Základy marketingu


2 body

Hodnocení: neohodnoceno

Přidáno: 29.01.2023

Základy marketingu   Miroslav Karlíček a kolektiv

     Základy marketingu asi dobře definují, o čem kniha je. Nakladatelství Grada zase naznačuje, že bude kniha naučná a přehledná. Z těchto dvou důvodů jsem si ji také vybral. Proto je na čase předat pár poznatků z knihy, které mi pomohly lépe rozumět tomu, co v projektech dělám a mohu nazývat marketingem


Co je to vlastně marketing?

         Dobrá otázka. Když jsem si knihu poprvé začal číst, myslel jsem si, že marketing je reklama. Jak na velkém mýtu jsem stavěl. No marketing nyní vnímám spíše jako oblast nakládající s hodnotou pro zákazníka, ano, je tam i reklama, ale to zdaleka není celý marketing. Důležité je i zmínit, že tato hodnota má být směnována za zisk.


K tomu, jak v naší firmě nakládat s hodnotou, nám pomohou dvě sady otázek:

Klíčové strategické marketingové otázky:

·      Kdo je náš zákazník?

·      Jakou hodnotu mu nabízíme?

·      Jak zajišťujeme jeho dlouhodobou spokojenost?

·      Jakou máme konkurenční výhodu a jak ji budeme udržovat?

 

Taktické marketingové otázky:

·      Jak konkrétně bude vypadat náš produkt?

·      Jaká bude jeho cena?

·      Kde, kdy a jak ho budeme propagovat?

·      Jak zajišťujeme jeho dostupnost?


ATP Check

         Ve Fluegu jsme se s těmito otázkami zabývali také. Tady jsou například odpovědi na taktické marketingové otázky, které jsme si zodpověděli pro projekt Valentajn:

·      Jak konkrétně bude vypadat náš produkt?

o  5 originálních párových fotografií inspirované jednou fotkou, kterou si klient sám vybere

·      Jaká bude jeho cena?

o  1500 za pár

·      Kde, kdy a jak ho budeme propagovat?

o  Na Instagramu, týden před Valentýnem a autentickou formou, mladým jazykem a neformálně.

·      Jak zajišťujeme jeho dostupnost?

o  Vyhradili jsme si čas a jsme připraveni na odklady na jiný termín.


Co mi kniha dala?

·      Pochopení, že máme věci jako marketingové mikro a makro prostředí

·      Co je to segmentace, targeting, značka a positioning

·      4 P – samozřejmá čtveřice jezdců: Juan Produkt, Santiago de La Cena, Jesus Komunikace a nechvalně známý José Dostupnost

·      V neposlední řadě marketingové plánování


Kniha je plná pojmů a definic, ale stále se jedná o základy, proto s ní nakládám spíše jako s průvodcem nebo odrazovým můstkem pro další hledání informací, jelikož rozumím, co hledám a čemu nerozumím. Navíc pokud vím, co nevím, tak jsem jen krůček k vědění. A s touhle bombovou myšlenkou se loučím.



Hodnocení: neohodnoceno

Nový komentář:







Komentáře (0):



Nejnovější eseje:

Kategorie: Management

Body: 3

01.12.2024

Kategorie: Učení

Body: 2

19.11.2024

Kategorie: Duchovní růst

Body: 0

17.11.2024

Kategorie: Duchovní růst

Body: 2

17.11.2024

Kategorie: Vedení

Body: 2

14.11.2024

Kategorie: Koučování

Body: 2

13.11.2024

Sleduj nás na sociálních sítích: