreaming – přes den přemýšlíme o nejrůznějších věcech, zaměřme se na to co řešíme. Theta vlny



Hodnocení: neohodnoceno

Nový komentář:







Komentáře (0):



Nejnovější eseje:

Kategorie: Management

Body: 2

Kategorie: Společnost

Body: 0

Kategorie: Duchovní růst

Body: 0

30.09.2024

Kategorie: Učení

Body: 0

30.09.2024

Kategorie: Duchovní růst

Body: 2

30.09.2024

Kategorie: Společnost

Body: 1

30.09.2024

Sleduj nás na sociálních sítích: