Zbraň vlivu


2 body

Hodnocení: 100 %

Přidáno: 20.11.2021

Zbraně Vlivu   Robert Cialdini

Esej : Zbraně vlivu


Na základě mé touhy se zlepšit v komunikaci  s lidmi a touhy zdokonalit svou schopnost pozitivním způsobem manipulovat a ovlivňovat rozhodování ostatních u mne vznikla motivace se blíže seznámit s obsahem knihy.


Autor knihy Robert Cialdini jeden z nejcitovanějších sociálních psychologů současnosti. Podle uvedeného principu se lidé snaží vypadat konzistentně a dodržovat věci , které v minulosti řekli nebo udělali.   

 

Kniha se  pomocí specifických technik snaží vysvětlit jak komunikovat a nastavovat vlivné techniky pomocí kterých dosáhneme efektivnější komunikace s protistranou.

 

Řekněme třeba , že chceme aby pro nás někdo něco udělal. Chceme osobu dostat z bodu A do bodu C .

 V této situaci je lepší začít  vždy jednodušším krokem. Místo toho , abychom osobu žádali přesunout se přímo do bodu C je snazší přidat bod B, který bude mezi body A a C , a osobu požádat se přesunout nejdříve do bodu B.



Až osoba přijde do bodu B , bude automaticky zavázána a mnohem více nakloněna přesunu do bodu C . Klíčem je udělat první krok tak snadný  jak to jen jde , tak aby osoba neměla problém souhlasit s navrhovaným závazkem.


 

Např: Pokud  budu vytvářet analytický dotazník pro zkoumání zájmu  jako podpůrnou informaci k vytvoření nového projektu/ produktu a budu ho rozesílat svým známým či lidem v komunitě  s dodatkovým dopisem který vysvětluje záměr a účel  projektu -  pravděpodobně mi nikdo neodpoví a  nedostanu žádnou zpětnou vazbu a to z důvodu , že možný dopis a žádost s přidaným úkolem vyplnění dotazníku je na moc dlouho ( zabralo by to   více než 15-20 minut a to může pravděpodobně spoustu žádaných odradit od splnění mé žádosti ,protože každý si svůj čas chrání a nebude ochoten čas úkolu věnovat.


 Na druhou  stranu pokud svým spolužákům / kolegům zašlu do zpráv pouze krátkou zprávu ,, zda  budete ochotný mi vyplnit dotazník ,, bez jakékoliv jiné dodatkové informace. Tak je dostanu do situace kdy jde odpovědět pouze ano nebo ne ( seznámení se s úkolem není časově náročné ) a v tomto případě je v knize uvedeno že většinová část odpoví hned a spíše ano.

Toto přesně je implikace mezi-bodu B , který je snadný , rychlí a dostane druhou stranu do procesu rychle aniž by musel nad úkolem dlouho otálet. Následně pak mohu odeslat samotný dotazník se zprávou a dostanu se k zásadně lepším výsledkům.

 

 

Poučení : Vždy vytvářejte své požadavky tak , aby byl první krok co nejsnadnější. Když překonáme první bariéru budeme mnohem ochotnější zdolat i následující krok , protože po překonání prvního kroku se automaticky cítíme zavázáni k úkolu , který jsme začali 😊

 

Stejně tak mne zaujala technika RECIPROCITY. Pravidlo spočívá v tom že : Daruješ – budeš obdarován. V případě , že někomu prokážeme i malou laskavost , dostaneme druhou stranu do situace , že se bude cítit zavázán a bude mít protistrana nutkavé touhy nám to nějakým způsobem splatit . 


 



Hodnocení: 100 %

Nový komentář:







Komentáře (0):



Nejnovější eseje:

Kategorie: Management

Body: 3

01.12.2024

Kategorie: Učení

Body: 2

19.11.2024

Kategorie: Duchovní růst

Body: 0

17.11.2024

Kategorie: Duchovní růst

Body: 2

17.11.2024

Kategorie: Vedení

Body: 2

14.11.2024

Kategorie: Koučování

Body: 2

13.11.2024

Sleduj nás na sociálních sítích: