Začla jsem s PROČ


2 body

Hodnocení: neohodnoceno

Přidáno: 13.08.2023

Začnete s PROČ   Simon Sinek

Úvod

Kniha, kterou přestože jsem četla poprvé tak jsem měla dojem, že jsme již staré známé. Hodně z jejich částí mi přišlo již mírně ohraných z jiných knih (možná ty jiné opisovaly, ne tato) a jako doplnění koukání na TED talky na téma Zlatý kruh. No musím se přiznat, že to bylo takové oddechové čtení a nic převratného mě neuchvátilo. I tak ale s autorem souhlasím s hlavní myšlenkou a to tou, že peníze by neměly být hlavní motivací a hledání Proč je více než vhodné. 


Já a moje PROČ - Zlatý kruh

Proč pro moje podnikání jsem našla už dávno a peníze to opravdu nejsou. Kdyby byly tak Košilárium asi už není haha. Jak to teda je a jak jsem to díky knize vylepšila?


1.  Co?

Teorie: Každá organizace na planetě ví, CO dělá. Jsou to produkty, které prodává, nebo služby, umí to jednoduše definovat.

Moje praxe/Košilárium: Co děláme? Upcyklujeme secondhand košile, naším produktem je tedy unikátní kousek oblečení.


2.  Jak?

Teorie: Některé organizace vědí, JAK to dělají. Jsou to věci, jimiž se odlišují od konkurence.

Moje praxe/Košilárium: Jak to děláme? Osobně, udržitelně, co kus to originál:)


3. Proč?

Teorie: Jen málo organizaci ví, PROČ dělají to, co dělají. PROČ se netýká vydělávání peněz – to je pouze výsledek. PROČ je poslání, smysl nebo přesvědčení. Je to pravý důvod existence organizace.

Moje praxe/Košilárium: Co je naším PROČ? Košilárium vzniklo, protože chce dát lidem udržitelnou alternativu v oblékání, chce vytvářet jedinečné kousky a spojovat lidi.


Pořadí

Teorie: Pořadí je opačné než popisuji výše. Každá firma by měla své fungování zakládat na PROČ, následně postupovat k JAK a až nakonec se zaměřit na CO.

Moje praxe: Začínala jsem s PROČ a ostatní nabalila kolem a teď čekám: “Je-li úspěch motivován PROČ, nepochybně se dostaví”:)


Bod zlomu

Neuvěříte co se vyklubalo z bodu zlomu… no Gaussova křivka přece! (konkrétně Rogersova) - zásadním výstupem z této kapitoly jsou každopádně časní inovátoři (2,5% populace), kteří daný produkt či službu vyzkouší jako první a až poté ji je schopna přijmout většina populace, autor to popisuje jako paradoxní jev. Až poté může dojít k bodu zlomu.


Co si z toho odnáším já do praxe?

Více komunikovat své proč, aktivně hledat nadšence a dělat jim produkt dostupnější. 


“Dejte lidem něco, v co mohou věřit.”


Závěr

Knihu bych určitě doporučila spíš do začátku podnikání, tvoření si hodnot apod. Teď mi její první část sloužila jako skvělé zvědomění a doplnění toho co dělám. Druhá část mi přišlo, že mířila spíše na velké firmy, kde jsem se spíše vzdělávala, ale nemohla jsem ještě provést ATP. 





Hodnocení: neohodnoceno

Nový komentář:







Komentáře (0):



Nejnovější eseje:

Kategorie: Management

Body: 2

Kategorie: Společnost

Body: 0

Kategorie: Duchovní růst

Body: 0

30.09.2024

Kategorie: Učení

Body: 0

30.09.2024

Kategorie: Duchovní růst

Body: 2

30.09.2024

Kategorie: Společnost

Body: 1

30.09.2024

Sleduj nás na sociálních sítích: