Web ostrý jako břitva


3 body

Hodnocení: 90 %

Přidáno: 06.02.2022

Web ostrý jako břitva   Jan Řezáč

Web ostrý jako břitva – Jan Řezáč


Jak poznat, zda web funguje?

·      Když lidé na webu provedou nějakou konverzní akci (odeslání objednávky, registrace…), když na webu naleznou informaci a když získají z webu pocit, který si zákazník spojí s brandem provozovatele webu.


Jak udělat dobrý web?

·      Nejdříve musíme jako tvůrci webu poznat podstatu podnikání klienta a motivaci jeho zákazníků.

·      Dobrý web se tvoří více jak 3 měsíce.

·      Trojimperativ z projektového řízení, který je potřeba si ukotvit s klientem: Co bude vytvořeno? V jakých termínech? Za jakou cenu?


Proces tvorby webu:

1.      Objevování

·      Zde musíme pochopit klienta a naplánovat rozvržení webu.

·      USP – jedinečný prodejní argument = proč by si ml klient zvolit právě mě a moji značku?

·      Dbát na vizuální prezentaci webu, znát archetypy, mluvit a konat skrz ně.

·      Touchpoint – místo interakce

·      Kdo jste? Co děláte? Proč by to mělo někoho zajímat?

·      Dělejte projekty se strategií.


2.      Uživatelský výzkum – seznámíme se s chápáním zákazníků

·      Metody: online dotazník, analýza webů konkurence, výzkum v terénu, hloubkové rozhovory, focus group, stínování

·      U tvorby profilu persony vtvořit i příběh, který ji propojuje s naším webem. Zamyslet se nad myšlenkami a potřebami, které mohou vyplynout u návštěvy stránky.

·      Modely chování lidí: hledač (úkolem je zaujmout ho), porovnávač (přesvědčit ho pro náš produkt), nakupující (nechat ho nejrychleji a jednoduše nakoupit), zákazník (musíme se postarat, aby se vrátil na web znovu) – tyto modely korespondují s metodou SEE, THINK, DO, CARE.


3.      Návrh webu – analýza získaných informací a vytvoření návrhu

·      Stanovení směru – navržení struktury – prototypování

·      Vytvoření tezí a jejich odprezentování klientovi ověří, zda postupujeme správný směrem.

·      Používat brainstormnig, myšlenkové mapy a frameworky.


4.      Evaluace – ověření fungování, vylepšování

·      Uživatelské testování – lidé plní zadané úkoly na webu a nahlas je komentují.

·      Guerillové testování – náhodně oslovíme lidi například v kavárně a poprosíme je, aby s námi strávili pár minut na tvorbě webu. – Nedostaneme se ale k naší cílovce.

·      Heatmapy kliků – nástroj na monitoring pohybů myši na webu

·      Testování je levnější než implementace nesmyslného návrhu.


Jak prezentovat návrh tvorby webu klientovi?

1.      Uveďte zadání, se kterým jste pracovali.

2.      Projděte podnikání klienta a jeho zákazníky.

3.      Ukažte proces, kterým jste prošli.

4.      Odprezentujte prototyp.

5.      Odpovězte na otázky.

6.      Dejte klientovi čas na zpětnou vazbu.


Maslowova pyramida webdesignu - nižší patra jsou o technologii, vyšší jsou o psychologii.

·      Model potřeb zákazníka

·      Smysluplnost – Řeší web něčí problém?

·      Nalezitelnost – Zákazník ví o webu a přijde na něj.

·      Dostupnost – Rychlý web bez viditelných chyb.

·      Přístupnost – Co nejméně překážek na webu.

·      Použitelnost – Snadná orientace a akce.

·      Důvěryhodnost – Dostatečné informace.

·      Přesvědčivost – Web nám prodá.

·      Radost z používání – Gamifikace, emoce.

·      Vytvoření zpětné vazby


Co z knihy použiji v praxi? Co jsem použila?

Netušila jsem, že tvorba webu je taková věda. S tvorbou webu jsem se setkala před měsícem u svého zákazníka a nyní si dokážu uvědomit chyby, kterých se při tvorbě dopustil. Byla jsem u toho, když se u zákazníka tvořilo rozvržení stránek a celkový design.

Chyby, kterých jsme se dopustili: Nebrali jsme v potaz cílovou skupinu (B2B ZÁKAZNÍK), podoba a rozvržení stránek nebyla s nikým z tohoto sektoru konzultována, tudíž nevíme, zda webové stránky tohoto zákazníka osloví a jestli se na nich bude orientovat. Fotky, které se na stránky daly, jsou v několika případech z fotobanky, chybí tak autentičnost brandu firmy. Dále jsme použili upravené texty, které byly na starých stránkách firmy. Chybí nám na stránkách tlačítko Call to Action, zákazníka nevyzýváme k žádné akci. Myslím si, že by se měl jako první udělat uživatelský výzkum, zjistit, co náš zákazník hledá a jak se chová. Poté se z výsledků analýz zaměřit na rozvrh webu.



Hodnocení: 90 %

Nový komentář:







Komentáře (0):



Nejnovější eseje:

Kategorie: Management

Body: 2

Kategorie: Společnost

Body: 0

Kategorie: Duchovní růst

Body: 0

30.09.2024

Kategorie: Učení

Body: 0

30.09.2024

Kategorie: Duchovní růst

Body: 2

30.09.2024

Kategorie: Společnost

Body: 1

30.09.2024

Sleduj nás na sociálních sítích: