Knížku už jsem četl v průběhu druháku, protože obsahuje mnoho užitečných rad a tipů pro práci na projektech, nejenom webových. Myslím si, že každý, kdo má zájem o grafický design, bude nad touto knihou nadšen, protože je velmi dobře zpracovaná a čtení je díky tomu příjemné a zábavné. Používali jsme to na 3 věci web TBARF, Tiimeri web a web na zkoušku z informatiky pro podnikatele.
Název knihy naznačuje, že se pravděpodobně bude zabývat tvorbou webových stránek, ale není to zcela přesné. Kniha se sice věnuje tvorbě webových stránek na zakázku, ale spíše jako součást většího projektu. Obsahuje mnoho metod, které jsme diskutovali i v Tiimi, jako je například SWOT analýza, průzkum trhu nebo metoda šesti klobouků. Mě se tam ale nejvíce líbily takové tips and tricks o webech, které se dozvíš jen tehdy když se bavíš s nějakým profíkem.
Každá kapitola je graficky zajímavě navržená a obsahuje klíčová slova, což usnadňuje orientaci v knize. Na konci každé kapitoly je shrnutí nejdůležitějších poznatků. Kapitoly jsou uspořádány tak, jak postupuje práce na projektu, od jeho vzniku až po odevzdání.
Autor rozdělil práci na webovém projektu do čtyř fází: objevování, uživatelský výzkum, návrh webu a evaluace. Jednotlivé kapitoly se věnují různým aspektům práce na projektu, jako je práce s poptávkou, proces návrhu webu nebo testování produktu.
Kniha mě zaujala nejen díky svému grafickému zpracování, ale hlavně díky praktickým technikám a metodám, které nabízí. Mnohé z nich již aplikujeme na projektu TBARF. Určitě si myslím, že tato kniha bude inspirativní nejen pro tvůrce webů a jejich zákazníky, ale i pro širší veřejnost, kterou zajímá, jak vést projekt.