Přiznám se, že jsem se o marketing nikdy moc nezajímal, měl jsem základní povědomí o tom, co marketing je, jak a kde se využívá a co nám může přinést. Usoudil jsem však, že je to naprosto nedílná součást existovaní jakéhokoliv podniku a že se bez něj žádná firma, která chce na podnikatelském poli uspět, neobejde. Na začátku tohoto školního roku jsem si řekl, že si o marketingu budu zjišťovat více a vlastně jsem i musel, začal jsem totiž působit v projektu, kde spravuji sociální sítě a starám se o marketingovou část projektu. Byl to pro mě trošku oříšek, protože jsem za svůj život marketing nikdy nestudoval a ani jsem ho vědomě v praxi nikdy nevyužíval. Pro tuto knihu jsem se rozhodl z důvodu ucelení základní pojmů z marketingu a také abych se o těch základech, které musím znát dozvěděl malinko více.
Asi se ptáte, stejně jako já, co to ten marketing vlastně je. Pojem, který v dnešní době už všichni tak dobře známe, ale jen mála hrstka z nás ho dokáže s úplnou správností vysvětlit ostatním, a ještě menší část ho dokáže aplikovat v praxi tak, aby měl smysl. Já sám jsem měl o pojmu marketing lehce zkreslené představy. Není to pouhá reklama a to, jak vystupuje náš podnik navenek. Marketing se zaměřuje na vytváření a předávaní hodnot a na to, aby hodnoty firmy předal zákazníkovi v co nejlepším světle, nejedná se tedy, jak jsem si mylně myslel, pouze o reklamu. Marketing také zajišťuje potřeby zákazníka a snaží se je uspokojit. Marketing jako takový chce dlouhodobý, vytrvalý, a hlavně velmi systematický a taktický přístup.
Existují určité marketingové otázky jako například ta nejzákladnější a to „Kdo je náš zákazník?“ S touto otázkou musíme pracovat na začátku každého podnikání. V knize jsou popsány i další otázky jako „Jakou hodnotu zákazníkovi nabízíme?“ nebo „Jakou má náš podnik konkurenční výhodu a jak jí budeme udržovat?“ Na tyto a mnohé další otázky si ohledně marketingu firmy musíme umět odpovědět.
Co jsem si z této knihy od Karlíčka odnesl?
Co se týče mého projektu, ve kterém nyní působím, tak si myslím, že mi tato kniha pomohla si uvědomit jisté základy k tomu, abych mohl lépe a efektivněji fungovat. Určitě bych jí doporučil každému, kdo se o marketing nikdy moc nezajímal a chtěl by začít. Myslím si, že je to dobrý první krok do velmi rozlehlého světa marketingu.