Nesváděj bitvy, které si předem nevyhrál


1 bod

Hodnocení: 100 %

Přidáno: 15.10.2022

Tui

Umění války   Sun-C

Ve své knize „umění války“ píše čínský armádní vojevůdce Sun-C


„ten kdo již před bitvou

při poradě v chrámu stál na vítězství

zřejmě promyslel mnoho způsobů plánu

ten kdo již před bitvou

při poradě v chrámu nedokázal zvítězit

nepromyslel dostatečný počet plánů

Promyšlený plán přináší vítězství

nedostatečný plán nese porážku

Co teprv tam kde žádný plán nebyl!

Z tohoto pohledu jsou mi

vítězové i poražení

předem zjevní!“ 


Jinými slovy: ten, který jde na bojiště s úmyslem vítězství, předem prohrál. Ten, který jde na bojiště s promyšlenou strategií a plánem, bitvu dopředu vyhrál.


V byznyse se tato knížka dá všelijak interpretovat. Jako Vojevůdce si můžeme představit například nějakého leadera a armádu nějaký tým ve firmě. Dobrý vojevůdce (leader) se prokazuje tím, jak dobrý má vymyšlený plán a strategii, se kterou povede svoji armádu (tým) do bitvy.

                                                                                               

„Působte slabě, když jste silní, a silně, když jste slabí.“ 

Cílem každého konfliktu je ovládnout soupeře a překonat ho. Ukážeme-li protivníkovi jen zlomek našich dovedností či síly může ho to vést k mylnému přesvědčení že jsme slabí.


„Promýšlejte důležitá rozhodnutí.“ 

V byznyse je důležité přemýšlet hlavě racionálně a logicky a nenechat se rozhodit emocemi.


„Plánujte věci dopředu a neřešte je za pochodu.“ 

Ten, co se připravuje na jakýkoliv scénář a připraví se na něj, tak jeho šance na úspěch raketově roste.


„Znáš-li nepřítele i sám sebe, můžeš bez obav svézt sto bitev.

Pokud znáš sebe, ale nikoli nepřítele, jednou vyhraješ a podruhé prohraješ.

Jestliže neznáš ani sebe ani nepřítele, prohraješ v každé bitvě.“


Pokud v byznyse neznáte svou firmu, ani svou konkurenci, tak budete vždy v ohrožení. Budete-li znát svoji firmu“ ale ne svoji konkurenci, prohrajete tolikrát, kolikrát vyhrajete. Výsledek je nepředvídatelný. Pouze leader, který má sebevědomí a znalosti o své firmě a konkurenci si může dovolit jít do bitvy a trvale vyhrávat.


ATP v týmu:

Dobrý vůdce vede příkladem, nikoliv silou - vést tým příkladem

plánování a strategie - v týmu je klíčové vše perfektně naplánovat

znát sám sebe - znát v týmu hlavně sebe a všechny členy


Mé hodnocení:

Knížka se mi velice líbí a je pro mě zároveň inspirací. Udivuje mě hlavně to, že byla napsána 500 l. př. n. l. a dodnes jsou využívány tyhle „válečné taktiky“ jak v byznysu, tak i v mnoha jiných aspektech života.


Proč jsem si vybral tuto knížku:

Knížku jsem si vybral hlavně z toho důvodu, že už jsem ji minulý rok četl a přišlo mi dobré ji znova vytáhnout a přečíst si ji. Také se mi líbí, že „válka“ může v knize představovat volný trh a konkurenci, těch interpretací tam může být samozřejmě daleko víc, jen tahle mi přišla jako nejlepší.


Co jsem si uvědomil:

Uvědomil jsem si hlavně to, že knížka není o válce, ale spíše o „umění strategie“. Po přečtení jsem si totiž uvědomil, že spousta taktik se dá využít i v osobním životě. Načasování, plán, strategie, plánování předem, přemýšlení nad důležitým rozhodnutím, atd…


ATP z knížky:

Plán a strategie - nejdůležitější část všeho, bez plánu a strategie se prostě jen plácáme a nevíme co děláme.

Znát nepřítele - znát konkurenci, vědět v čem jsou lepší a horší.

Znát sám sebe - vědět co dělám, jak vedu svůj tým

koncentrace - soustředit se na svůj cíl.

připravenost - být připraven na jakoukoliv nepřízeň a být schopen ihned jednat a odstranit problém.

načasování - vědět kdy, co udělat





Hodnocení: 100 %

Nový komentář:







Komentáře (0):



Nejnovější eseje:

Kategorie: Učení

Body: 0

Kategorie: Učení

Body: 2

05.09.2024

Kategorie: Duchovní růst

Body: 0

05.09.2024

Kategorie: Učení

Body: 3

05.09.2024

Kategorie: Učení

Body: 2

02.09.2024

Sleduj nás na sociálních sítích: