Web ostrý jako břitva


3 body

Hodnocení: neohodnoceno

Přidáno: 16.02.2022

Web ostrý jako břitva   Jan Řezáč

Web ostrý jako břitva

Autor: Jan Řezáč


Proč právě tato kniha?

Knihu jsem si vybral primárně kvůli tomu, že se u nás v projektu Holy Smoke posouváme do fáze, kdy je třeba pořádně zamakat na našem webu, aby zaujal naše potenciální zákazníky. Zároveň se chci v této oblasti pořádně vzdělat, protože je to pro mě „španělská vesnice“ a je mi jasné, že právě dobře propracovaný web je zárukou toho, že u nás budou naši potenciální zákazníci rádi nakupovat.


Mé hlavní PROČ:

-       Jak má vypadat a co musí obnášet web, na kterém budou potenciální zákazníci nakupovat a rádi se na něj vracet.


Co mi kniha dala?

Vzhledem k tomu, že naše Holy Smoke meetingy jsou často na téma Jak udělat fungující web a co má obnášet, tak pro mě bylo velmi důležité si uvědomit, že je to také naše vizitka – nejedná se pouze o stránky, na které zákazník přijde a okamžitě nakoupí. S nadupaným webem se dá dělat ledacos, a to také třeba to, že by měl zaujmout nejen naše potenciální zákazníky, ale také možné investory nebo dodavatele, kteří s námi zvažují další spolupráci. Úderný web může být naše vstupenka mezi důležité lidi, kteří mohou rapidně ovlivnit další posun našeho projektu. 


Je důležité si na kvalitní web vyčlenit značný rozpočet, protože za opravdovou kvalitu se dnes platí a v tomto odvětví nemálo peněz. V našem případě nám Holy Smoke web zpracovává můj bratr, který už má za sebou velké množství dobře fungujících webů, které fungují a jejich majitelům dělají radost. Tato skutečnost pro nás znamená to, že máme výhodnější cenu, než kterou si bratr říká normálně – v praxi to vypadá tak, že se bavíme o nějakých 10 000 Kč. Jednou z důležitých věcí je i to, že máme zájem o to, aby se bratr na tvorbě webu přiučil něčemu novému a aby ho to bavilo, což bohužel znamená i to, že se prodlouží doba čekání, ale já si jsem jistý, že to přinese své ovoce. Zkrátka skvěle odpracovaný web je také skvělou investicí pro celý projekt. 


Hlavní myšlenky:

Jak jsem už psal v úvodu – webařina obecně je pro mě „španělskou vesnicí“, a proto jsem rád, že jsem si vybral právě tuto knihu. V knize jsem narazil na obrovské množství informací, které jsem si musel zpětně dohledávat, takže super! Začnu od úplného základu, a to od různých typů webů. Weby můžeme dělit do celkem tří variant:


1)    Webová prezentace – snaží se především ovlivnit chování dané skupiny lidí, na kterou cílí. Slouží k tomu, aby si lidé daný produkt nebo službu zapamatovali a později nakoupili.

2)    E-shop – web vytvořený k jednomu jedinému účelu – PRODEJ.

3)    Webová aplikace – jedná se o web, který je už hotovým produktem nebo MVP určeným k používání uživateli.


Co je nezbytné pro funkce webu?

1)    Provést konverzi = nakoupit, přihlásit se k newsletteru, sledovat stránku nebo odepsat na chat.

2)    Nalézt informaci = je nezbytné, aby návštěvník snadno a rychle našel to, co očekává, že na webu najde – následně se rád vrací zpět.

3)    Vyvolat emoce = skvělý nebo silný dojem si musí návštěvník po návštěvě našeho webu odnášet – díky tomu si ho zapamatuje a lépe si ho spojí s naším brandem.


Trojimperativ

Jedná se o jednoduchý trojúhelník, který se snadno vypracovává pro malé projekty, ale je hůře vypracovatelný pro větší společnosti. Tento trojúhelník obsahuje:


1)    Kvalita 

2)    Čas 

3)    Náklady


Hlavní pointou trojimperativu je, že na sebe nemáme nikdy nechat klást příliš vysoké nároky, které nezvládáme – nenechme se tlačit do něčeho, co nás není příjemné. Bez ujasněného trojimperativu zapláčete nad výdělkem, protože dodáte něco, co klient nechtěl, v termínu, kdy už to nepotřebuje, a on vám odmítne zaplatit cenu, na které jste se nedohodli. Stejně tak jako trojimperativ je důležité znát Spec work – jedná se o námi odvedenou práci, která je spekulativní. Myslí se tím převážně to, že odvedeme dobrou práci, která nakonec není náležitě odměněna… Je důležité vytyčit si rozsah a odměnu za odvedenou práci.


Unique Selling Proposition 

USP = unikátní přidaná hodnota, kterou máme pro našeho zákazníka. V projektu Holy Smoke to může být například:


„Jsme jediná společnost ve střední Evropě, která vyrábí vodní dýmky se zpětným ventilem zabudovaným do tácku.“


Fakturační údaje

V knize jsem přišel k důležité informaci. Pokud nemáte na webu uvedeny fakturační údaje, hrozí vám pokuta od živnostenského úřadu. Díky tomu, jsem urychleně přidal fakturační údaje do záložky kontakty a klientovi nehrozí žádné problémy.


Lidské rozhodování

1)    Lidé se nerozhodují racionálně – rozhodnutí probíhá na nižších úrovních, než je logika, roli hrají emoce a podvědomí.

2)    Lidé mají omezené mentální a časové zdroje – často při rozhodování používáme mentální zkratky, ačkoliv logické by bylo vzít všechny dostupné informace a provést kritické myšlení.


Modely lidského chování

Hledač – často netuší o čem web je, dostal se tam náhodou. Naším úkolem je zaujmout ho natolik, aby si nás zapamatoval.


Porovnávač – takový člověk hledá řešení pro svou potřebu, je klíčové mu pomoci při výběru. Je pro něj důležité mít vhodný počet možností na výběr (příliš mnoho možností ho může ochromit, příliš málo pak zase odradit). Je klíčové ho zaujmout.


Nakupující – již se rozhodl, že u nás nakoupí. Nesmíme mu házet klacky pod nohy a je třeba ho hnát, co nejrychleji, k vytvoření konverze.


Zákazník – už u nás provedl nějakou transakci. Naším úkolem je postarat se o jeho spokojenost, opětovnou konverzi a sdílení jeho zkušenosti se známými tak, aby produkt doporučoval dále.


Závěr:

V knize mě velmi bavilo, že je vydaná relativně nedávno a její autor pochází z ČR – je vidět, že se nejedná o americkou snahu napsat další nesmyslně dlouhou knihu na téma, které se dá obsáhnout na dvě stránky. Líbilo se mi také to, že autor na konci každé kapitoly odkazuje na knihy, ze kterých čerpal při psaní této knihy. Z mého pohledu se jedná o perfektní příručku pro každého, kdo už má trochu povědomí o tom, jak by jeho web mohl vypadat. Knihu jednoznačně doporučuji právě těm, kteří chtějí mít opravdu úderný web, který pro ně bude sice větší investicí, ale vrátí se jim v podobě spokojených zákazníků / návštěvníků.

 



Hodnocení: neohodnoceno

Nový komentář:







Komentáře (0):



Nejnovější eseje:

Kategorie: Management

Body: 3

01.12.2024

Kategorie: Učení

Body: 2

19.11.2024

Kategorie: Duchovní růst

Body: 0

17.11.2024

Kategorie: Duchovní růst

Body: 2

17.11.2024

Kategorie: Vedení

Body: 2

14.11.2024

Kategorie: Koučování

Body: 2

13.11.2024

Sleduj nás na sociálních sítích: